לטוס עם סבא בסבבה: סטארט-אפ לחופשה מונגשת

רשת מגדלי הים התיכון משקיעה 250 אלף דולר בסטארט-אפ טרווקסי בתמורה ל-10% • טרווקסי מציעה מנוע חיפוש לחופשות ולטיסות המותאמים לאנשים עם מוגבלויות ולבני הגיל השלישי • המוח שמאחורי היוזמה: ליעוז עמר, נכה צה"ל המרותק לכיסא גלגלים

חופשה נגישה היא לא בקשה מוגזמת / צילום: shutterstock
חופשה נגישה היא לא בקשה מוגזמת / צילום: shutterstock

רשת מגדלי הים התיכון משקיעה 250 אלף דולר בסטארט-אפ טרווקסי בתמורה ל-10%. טרווקסי (Travaxy) מציעה מנוע חיפוש לחופשות, לרבות טיסות ופתרונות לינה המותאמים לאנשים עם מוגבלויות ולבני הגיל השלישי, הזקוקים לאתרים ולבתי מלון המציעים נגישות על רובדיה השונים בהתאם לצורכיהם.

הרעיון מבוסס על פלטפורמה דרכה אפשר למצוא חבילות נופש הכוללים טיסה, לינה השכרת רכב, ציוד רפואי להשכרה ביעד, הצעה למסלולים מונגשים ומאגר של אטרקציות ואתרי בילוי המותאמים לצורכי הנופשים. בבסיס הפלטפורמה קיים אלגוריתם המתעדכן באופן שוטף כשהוא מזהה את צרכיו הספציפיים של המשתמש.

בחודש יולי האחרון הודיעה החברה על קמפיין גיוס המונים למימון הקמת הפלטפורמה, שלפי החברה היא הראשונה מסוגה בעולם. יעד הגיוס, 500 אלף דולר, כמעט שהושג במלואו, כשוועדת ההשקעות של מגדלי הים התיכון השקיעה מחצית מהסכום שהחברה ביקשה לגייס. עוד לפני שהחברה יצאה לקמפיין הגיוס האמור, חברת הדקה ה-90 השקיעה בה כ-50 אלף דולר.

טרווקסי נכנסה לאקסלרטור של הדקה ה-90, Daka90 LABS, כך שבמסגרת שיתוף-הפעולה הדקה ה-90 תומכת בחברה בהיבט הניהולי והטכנולוגי. מטרת הגיוס, כפי שהגדירה החברה, היא לטובת פיתוח הפלטפורמה ותחילת שיווק ברחבי העולם. משקיעים נוספים אחרים בסבב הגיוס כוללים "אנג'לים" מקומיים.

מי שהקים את טרווקסי הוא ליעוז עמר, נכה צה"ל המרותק לכיסא גלגלים. בדומה למיזמי תיירות רבים, גם כאן הרעיון נולד מחוויה אישית: עמר היה בעבר שחיין פאראולימפי שנדרש לנסיעות רבות, ובמהלכן הוא חווה את הקשיים.

כ-1.6 מיליון אנשים עם מוגבלות חיים בישראל, ועוד כמיליון קשישים.

ליעוז עמר, מנכ"ל ומייסד TRAVAXY, מסר: "עבורי, כאדם בכיסא גלגלים, ועבור רבים כמוני, חוויית החופשה היא חלק מתהליך השיקום היומיומי. מתוך הקשיים והתסכול שחוויתי, בא הצורך והרעיון להקמת הפלטפורמה הייחודית שלנו, המעניקה שוויון לכל אדם. אנו שמחים להודיע כי לראשונה בעולם התיירות המונגשת קמה פלטפורמה היודעת לתת מענה נרחב וכולל לבעלי צרכים מיוחדים, ביניהם בעלי מוגבלות ואוכלוסיית בני הגיל השלישי".

יאיר סרוסי, יו"ר ועדת ההשקעות של קרן מגדלי הים התיכון VENTURES, מסר: "אנו גאים להוביל את ההשקעה בחברת TRAVAXY - מיזם חברתי שעל-ידי טכנולוגיה מאפשר לאוכלוסייה המבוגרת, לאוכלוסייה עם מוגבלות ולבני משפחותיהם לתייר בעולם באופן נוח ובטוח".