בורסות אירופה | סיקור שוטף

לאחר 4 ימים של ירידות מדד S&P 500 ננעל בעליות

אמש העלה הבנק המרכזי בארה"ב את הריבית לרמה של 2%-2.25% • תביעות דמי האבטלה החדשות עלו ב-12 אלף • המסחר באירופה ננעל בעליות ובאסיה הוא ננעל בירידות • מניית טסלה נפלה לאחר סגירת המסחר

סוחרים בבורסת ניו יורק / צילום: רויטרס
סוחרים בבורסת ניו יורק / צילום: רויטרס

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים

 

23:00

בורסות וול סטריט ננעלו בעליות. כך, מדדי דאו ג'ונס  והנאסד"ק  רשמו עליות. מדד ה-S&P 500  ננעל בעליות לאחר 4 ימים של ירידות, מובל על ידי מניית אפל מושכת את מדד הטק מעלה. גם אמזון , פייסבוק , אלפאבית  וטוויטר  בלטו בעליות.

טסלה  נפלה  לאחר הפרסום בבלומברג על כך שאלון מאסק מואשם על ידי רשות ניירות ערך האמריקאית (SEC) בהטעיית משקיעים.

19:00

המסחר בבורסות אירופה ננעל הערב בעליות. כך, מדדי דאקס , פוטסי , קאק  וסטוקס אירופה 600  נסגרו במגמה חיובית. גם המסחר בארה"ב מתנהל במגמה חיובית: נאסד"ק , S&P 500  ודאו ג'ונס  עולים. 

בשעה זו מתרחש בסנאט ארה"ב שימוע לקראת אישור מועמדותו של השופט ברט קוואנו, שנטען כי תקף מינית ארבע נשים, לבית המשפט העליון. בין האנשים שמעידים נמצאת ד"ר קריסטין פורד, האישה הראשונה שהעידה כי בהיותה נערה בת 15 במרילנד, לפני עשרות שנים, ניסה קוואנו, אז בן 17, לאנוס אותה. קוואנו צפוי לענות על שאלות אחרי פורד. קוואנו מכחיש את האשמות והוא צפוי להגיד כי "הוא מעולם לא עשה משהו שדומה באף צורה למה שד"ר פורד מתארת", כך לפי הערת המוכנות שלו.

במסחר באירופה, מניית H&M  זינקה לאחר שהחברה הודיעה כי לא תצטרך לחתוך מחירים בשל מלאי שלא נמכר. מניית IG Group  נפלה במסחר לאחר שהודיעה כי מנכ"ל החברה פורש באופן מיידי. 

במסחר בוול סטריט, מניית אפל  עולה לאחר שקיבלה המלצה חיובית מבית ההשקעות ג'יי.פי מורגן. גם מניית אמזון  עולה לאחר שבית ההשקעות Stifel העלה את מחיר המטרה למניה ב-30%. גם פייסבוק , טוויטר  ואלפאבית  עולות במסחר.

16:45

עליות נרשמות בוול סטריט לאחר פרסום של שורת נתוני מאקרו משמעותיים. התביעות השבועיות לדמי אבטלה עלו בשבוע החולף ב-12 אלף, הגירעון המסחרי של ארה"ב עלה בעקבות ירידה ביצוא אולם הנתון המרכזי והמעודד ביותר הוא הקריאה השנייה של נתוני הצמיחה של ארה"ב ברבעון השני של השנה שממשיכים להצביע על צמיחה מואצת של הכלכלה המקומית.

 

14:40

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בארה"ב נסחרים בטריטוריה החיובית ומסמנים על צפי לעליות שערים בפתיחה. בלונדון עברה הבורסה לעליות בעוד שאר הבורסות באירופה נסחרות בירידות. אמש עלתה הריבית בארה"ב לרמה של 2%-2.25%. מדדי דאקס , פוטסי , קאק  וסטוקס אירופה 600  

11:15

המסחר בבורסות אירופה נפתח בירידות לאחר שאמש (ד') העלה הפד את הריבית בארה"ב. מדדי דאקס , פוטסי , קאק  וסטוקס אירופה 600  יורדים בשעה זו.

החזרה לנורמליות מוניטרית והנאום הלא מעודן של נשיא ארה"ב בעצרת האו"ם גורמים חוסר ודאות בשווקים הפיננסיים באירופה, מה שגורם למשקיעים ביבשת להטות כספים לשוק האג"ח. במסחר באג"ח עולות התשואות מה שלוחץ את שוק המניות. (תשואות האג"ח הגרמני, הבריטי והצרפתי עולות ב-4 נקודות). יש לזכור שהתשואות על האג"ח הממשלתי האמריקאי עלו אתמול לרמה של כ-3.1% רמה שמתקרבת לרמה שנשבת למשקולת על שוק המניות.

המסחר בבורסות אסיה ננעל, ורוב הבורסות רשמו ירידות שערים: מדדי הונג קונג הנג סנג , ניקיי , ASX 200  ושנחאי  איבדו מערכם. המדד היחיד שרשם עליות שערים הוא מדד קוספי  הקוריאני.  

 

06:00

המסחר בבורסות אסיה מתנהל היום (ה') במגמה מעורבת. הניקיי היפני  רושם ירידות, בעוד מדדי הנג סנג  ושנחאי  רושמים עליות. 

בורסות וול סטריט ננעלו אמש בירידות לאחר יום שהתנהל בעליות, לאחר שהבנק המרכזי של ארה"ב העלה את הריבית ב-0.25% לרמה של 2%-2.25% - רמה שלא הייתה מאז אפריל 2008. בנוסף, הפדרל ריזרב צופה העלאה נוספת בדצמבר ושלוש נוספות ב-2019. מדובר בהעלאה השלישית השנה והשמינית מאז דצמבר 2015, אז החל הפד במדיניות הריבית הנוכחית שלו.

בפד העלו גם את התחזיות לכלכלת ארה"ב. כך, הבנק המרכזי צופה כי התמ"ג יעלה ב-3.1% ב-2018, לעומת צפי ל-2.8% שניתן ביוני. גם התחזית לתמ"ג ב-2019 השתפרה ב-0.1% ל-2.5%. ב-2020 התמ"ג צפוי לעלות ב-2%, בדומה לתחזית שניתנה ביוני. בנוסף, הבנק המרכזי פרסם לראשונה את התחזית שלו ל-2021. להערכתו, הכלכלה תצמח ב-1.8%.

יו"ר הפדרל ריזרב ג'רום פאואל אמר במסיבת העיתונאים לאחר הכרזת הריבית כי הוא לא מצפה לעלייה באינפלציה בזמן הקרוב. בתגובה, התשואה על האג"ח ממשלת ארה"ב ל-10 שנים ירדה ל-3.06% ומניות הבנקים המובילים נסחרו בירידות.

מדד הדאו ג'ונס  ירד אמש בכ-106 נקודות, מדד ה-S&P 500  ירד ב-0.3%, ומדד הנאסד"ק  ירד גם הוא ב-0.2%.