נתנאל גרופ מעדכנת: השבחה של 17% על הנכס בפארק תמר

לקראת הנפקת אג"ח שמקדמת נתנאל גרופ, עדכנה חברת הנדל"ן המשפחתית על השבחה של 17% בשווי בניין המשרדים בפארק תמר שברחובות ל-111 מיליון שקל • מרבית השטחים בבניין מושכרים לחברת אלביט מערכות

המבנה בפארק תמר/ צילום: צילום: מצגת החברה
המבנה בפארק תמר/ צילום: צילום: מצגת החברה

לקראת הנפקת אג"ח שמקדמת חברת הנדל"ן המשפחתית נתנאל גרופ , היא עדכנה על השבחה נאה של 17% שנרשמה בשווי בניין המשרדים שלה בפארק תמר שברחובות, ל-111 מיליון שקל, לעומת שווי של כ-95 מיליון שקל בסוף המחצית הראשונה של 2018.

את העלייה בשווי הנכס שנרשמה במהלך הרבעון השלישי של השנה מייחסים בנתנאל גרופ להשקעות נוספות שבוצעו בו, וכן להשכרת מרבית השטחים בו לחברת אלביט מערכות, ברמת גמר.

נתנאל עדכנה כבר בסוף 2017 על הסכם שנחתם מול אלביט מערכות להשכרת קצת יותר מ-70% מסך השטחים בנכס (כ-4,900 מ"ר), ובחודש אוגוסט עדכנה על הרחבת ההסכם בין הצדדים, כך שהבניין יאוכלס במלואו על-ידי מפתחת ויצרנית מערכות הנשק שבשליטת מיקי פדרמן (למעט קומת מסחר שאינה בבעלותה של נתנאל).

ההסכם בין הצדדים נחתם לחמש שנים, עם אופציה לחמש שנים נוספות, ודמי השכירות השנתיים בו צפויים לעמוד על קצת יותר מ-7 מיליון שקל, ולעלות בתקופת האופציה.

מדובר בבניין (בית נתנאל) בשטח כולל של כ-6,800 מ"ר בו 8 קומות, אותו מעוניינת נתנאל לשעבד בשעבוד ראשון לטובת מחזיקי האג"ח שהיא מתכננת להנפיק, ככל הנראה בהיקף של כמה עשרות מיליוני שקלים. הקמת הנכס כבר הסתיימה ובנתנאל צופים כי יתרת העלויות להשלמת עבודות התאמה בנכס לאלביט מערכות יסתכמו בכ-5 מיליון שקל. בסיכום 2017 נהנתה נתנאל משערוך של יותר מ-20 מיליון שקל מהנכס המדובר.

לאלביט מערכות יש כבר פעילות בפארק תמר (תעשיות מדע רחובות), הממוקמת סמוך למכון ויצמן וכוללת כ-300 אלף מ"ר בנויים, בהם פועלות חברות ביוטכנולוגיה והייטק רבות.

עליית שווי הנכס של נתנאל בפארק תמר ברחובות
 עליית שווי הנכס של נתנאל בפארק תמר ברחובות

מעבר לרווח במחצית הראשונה של 2018

עיקר פעילותה של נתנאל מתרכזת בייזום, הקמה ומכירת פרויקטים למגורים בישראל. את השליטה בחברה מחזיקים היו"ר אריה נתנאל ואחיו המנכ"ל דני נתנאל, יחד עם אחיהם מאיר ואבנר נתנאל. בשנה האחרונה נשחק ערכה של מניית נתנאל בכ-10% והיא משקפת לחברה שווי נוכחי של כ-140 מיליון שקל.

לחברה כיום 4 סדרות אג"ח בהיקף של כ-245 מיליון שקל, הנסחרות בתשואות בטווח של כ-2%-5.5%. בחודש אוגוסט עדכנה נתנאל כי בשל חריגה מאחת מאמות המידה הפיננסיות להן התחייבה בסדרת האג"ח הקטנה ביותר שלה, שהיקפה הנוכחי כ-5 מיליון שקל, הריבית עליה תעלה ב-0.3% ל-6.3%.

בחודשי הקיץ האחרונים נודע כי יזם הנדל"ן אלדד פרי החליט לממש אופציה לרכישת קרקע למגורים בלוד (מתחם שגיא) מידיה של נתנאל, תמורת כ-185 מיליון שקל - מהלך שהניב לה רווח של כ-16 מיליון שקל בדוחותיה הכספיים למחצית השנה הראשונה. 

את מחצית השנה הראשונה של 2018 סיכמה נתנאל ברווח נקי של כ-5 מיליון שקל, אחרי הפסד של כ-4 מיליון שקל במחצית המקבילה של 2017, וזאת לאחר שהכנסותיה קפצו כמעט פי 5 והגיעו ל-87 מיליון שקל, בעיקר בזכות מכירת הקרקע לפרי.