רחל עזריה פורשת מההתמודדות על ראשות עיריית ירושלים

עזריה הודיעה כי היא תומכת בזאב אלקין לראשות העיר • המועמד עופר ברקוביץ: "עזריה הייתה מועמדת של קומבינה מראשית הדרך"

ח״כ רחל עזריה הודיעה היום (ד') שהיא פורשת מן ההתמודדות על ראשות עיריית ירושלים ומעבירה את תמיכתה לשר להגנת הסביבה זאב אלקין. במהלך החודשים האחרונים היו שמועות רבות בנוגע למטרות האמיתיות של התמודדות עזריה לראשות עירית ירושלים. היו מי שטענו שהיא עושה זאת רק כדי לחבור לאלקין ועזריה הכחישה זאת נמרצות לאורך כל התקופה. הערב הטענה הזו התגלתה כנכונה.

במסיבת עיתונאים משותפת בירושלים אמרה הערב עזריה כי ״בניגוד לספינים לא היה לי הסכם מוקדם עם השר אלקין, הכל נסגר לפני שעות אחדות. אני לא מבקשת לעצמי תפקיד. לא סגנות ולא כלום״.

במסיבת עיתונאים משותפת אמרו אלקין ועזריה כי חברי הסיעה של עזריה יקבלו את המקומות ה-5 ו-6 ברשימתו של אלקין (אשר ספק אם הם מקומות ריאלים, רוב הרשימות מכניסות עד כ-3 חברי מועצה). עזריה עצמה אינה מצטרפת לרשימה למועצה ותחזור לכנסת כרגיל לכנס החורף.

עזריה התייחסה לדילמה האם בכל זאת לחבור לתנועת התעוררות ולעופר ברקוביץ: "הוא דומה יותר לסיעת ירושלמים, ולכן היה המועמד הטבעי, אך הוא אינו יכול לנצח במספרים מוחלטים. נאלצתי לעשות את הבחירה בין מה שנראה טבעי, ויזרום טוב והגיוני, לבין הבחירה האחראית לטובת ירושלים. וכמו תמיד בירושלמים בחרנו בבחירה האחראית.

בהמשך התייחסה ספציפית לברקוביץ וציינה כי "הוא אינו כשיר לנהל את העיר". אלקין אמר כי הוא מודה לעזריה על הסיוע. "רחל בהרבה מאוד מובנים פורצת דרך, כל מי שתקף אותה ואחר כך דיבר על שילוב נשים עשה חטא לעצמו. אני, שויתרתי על פלטפורמה מפלגתית נוחה כדי לשלב נשים, מאוד הערכתי את המסע של רחל ומאוד מעריך נחישותה".

זאב אלקין ורחל עזריה במסיבת העיתונאים הערב / צילום: אבי לרנר
 זאב אלקין ורחל עזריה במסיבת העיתונאים הערב / צילום: אבי לרנר

לדברי אנשים המקורבים לשני הקמפיינים, של עופר ברקוביץ ושל עזריה, מאז יום חמישי שעבר ניסתה עזריה לגשש עם ברקוביץ האם יסכים שהיא תצטרף אליו ובתמורה ברקוביץ יסייע לעזריה עם חובות הקמפיין שלה. ברקוביץ לא היה מוכן לשמוע מכך.

הערב אומר עופר ברקוביץ כי "רחל עזריה הייתה מועמדת של קומבינה מראשית הדרך. הזהרנו מהיום הראשון, מדובר בריצה פיקטיבית שנועדה לפגוע בסיכויי המועמד הממלכתי היחידי. עזריה מעוניינת רק באינטרסים האישיים שלה ולא בטובת ירושלים. גם הציבור של עזריה לא יקנה את הדיל הזה, ויצביע לנציג היחיד של ירושלים האותנטית - עופר ברקוביץ".

מחר הוא היום האחרון להגשת הרשימות להתמודדות, הצגת הערבויות הדרושות והגשת הרשימה שתתמודד.

עם פרישתה של עזריה נותרו ארבעה מועמדים בקמפיין: משה ליאון הנתמך על ידי ש״ס, דגל התורה וישראל ביתנו; יוסי דייטש הנתמך על ידי אגודת ישראל (ליצמן); אלקין הנתמך על ידי ראש העיר היוצא ניר ברקת, ח״כ רחל עזריה, שר החינוך נפתלי בנט והוא גם המועמד של הליכוד; ברקוביץ המועמד החילוני המוביל הנתמך על ידי הציבור החילוני-מסורתי בעיר.

בסקרים שפורסמו בכלי התקשורת בחודשים האחרונים זכה ברקוביץ למספרים גבוהים יחסית בשל התנגדותם של ציבורים גדולים לראש עיר המגיע מן המגזר החרדי.