הישראלית שזינקה 17% באוסטרליה בעקבות חוזה עם איירבוס

החוזה עם יצרנית המטוסים האירופית הוא השני אחרי חוזה עם משרד הביטחון הישראלי שדווח בשבוע שעבר

מטוס איירבוס / צילום: רויטרס
מטוס איירבוס / צילום: רויטרס

יצרנית המטוסים האירופית איירבוס  בחרה בפתרון של חברת הטכנולוגיה הישראלית מוביליקום ותטמיע אותו בפלטפורמת הרחפנים המסחריים שלה. דיווח על כך, שפרסמה היום מוביליקום, הקפיץ את מניית החברה הישראלית בכ-17% בבורסה האוסטרלית (ASX). מדובר בחוזה שני עליו מדווחת מוביליקום בימים האחרונים, לאחר שבשבוע שעבר היא הודיעה על חוזה עם משרד הביטחון הישראלי, והזמנה ראשונית ממנו בהיקף של 200 אלף דולר.

מוביליקום מפתחת ומספקת פתרונות תקשורת, ופועלת בשני תחומים שונים. תחום הליבה שלה הוא פתרונות תקשורת למשימות קריטיות, עבור גופי ממשלה, למשימות של ביטחון המולדת או בטיחות הציבור, כאשר הפתרון שלה מאפשר תקשורת רציפה ללא צורך בשימוש בתשתית קיימת. התחום השני הוא פתרון "Skyhopper" במסגרתו החברה מספקת פתרון חומרה ותוכנה לתעשיית הרחפנים המסחריים. סקייהופר משמש לצורך תקשורת ובקרה, ולהעברת מידע מהרחפן לקרקע.

במסגרת ההסכם עם איירבוס מוביליקום כבר קיבלה הזמנה, ולדברי החברה המכירות לאיירבוס הן עדות לאיכות הטכנולוגיה והיכולות של מוביליקום. "אנחנו גאים בכך שאיירבוס, אחת מחברות האווירונאוטיקה המובילות בעולם, התעניינה במוצרי מוביליקום", מסר מנכ"ל החברה אורן אלקיים. "העניין הגובר במוצרים שלנו מצביע על המובילות הטכנולוגית שלנו ומשקף את הצורך בפתרונות הייחודיים שלנו. זכייה בשותף כמו איירבוס תאיץ משמעותית את הפיתוח של החברה, ואנו מצפים להזדמנויות נוספות בזמן הקרוב".

מוביליקום, שנוסדה על-ידי המנכ"ל אלקיים וסגן הנשיא למו"פ יוסי סגל, נסחרת כעת בשווי של 21 מיליון דולר אוסטרלי (54 מיליון שקל). לאחר העלייה במניה היום, מחירה הוא 10 סנט אוסטרלי, מחצית ממחיר המניה בהנפקה הראשונית באוסטרליה במאי 2017, בה גייסה החברה 7.5 מיליון דולר אוסטרלי. במחצית הראשונה של 2018 ההכנסות צמחו ב-67% ל-1.6 מיליון דולר אוסטרלי, וההפסד הנקי של החברה צומצם ב-69% ל-1.3 מיליון דולר אוסטרלי.

חקלאים קוריאנים מתעניינים במערכת של רוטס

מניה ישראלית נוספת שבלטה היום באוסטרליה היא רוטס, שטיפסה ב-10%. חברת האגרוטק דיווחה על הזמנה מסחרית ראשונה מדרום קוריאה למערכת ה-RZTO שלה. מדובר בהזמנה בהיקף של כ-23 אלף דולר אוסטרלי (קרוב ל-60 אלף שקל) ולדברי מנכ"ל רוטס, ד"ר שרון דביר, "זוהי אבן דרך מרגשת בשוק חדש עבורנו. בעוד שמדובר בהזמנה קטנה, אנחנו מאמינים שהיא תהיה הראשונה ואחריה יבואו הזמנות רבות גדולות יותר, משום שראינו עניין רב מצד חקלאים קוריאנים".

רוטס, שהוקמה על-ידי דביר ובועז וכטל, נסחרת בשווי 19 מיליון דולר אוסטרלי, שהם 50 מיליון שקל - 65% מעל מחיר ההנפקה בדצמבר 2017, אך 45% פחות מהשיא בו נסחרה בינואר 2018.