נתן חץ משדרג עלות שכר באלוני חץ לעד 5.8 מיליון שקל בשנה

הסכם הניהול של מנכ"ל אלוני חץ לא כולל תגמול הוני, ובחברה מסבירים כי "נוכח היותו של המנכ"ל בעל שליטה בחברה, קיים לו תמריץ אינהרנטי לפעול לעליית ערכה ההוני של החברה" • בעלי המניות יתבקשו גם לאשר שדרוג של 11% בשכרו של היו"ר אבי ורטהיים, נוסף על העלאת היקף המענק השנתי שלו ב-10%-20%

נתן חץ / צילום: תמר מצפי
נתן חץ / צילום: תמר מצפי

נתן חץ צפוי לשדרג את עלות העסקתו כמנכ"ל חברת ההשקעות בנדל"ן אלוני חץ , שבה הוא מחזיק יחד עם דודי ורטהיים, לסכום מקסימלי של עד 5.85 מיליון שקל. זאת, לעומת עלות העסקה מקסימלית של 5.15 מיליון שקל ממנה נהנה בשנים האחרונות - כלומר, שיפור של כ-14%.

מזימון לאסיפת בעלי המניות של אלוני חץ שיתבקשו בשבוע הבא לאשר את ההסכם מול חץ, עולה כי דמי הניהול החודשיים שלו יעמדו על 275 אלף שקל, במקום 250 אלף שקל להם הוא זכאי כעת - כך שדמי הניהול השנתיים שלו יסתכמו ב-3.3 מיליון שקל, במקום 3 מיליון שקל כיום.

סכום המענק השנתי המקסימלי שאותו יהיה זכאי חץ לקבל, על בסיס תוצאות החברה, יגיע ל-2.4 מיליון שקל, במקום 2 מיליון שקל כיום - מחצית הסכום מענק במזומן ומחציתו כמענק נדחה, בדומה להסכם הנוכחי.

כחלק ממדיניות התגמול של אלוני חץ, הסכם הניהול של חץ לא כולל תגמול הוני, ובחברה מסבירים כי "נוכח היותו של המנכ"ל בעל שליטה בחברה, קיים למנכ"ל תמריץ אינהרנטי לפעול לעליית ערכה ההוני של החברה".

ועדת התגמול ודירקטוריון אלוני חץ סבורים כי "תוכנית התגמול המוצעת עולה בקנה אחד עם דרישות התפקיד ותרומתו של מנכ"ל החברה לצמיחתה", והם מציינים כי בזכות איכות עבודתו של חץ וחשיבותו להמשך התפתחות עסקי החברה, "התמורה למנכ"ל הינה הוגנת וסבירה".

רכיבי התגמול המקסימליים השנתיים של נתן חץ
 רכיבי התגמול המקסימליים השנתיים של נתן חץ

שדרוג של 11% בשכר היו"ר 

חץ הוא ממייסדיה של אלוני חץ (יחד עם נתנאל אלוני) ומשמש כמנכ"ל החברה מאז נוסדה ב-1990. הסכם השכר הנוכחי שלו נכנס לתוקף בתחילת 2016, כך שההסכם החדש צפוי להיכנס לתוקף בתחילת השנה הבאה. עוד יתבקשו באסיפה בעלי מניות אלוני חץ לאשר שדרוג של 11% בשכרו של היו"ר אבי ורטהיים (בהיקף משרה של 33%), מ-45 אלף ל-50 אלף שקל בחודש, נוסף להעלאת היקף המענק השנתי שלו ב-10%-20%, לטווח של 360-600 אלף שקל, על בסיס תוצאות החברה. אלוני חץ גם מתכננת להקצות לורטהיים כתבי אופציה לא סחירים בשווי כלכלי של 300 אלף שקל.

אלוני חץ פועלת בתחום הנדל"ן המניב באמצעות החזקה בכמה חברות בארה"ב, ישראל, שוויץ ובריטניה, וכן מחזיקה בחברת האנרגיה המתחדשת אנרג'יקס. מניית החברה לא רשמה שינויים מהותיים בערכה מתחילת השנה ומשקפת לחברה שווי שוק נוכחי של 6.3 מיליארד שקל. 

מוקדם יותר השבוע עדכנה חברת קאר (Carr) האמריקאית, שבה מחזיקה אלוני חץ בשותפות שווה עם בנק ג'יי.פי מורגן, על השקעה ראשונה מחוץ לוושינגטון, עם כניסה לשותפות בפרויקט משרדים בבוסטון בהשקעה כוללת מוערכת של 900-920 מיליון דולר.

מדובר בפרויקט להקמת מגדל משרדים שיכלול יותר מ-40 קומות, עם שטחי השכרה של כ-88 אלף מ"ר, שיישא את השם One Congress. קאר צפויה להוביל את תהליך הפיתוח, ניהול הבינוי וההשכרה של המגדל, יחד עם השותף - חברת הנדל"ן האמריקאית National Real Estate.