JVP ו-SOSA הישראליות זכו במכרז הסייבר של ניו-יורק

עיריית ניו-יורק מקימה מתחם סייבר חדש בהשקעה של 50 מיליון דולר, ובמסגרתו קרן JVP תקים מרכז יזמות והשקעות, ו-SOSA תפתח מרכז סייבר גלובלי לחברות צעירות בתחום

יו"ר JVP, אראל מרגלית / צילום: איל יצהר
יו"ר JVP, אראל מרגלית / צילום: איל יצהר

שתי חברות הייטק ישראליות הן בין הזוכות במכרזים של עיריית ניו-יורק להקמת האב הסייבר הבינלאומי החדש, HUB.NYC. קרן ההשקעות JVP תקים במסגרת המיזם מרכז יזמות והשקעות סייבר שיתמקד בחברות בשלב הצמיחה. חברת SOSA תנהל את יצירת החיבורים העסקיים בין טכנולוגיות ויזמים לבין חברות ותאגידים בינלאומיים.

המרכז יתמקד בבניית אקוסיסטם המבוסס על חברות טכנולוגיה אמריקאיות ואחרות, משקיעי הון סיכון וחברות וארגונים המעוניינים לרכוש את הטכנולוגיה לשימושם. כמו כן יוקם מרכז סייבר גלובלי שיבצע הכשרות מקצועיות, יקודמו שיתופי-פעולה עם האקדמיה בנוגע למסחור טכנולוגיות ועוד. ג'יימס פאטצ'ט, נשיא החברה הכלכלית של ניו-יורק (NYCEDC) מסר לעיתונות כי מדובר במהלך כולל, שבמרכזו חיזוק ומיצוב מעמדה של העיר ניו-יורק כמוקד הגנת סייבר בינלאומי. עיריית ניו-יורק הקציבה להקמת המרכז 30 מיליון דולר בשלב ראשון, מתוך כוונה להמשיך ולהשקיע במרכז סכום של 50 מיליון דולר.

JVP זכתה במכרז כחלק מקבוצת מתמודדים, שכוללת את ארבע האוניברסיטאות הבולטות בניו-יורק - קולומביה, NYU, קורנל ו-CUNY. הפעילות שתקים תתמקד בהשקעות סייבר, פיתוח עסקי ואסטרטגי לחברות בשלב הצמיחה המעוניינות להיכנס לארה"ב , זיהוי טכנולוגיות חדשות להגנה על מידע, הכוונה אסטרטגית של תחומי המחקר באוניברסיטאות של ניו-יורק ובחינת מסחור של טכנולוגיות חדשות.

"האופן שבו המלצנו לעיריית ניו-יורק לעבוד, ולכן אני חושב שגם זכינו, הוא להבין שהחוף המערבי הוא ההאב הטכנולוגי המרכזי של ארה"ב, וכדי לתת לו תשובה ניו-יורק צריכה לאחד כוחות עם ישראל ולהפוך להאב טכנולוגי בינלאומי", אומר ל"גלובס" יו"ר JVP אראל מרגלית, "השותפות האסטרטגית עם ישראל היא מרכזית".

במקביל להצטרפותה למרכז הסייבר החדש, מכריזה קרן JVP היום על פתיחת מרכז חדשנות בינלאומי בניהולה, שגם הוא יהיה חלק מ-Hub.NYC. המרכז יתמקד בהשקעות טכנולוגיות, פיתוח עסקי ופיתוח אקוסיסטם טכנולוגי מקומי, על בסיס המודל שמפעילה JVP במספר ערים בישראל.

לדברי מרגלית, באמצעות שיתופי-הפעולה החדשים בניו-יורק יוכלו חברות ישראליות לגדול משמעותית, בזכות גיוסי הון לשלבי צמיחה (Scale-Up) וקבלת ליווי מקצועי. "ההאב בניו-יורק הופך חברות ישראליות למאוד דומיננטיות בחוף המזרחי, גם בוורטיקלים כמו שירותים פיננסיים, ביטוח, מדיה, בריאות ועיר חכמה. אלה נושאים שניו-יורק מובילה בהם ברמה העסקית בעולם".

חברת SOSA, שמפעילה בדרום תל-אביב מתחם הייטק ומרכז תמיכה וליווי לסטארט-אפים, תקים את מרכז הסייבר הגלובלי של ניו-יורק, במטרה ליצור שיתופי-פעולה בין חברות ויזמים בתחום לבין חברות הפועלות בעיר, בשילוב טכנולוגיות סייבר מישראל ומהעולם. SOSA תיעזר ברשת הגלובלית שלה, המונה 8,500 סטארט-אפים ו-150 תאגידים ומשקיעים. מרכז הסייבר הגלובלי יפעל מבניין חדש שייפתח בשנה הבאה בשכונת צ'לסי במנהטן. 

"לפעילות שלנו יש שני נדבכים עיקריים: עבודה עם האקוסיסטם המקומי של ניו-יורק על ידי הקמת המרכז שיהווה בית לכל בעלי העניין בתעשייה, ועבודה ישירה מול התאגידים הגדולים בניו-יורק לפי המודל של סוסא בתל-אביב וחיבור טכנולוגיות אבטחת סייבר עם חברות מכל העולם", אומר עזי שפר, מנכ"ל סוסא, "הנדבך הראשון של הפעילות יתבטא במפגשים עסקיים של אישים מעולמות תוכן שונים, והנדבך השני - בכך שנוודא שחברות הטכנולוגיה יגיעו לשוק הרלוונטי מבחינתן".

עזי שפר / צילום: Ella K. Sverdlov
 עזי שפר / צילום: Ella K. Sverdlov

כיצד תבוא לידי ביטוי העובדה שאתם מישראל?

"באופן טבעי סוסא, שהוקמה על ידי ראשי תעשיית ההון סיכון בישראל, תיתן דגש גדול לחברות ישראליות ביוזמה הזאת. בסך הכל אלה חדשות טובות לכל היזמים הישראלים, כי המרכז בניו-יורק מייצר גשר וגישה לשוק האמריקאי".

לדברי שפר, השקעות בסטארט-אפים ישראליים היוו 16% מכלל ההשקעות העולמיות בתחום הגנת הסייבר ב-2017, כאשר ישראל ניצבת שנייה אחרי ארה"ב. "הבחירה בשני גופים מישראל להוביל את המשימה של בניית מרכז סייבר עולמי בניו-יורק מהווה הבעת אמון בתעשיית ההייטק הישראלית והכרה ביכולות שבנתה - יצירת קהילת הייטק מפותחת עסקית, עם יכולות טכניות גבוהות, לצד חיבורים למשקיעים, תעשיות ותאגידים מכל העולם".