היועמ"ש לשעבר של מפלגת העבודה מקים מפלגה חדשה

המפלגה הסוציאל-דמוקרטית החדשה שמקים עו"ד שימי בראון תהווה חלופה למפלגת העבודה

אבי גבאי / צילום: מפלגת העבודה
אבי גבאי / צילום: מפלגת העבודה

היועץ המשפטי לשעבר של מפלגת העבודה, עו״ד שימי בראון, שוקד בימים אלה על יוזמה להקמת מפלגה סוציאל-דמוקרטית חדשה שתהווה חלופה למפלגת העבודה.

בראון הוא מזכיר קיבוץ שפיים ושימש בתפקידים מרובים במפלגה לאורך השנים, לרבות כיועץ המשפטי של המפלגה במהלך שנותיו של יצחק הרצוג כיו״ר המפלגה, יו״ר המשמרת הצעירה של מחוז הקיבוצים, יועץ באגף תיאום ובקרה במשרד ראש הממשלה בימי אהוד ברק כראש הממשלה, דיין במוסד לבירור עתירות של המפלגה ועוד שלל תפקידים מפלגתיים במשך כ-20 שנה.

ב-2015 התמודד בראון בפריימריס של העבודה על המקום המשוריין לקיבוצים, אך הפסיד לח״כ איתן ברושי.

אחרי שאבי גבאי ניצח את הבחירות על ראשות מפלגת העבודה ביולי 2017 החליט גבאי להחליף יועץ משפטי ובחר בעו״ד גיא בוסי. מערכת היחסים בין בראון למפלגה הסתיימה באופן עכור ובין הצדדים מתנהל ויכוח ותביעה כספית על סכום הייעוץ המשפטי שהגיע לבראון בנוגע לתקופת ההודעה המוקדמת להפסקת ההתקשרות עמו.

כעת, נודע ל"גלובס", בראון ביחד עם הסופר והחוקר ד״ר אורי זילברשייד, מתכננים להקים מפלגה שתהיה גדולה, תושתת על מספר רב של חברים ותהווה חלופה סוציאל-דמוקרטית למפלגת העבודה.

בשלב ראשון תוקם מועצה עם כ-30 חברים, שתהיה גוף חוקתי, מאשר ובוחר, וזאת עד לכינוס ועידה ראשונה. בראון וזילברשייד עוסקים כיום בהרכבת הגוף של 30 חברי המועצה ושוקלים לקיים כינוס מועצה ראשון בחודש נובמבר. הם הכינו מצע, כללים בסיסיים להתארגנות, ומתווה להקמת המפלגה, ומתכוונים לאפשר לגוף של 30 החברים להשפיע ולעצב את המסמכים הראשוניים הללו.

יצוין שבחודשים האחרונים גוברים התסכול והמרמור בשורות הבכירים של המפלגה. מספר חברי כנסת בכירים מדברים מאחורי הקלעים על אופציות הפיצול. חברי כנסת אחרים מניחים שלא יצליחו להשתלב ברשימת המפלגה לכנסת מפאת המספר הרב של השריונים ששמר יו״ר המפלגה אבי גבאי לשיקול דעתו, ומספר השריונים שנתן לתנועה של ציפי לבני במסגרת ההסכמה בין גבאי ללבני.