ג'ון קרי: "טראמפ חסר ביטחון עצמי כמו נערה בגיל העשרה"

פומפיאו: "גרוע יותר מ'בלתי הולם' • קרי: "טראמפ הוא כמו ילד בן 8" • "הפגישות שצריכות להדאיג את הנשיא הן אלה שבין פול מאנאפורט לתובע המיוחד רובט מולר"

ג'ון קרי / צילום: ראלף אלסוונג
ג'ון קרי / צילום: ראלף אלסוונג

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, ושר-החוץ, מייק פומפיאו, מתחו ביקורת קשה על פגישותיו של שר-החוץ האמריקאי לשעבר, ג'ון קרי, עם שר-החוץ האיראני, ג'אוואד זריף. בתגובה אמר קרי, שהפגישות שצריכות להטריד את טראמפ הן אלה שבין פול מאנאפורט, ראש קמפיין הבחירות שלו ב-2016, לבין התובע המיוחד, רוברט מולר.

על פגישות קרי עם זריף דיווח בראשונה "בוסטון גלוב" במאי, והדיווח עורר מספר ניכר של הצהרות באותה תקופה. אולם הנושא עלה שוב לבמה הציבורית על רקע העובדה שקרי מרבה לתת ראיונות בימים אלה עם פרסום ספרו החדש, Every Day is Extra.

בראיון בשידור רדיו אמר קרי, כי נפגש עם זריף שלוש או ארבעה פעמים. בראיון בפוקס ניוז הוא רמז שהוא עודד את השר האיראני להמתין בסבלנות עד שייכנס נשיא דמוקרטי לבית הלבן. "אני חושב שכל אחד בעולם מדבר על הצורך להמתין לסיום כהונתו של טראמפ", אמר קרי.

לקראת סוף השבוע, שיגר טראמפ את הציוץ הנזעם הבא: "ג'ון קרי קיים פגישות בלתי חוקיות עם משטר איראני עוין מאוד, ופגישה כזו יכולה רק לחתור תחת העבודה הטובה שאנו עושים ולפגוע באזרחי ארה"ב. הוא אמר (לאיראנים) שימתינו לסוף ממשל טראמפ! האם הוא נרשם כסוכן זר? גרוע!"

פומפיאו אמר, כי פגישות קרי עם זריף "גרועות יותר מ'בלתי הולמות'". לדבריו, "מה שקרי עשה אינו יאה ונטול תקדים... הרי מדובר בשר-חוץ לשעבר שהיה מעורב עם המדינה הגדולה ביותר שמשמשת כיזמית טרור".

קרי התייחס לדברים בזלזול וציין, שהוא דיווח לפומפיאו ולמשרד-החוץ האמריקאי על כל פגישותיו עם זריף.

בראיון בתכנית הטלוויזיה של ביל מאהר, ב-HBO, אמר קרי שבגרותו של טראמפ היא כמו זו ילד בן 8 וחוסר הביטחון העצמי שלו דומה לזה של נערה בגיל העשרה.

הוא הצדיק את פגישותיו עם זריף כך: "כל אחד עושה זאת. במשך 40 שנה טס הנרי קיסינג'ר לרוסיה, לסין, לשיחות עם מנהיגים. אין בכך שום דבר חריג".