בלעדי: אדלסון רוכש את הפנטהאוז של סמי עופר באקירוב

איל ההון האמריקאי, שלדון אדלסון, רכש לאחרונה דירת פאר בצמרת אחד ממגדלי אקירוב בתל-אביב • עפ"י הערכות, אלדסון שילם לבעלי הנכס, עיזבונו של סמי עופר, עשרות מיליוני דולרים

עסקת ענק בשוק הנדל"ן המקומי. המילארדר שלדון אדלסון רכש דירת ענק שמתפרשת על פני הקומה וחצי העליונות באחד ממגדלי אקירוב היוקרתיים בתל-אביב בעשרות מיליוני דולרים - כך נודע ל"גלובס".

העסקה המדוברת נחתמה ביולי מול יורשיו של איש העסקים המנוח סמי עופר, שהעמידו את הפנטהאוז שרשום על שם חברה בבעלות עופר למכירה. על פי הערכות מומחי נדל"ן, שווי העסקה עומד על עשרות מיליוני דולרים, כאשר תג המחיר המבוקש עליו עמד ערב המכירה על 40 מיליון דולר. בשלב זה העסקה עדיין אינה רשומה ברשות המסים, אך בטאבו מופיעה הערה על עסקה שבוצע ב-23 ביולי, לטובת חברה זרה בשם ‘אקירוב מזל טוב’ (AKIROV MAZEL TOV LLC) שרשומה בארה"ב.

בבעלות משפחת אדלסון דירות נוספות במגדלי אקירוב. אחת מהן רשומה על שם רעייתו של שלדון, מרים אדלסון.

מגדלי אקירוב הם שלישיית מגדלי יוקרה ברחוב פנקס בתל-אביב, כשהפנטהאוזים במגדלים אלה נחשבים ליוקרתיים וייחודיים בשל הגודל, המיקום והאוכלוסייה המתגוררת בהם. דירת הענק שרכש כעת אדלסון ממוקמת בקומות 33-34 במגדל האמצעי מבין השלושה, ונחשבת למיוחדת במיוחד בין היתר כי היא כוללת 900 מ"ר בשני מפלסים ועוד מרפסות בשטח 150 מ"ר מהם ניתן להשקיף על כל האזור.

מגדלי אקירוב / צילום: איל יצהר
 מגדלי אקירוב / צילום: איל יצהר

מגדלי אקירוב צברו מונטין גבוה מאז הקמתם, ולאורך השנים בוצעו בהם חלק העסקאות היקרות ביותר בשוק הנדל"ן. בין העסקאות המתוקשרות ביותר ניתן למנות את מכירת הדירה בקומה 31 שבבעלות אהוד ברק, אותה מכר לאיש העסקים טדי שגיא, תמורת 26.5 מיליון שקל.

השבוע פרסם המגזין "פורבס" את דירוג 400 עשירי העולם. אדלסון דורג במקום ה-15, עם הון של 35.5 מיליארד דולר. על מנת להצטרף למועדון העילית של "פורבס", העפיל השווי הנקי המינימלי הדרוש לסכום של 2.1 מיליארד דולר - 100 מיליון דולר יותר מאשתקד, והסכום הגבוה ביותר עד כה.

הנכס היוקרתי שרכש אדלסון היה שייך כאמור לאיש העסקים סמי עופר שהלך לעולמו ביוני 2011, בהיותו בן 89. טרם מותו, נחשב עופר לאחד היהודים העשירים בעולם, והונו הוערך בכ-10.3 מיליארד דולר. הליך הטיפול בעיזבונו התנהל בבית המשפט לענייני משפחה, ולכן פרטיו היו חסויים.

כפי שפורסם ב"גלובס", לאחר פטירתו של עופר מינה בית המשפט למשפחה את איש העסקים אמנון ליאון (דירקטור בחברה לישראל של עופר) ואת עו"ד פנחס (פיני) רובין כמנהלי עיזבונו, על סמך בקשתו המפורשת של סמי עופר בצוואתו.