ועד עובדי חדשות ערוץ 10: "להתגייס למאבק על הפרנסה"

במכתב שהוציא ועד העובדים בשעה האחרונה, הוא מודיע על אסיפת חירום שתתקיים ביום רביעי הקרוב • "יו"ר הרשות השנייה סבורה כי כל הגורמים המקצועיים שוגים בניתוח השוק בעידן של 3 ערוצים, וכדי להוכיח זאת, היא מוכנה לסכן את הפרנסה של כולנו"

לוגו ערוץ 10
לוגו ערוץ 10

לאחר שביום שישי האחרון הודיעה הרשות השנייה לבעלי המניות ברשת ובערוץ 10 כי בקשת המיזוג שלהם איננה עולה בקנה אחד עם דרישות החוק, נערך ועד עובדי חדשות 10 להיאבק בהחלטה שמבחינתם מצטיירת כמכת מוות לערוץ 10. במכתב שהוציא ועד העובדים בשעה האחרונה, הוא מודיע על אסיפת חירום שתתקיים ביום רביעי הקרוב.

"בעקבות המכתב מהרשות השנייה בשישי האחרון, אנחנו מצויים בסכנה ממשית להמשך עבודתו של הערוץ. לאחר שיחה שקיימנו עם יו"ר הרשות השנייה, יוליה שמאלוב-ברקוביץ', אנו מתרשמים שהיא מתנגדת למיזוג ועושה כעת מאמצים כבירים על-מנת שכלל לא להביא את הדיון אל חברי המועצה. יו"ר הרשות נתלית בסעיפים משפטיים כאלה ואחרים שבשורה התחתונה יובילו למשיכת זמן יקר, יבטלו את המיזוג ובסוף יציבו את הערוץ ואת העובדים מול שוקת שבורה", כתב ועד עובדי חדשות 10.

לדברי הוועד, "יו"ר הרשות סבורה כי כל הגורמים המקצועיים שוגים בניתוח השוק בעידן 3 ערוצים, וכדי להוכיח זאת, היא מוכנה לסכן את הפרנסה של כולנו. שמאלוב-ברקוביץ' מדברת על 'תוכניות גרנדיוזיות שרקמה', שלאחר תהליך ארוך של חקיקה יאפשרו לערוץ 10 לחיות במודל רזה כערוץ חדשות בלבד. על-פי כל הבדיקות המעמיקות (כולל של רשות ההגבלים), התוכנית הזו לא יישימה מבחינה עסקית ולא תשיג דבר פרט לסגירת ערוץ 10 וחדשות 10 והשארת הטלוויזיה בישראל עם חברת חדשות אחת מונופוליסטית. את כל ההקלות הרגולטוריות שיכולות לסייע לערוץ לפעול במציאות הנוכחית ביקשו מנהלי הערוץ מיו"ר הרשות השנייה לפני כשנה - כעת זה מעט מדי ובעיקר מאוחר מדי".

עוד נאמר במכתב: "התחושה בה הסתובבנו - לפיה המיזוג הוא עניין של זמן ו'עובר מעלינו' - כנראה מעולם לא הייתה נכונה, וכעת המצב הוא הפוך: המיזוג עומד ליפול, ולצערנו הרב, הפרנסה שלנו בסכנה ממשית ומיידית".

כאמור, הוועד מארגן אסיפת חירום ומבקש מהעובדים "להגיע ולהתגייס למאבק על הפרנסה שלנו ועל מקום העבודה הייחודי הזה".