25 מיליון ד' לסטארט-אפ הישראלי Glassbox בסבב גיוס שלישי

החברה פיתחה פלטפורמה שעוקבת אחר התנהגות הצרכנים של הלקוחות שלה בזמן אמת ומאפשרת מתן מענה לתרחישים ולצרכים שמתגלים • "אין לגלאסבוקס תקרת זכוכית מבחינה טכנולוגית", אומר מנכ"ל החברה ירון מורגנשטרן

הסטראט-אפ הישראלי Glassbox השלים סבב גיוס שלישי בהיקף 25 מיליון דולר. את סבב הגיוס הובילה קרן Updata Partner, שהיא קרן Growth Equity מוושינגטון, המתמחה בתחום התוכנה. להשקעה הצטרפו CEIIF, זרוע המיזמים של CreditEase, גפן קפיטל הישראלית ו-Ibex Investors. היקף ההון הכולל שגייסה החברה כולל השקעה זו מגיע ל-32.5 מיליון דולר.

מנכ״ל החברה ירון מורגנשטרן אומר בשיחה עם גלובס: ״התחלנו בהתרחבות גלובלית לפני שלוש שנים, וזו שנה שלישית משלשים את ההכנסות שלנו. הגענו לארגונים הכי גדולים בעולם ואנחנו רוצים האיץ את הצמיחה גם לדחוף את המוצר מבחינת יכולות ואת התמיכה הגלובלית שלנו וההשקעה הזו תאפשר את הדברים האלה. Updata Partner היא קרן שמתמחה ויש לה הרבה ניסיון בגידול וקידום חברות בשלבי הצמיחה. אני מאוד מבסוט מהשותפים החדשים ומאמין שהם ייקחו אותנו לשלב הבא״.

עם לקוחותיה של Glassbox נמנים בנקים, חברות תעופה וחברות שירותים כמו סיטי בנק, אקספדיה, אייר קנדה ואחרות. החברה פיתחה פלטפורמה שעוקבת אחר התנהגות הצרכנים של הלקוחות שלה בזמן אמת ומאפשרת להם לתת מענה לתרחישים ולצרכים שמתגלים. המערכת מסייעת לייצר חוויית לקוח אופטימלית ברשת וביישומים ניידים. באמצעות שילוב למידת מכונה גלאסבוקס מציגה תובנות אוטומטיות, שמסייעות ללקוחות לפתור בעיות ולהגדיל תשואה וגם לאתר תרחישי סיכון ולמלא דרישות רגולטוריות שונות.

״אין לגלאסבוקס תקרת זכוכית מבחינה טכנולוגית,״ אומר מורגנשטרן, "אנחנו עוסקים בשני תחומים - שביעות רצון לקוחות ועמידה בדרישות אבטחה ורגולציה (risk & complience) - אבל אנחנו יכולים להתרחב לתחומים נוספים. אנחנו חברה מהסוג שיכולה להגיע להכנסות של מאות מיליוני דולרים ואין סיבה שזה לא יקרה ולכן הפוקוס שלנו כחברה הוא על גידול".

לדברי מורגנשטרן החברה נמצאת בתהליכי צירוף של לקוחות גדולים נוספים, גם בארה״ב ובאירופה ועד סוף השנה יתווספו עסקאות חדשות באסיה ובאמריקה הלטינית. ״אין לי תוכנית לגיוס נוסף באופק וגם לא צריך את זה כדי שהביזנס יתפקד כי יש לנו לקוחות גדולים ומשלמים, והמודל העסקי בנוי על תשלום דמי מנוי שנתי מראש. יש לחברה תזרים מזומנים חיובי והגיוס מאפשר האצה של הצמיחה. גם מבחינת האנשים אנחנו מגדילים את מספר העובדים. עד אוגוסט הכפלנו את מספר העובדים לעומת 2017 ובמהלך השנה הקרובה נכפיל עוד פעם״.

"Glassbox משרתת כמה מהחברות הגדולות והתאגידים התובעניים, אשר מקנה לנו ביטחון שהפלטפורמה של החברה מוכחת ואף מייצרת תשואה ממשית ללקוחות", אומר קרטר גריפין, מנכ״ל שותף ב-UPDATA Partners. "אנו שמחים לעבוד עם הנהלת Glassbox, לנצל את התנופה הקיימת ולתמוך בהשקעת החברה בתהליך ההתרחבות המוצר והחברה". ברדן שניידר, סמנכ״ל UPDATA Partners, אומר: "הערוצים הדיגיטליים ממשיכים להיות בעלי חשיבות גבוהה ולרוב מהווים אפיק מרכזי בבידול, המרה וביצוע. ייחודיות גלאסבוקס היא ביכולתה ללכוד בזמן אמת, 100% מהפעילות הדיגיטלית של התאגידים הגדולים ביותר ברשת ובנייד. יכולות אלו, בשילוב ההזדמנויות הצומחות בעתיד, הם שמרגשים אותנו בשיתוף הפעולה עם Glassbox".

כחלק מהעסקה, גריפין ושניידר יצטרפו למועצת המנהלים של Glassbox. את החברה ייצגו עו"ד גייל עציון, ראש מחלקת הייטק במשרד מ. פירון ושות' ועו"ד מאיה שיינקמן.

גלאסבוקס הוקמה בשנת 2010 על ידי יואב שרייבר, ירון גואטה וחנן בלומשטיין. משרדי החברה ממוקמים בפתח תקווה, לונדון וניו יורק. החברה מעסיקה כיום 65 עובדים.