מנכ"ל רדקום: "ברור שחברה בגודלנו תחווה מדי פעם איטיות"

סופת הטייפון שפגעה בלקוח מרכזי של רדקום בפיליפינים סחררה את מניית רדקום, שאיבדה 27% ב-3 ימי המסחר האחרונים ומחקה משווי השוק שלה כ-65 מיליון דולר • המנכ"ל ירון רבקאי מנסה להרגיע את הרוחות: "מנילה לא נפגעה בצורה קשה. עם זאת, אני רוצה להיות זהיר ולא להגיד שזה מאחורינו"

סופת הטייפון שפגעה בפיליפינים בימים האחרונים סחררה גם את מניית רדקום  - חברת טכנולוגיה ישראלית שנסחרת בנאסד"ק. ביום שני צנחה מניית רדקום ב-29% על רקע הסופה, וזאת משום שאחד הלקוחות המרכזיים של רדקום מגיע מהפיליפינים. מדובר ב-Globe Telecom, ספק תקשורת שתרם 12% מהכנסות רדקום ב-2017, ושעל רקע חידוש חוזה בסוף השנה שעברה זינק חלקו היחסי בהכנסות רדקום ל-34% ברבעון השני של 2018 (כ-3.6 מיליון דולר).

מניית רדקום ירדה ב-38% השנה
 מניית רדקום ירדה ב-38% השנה

בעקבות הנפילה החדה במניה, שהייתה גם במחזור מסחר גדול, החליטה הנהלת רדקום לזמן שיחת ועידה למשקיעים ולאנליסטים שלשום, רקע לפני כניסת יום כיפור. בשיחה ניסה מנכ"ל רדקום, ירון רבקאי, להרגיע את הרוחות וציין שלחברה לא ידועה כל השפעה על עסקיה בעקבות הטייפון.

בתגובה טיפסה מניית רדקום באותו יום ב-14.3%, אך שוב חזרה אתמול להיחלש ואיבדה 10.4%. בסך הכול איבדה החברה 27% משוויה בשלושת ימי המסחר האחרונים, כ-65 מיליון דולר, והיא נסחרת כעת בנאסד"ק בשווי של כ-174 מיליון דולר.

רדקום מקבוצת רד של האחים זהר ויהודה זיסאפל מספקת פתרונות לניטור ובחינה של תעבורה ברשתות תקשורת. המפסידים העיקריים "על הנייר" מהצניחה בשווי המניה הם זהר זיסאפל, ממייסדי החברה ודירקטור בה, שמחזיק ב-22.2% ממניות החברה. משווי ההחזקה שלו נחתכו בימים האחרונים 14.1 מיליון דולר.

בעל מניות משמעותי נוסף הוא בית ההשקעות ילין לפידות, שלפי הדיווח האחרון מחזיק ב-12.9% ממניות החברה, ורשם ירידת שווי של 8.2 מיליון דולר; גוף מוסדי נוסף שמחזיק במניות הוא רייג'ינג קפיטל מארה"ב, עם החזקה של 9.2%, וירידת ערך של 6 מיליון דולר בימים האחרונים.

בשיחת הוועידה ציין המנכ"ל ירון רבקאי: "אנחנו לא יודעים על שום השפעה (של הטייפון) על עסקינו, וממשיכים להיות בקשר עם הלקוחות, בנוגע לכל השפעה אפשרית".

בשיחה היום (ה') עם "גלובס" מספר רבקאי, כי בחברה לא ידעו מה גרם לנפילה החדה ביום שני, ופנו לאנשי קשרי משקיעים ובנקאים לברר מה יכול להוביל לכך. הסיבות שעלו הן הטייפון, וכן שמועות בנוגע להצעה שהגישה רדקום כביכול לרכישת חברה. גם על כך אמר רבקאי בשיחת הוועידה, שלחברה אין כרגע מה לדווח, אך ציין שהיא מחפשת הזדמנויות רכישה.

מה שמעתם עד כה מהלקוח מהפיליפינים?

"אנחנו בקשר איתם. כרגע אנחנו לא חושבים שיש איזשהו אימפקט, מנילה לא נפגעה בצורה קשה. עם זאת, אני רוצה להיות זהיר ולא להגיד שזה מאחורינו, כי אולי נקבל פתאום טלפון בשבוע הבא או בהמשך. להערכתי, הסיכוי לכך נמוך, ומדובר בלקוח איתן".

מה אתם מחפשים בתחום המיזוגים והרכישות?

"חלק מהאסטרטגיה שלנו היא לגדול גם באמצעות רכישות. אנחנו מסתכלים על חברות, אנחנו בקשר עם חברות, אבל אין משהו סופר-בשל, וכשיהיה - נודיע. בעדיפות ראשונה אנחנו מחפשים טכנולוגיה משלימה עם סינרגיה לטכנולוגיה שלנו, אבל גם עם פעילות מסוימת, לא רק טכנולוגיה".

בסוף המחצית הראשונה היו לרדקום 71.4 מיליון דולר בקופה, לאחר שגייסה סכום של 29 מיליון דולר לפני כשנה, במחיר מניה של כ-20.3 דולר, לעומת כ-12.6 דולר כיום.

בשיחת הוועידה ציינה החברה, כי בעוד שעתיד ה-NFV - פתרון מבוסס תוכנה - מבטיח יותר מתמיד, לאחרונה ישנה האטה בקצב המעבר ל-NFV, ולכך יכולה להיות השפעה על רדקום. בשלב זה אין שינוי בתחזית השנתית, שהיא להכנסות של 43-47 מיליון דולר, צמיחה של 16%-26% מ-2017, אך בחברה בוחנים את השפעות הנושא.

היום אמר רבקאי: "כולם מצפים מאיתנו להודיע על עסקאות' ועד שלא מודיעים יש מתח. מחזור המכירות בתחום שלנו ארוך ויכול לקחת 9-18 חודשים. אנחנו לא חברה עם מאות תהליכי מכירה בכל רגע נתון - אנחנו בשוק הטלקום ומתמקדים בלקוחות הגדולים של השוק. מפעילי התקשורת עושים את המעבר הזה בצורה הדרגתית.

"רואים בארץ, ובכל העולם, שה-ARPU יורד, והטכנולוגיה שלנו עוזרת למפעילים. AT&T, למשל, אמרה שאנחנו אחת ההצלחות שלהם, כי הם מצליחים להוריד את עלות הרשת בעזרת הטכנולוגיה שלנו, אבל לא לכל לקוח יש כיסים עמוקים כמו ל-AT&T. משקיעים שנמצאים איתנו לאורך זמן מבינים את זה".

לדברי רבקאי, החברה תסיים את הרבעון, תבחן את המצב ותשתף את המשקיעים, ייתכן שעוד לפני פרסום הדוחות הבאים.

אתה אופטימי בנוגע לרדקום?

"כן, בהחלט. כשנמצאים במסע הזה עם ענק התקשורת AT&T זה עולם אחר, יש לנו יחסים טובים איתם, עובדים על תוכניות מעבר לשנת 2020. לקוח כזה תמיד דואג שתהיה בחזית הטכנולוגיה, ויש לנו בחברה את כל הידע ההנדסי וההשקעה להיות שם תמיד.

"לי ברור שחברה בגודל שלנו תחווה מדי פעם איזו איטיות, אבל אנחנו תמיד עם יד על הדופק, על האסטרטגיה הנכונה. החברה בריאה, יש לנו מאזן חזק, ואין לי ספק שרדקום תמשיך לרוץ קדימה".