שבב בטאבלט של סמסונג יכניס ל-DSPG עשרות מיליונים

חברת הטכנולוגיה הישראלית DSPG חתמה על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם סמסונג, שבמסגרתו כבר משולבת הטכנולוגיה שלה בטאבלט שהשיקה סמסונג באחרונה, Galaxy Tab S4 • ב-2016 סמסונג הייתה אחראית ל-12% מההכנסות וב-2017 לפחות מ-10%

עופר אליקים, מנכ"ל DSPG / צילום: תמר מצפי
עופר אליקים, מנכ"ל DSPG / צילום: תמר מצפי

חברת הטכנולוגיה הישראלית DSPG  חתמה על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת סמסונג, ובמסגרתו כבר משולבת הטכנולוגיה של DSPG בטאבלט החדש שהשיקה סמסונג לאחרונה, Galaxy Tab S4 - כך נודע ל"גלובס". לפי הערכות, העסקה נאמדת בעשרות מיליוני דולרים עבור DSPG בשנים הקרובות, והיא למעשה מכניסה את החברה לראשונה לנישה של הטאבלטים. DSPG, המנוהלת על ידי עופר אליקים, עוסקת בפיתוח שבבים לטלפונים אלחוטיים ולמוצרי מדיה שונים.

הטאבלט של סמסונג הושק בחודש שעבר, ולפי דוח "Teardown" שפורסם באחרונה (פעולה שבמסגרתה המוצר מפורק לחלקים במטרה לזהות את רכיביו השונים) - שבב ה-DBM של DSPG נכלל בטאבלט.

DBM היא משפחת מוצרים של SoC (System on a Chip) שפיתחה DSPG. מדובר בשבב הכולל גם אלגוריתם שמבצע הפחתת רעשים, עיצוב אלומה וביטול הד אקוסטי, תוך שמירה על צריכת חשמל נמוכה, והוא מיועד למוצרים שונים, ביניהם טלפונים סלולריים, טלפונים אלחוטיים, מכשירים לבישים, טאבלטים ועוד. השילוב של השבב של DSPG בטאבלט של סמסונג יאפשר למשתמשים לדייק את יכולות הדיבור והשמע של המכשירים, המבוססים על טכנולוגיית הפעלת הקול (voice activation).

סמסונג אינה לקוחה חדשה של DSPG. בתחילת 2016 זינקה המניה בנאסד"ק לאחר ש- DSPG דיווחה אז על זכייה משמעותית בשוק הסלולר, מבלי לפרט מיהו הלקוח, אך תוך ציון העובדה שמדובר ב"יצרן מכשירים מוביל".

כבר אז ההערכות דיברו על סמסונג, ועל שילוב השבב במכשירי הסלולר מסוג Galaxy S7. לפי הדוח המורחב של DSPG לשנת 2017, סמסונג הייתה אחראית על כ-12% ממכירות החברה ב-2016, אך ב-2017 ירד חלקה בהכנסות DSPG לפחות מ-10%.

שוק השבבים לטלפונים אלחוטיים בדעיכה

בשנים האחרונות, על רקע דעיכת השוק המסורתי שלה - שוק השבבים לטלפונים אלחוטיים, DSPG הרחיבה את פעילותה ואת השקעותיה במחקר ופיתוח בתחומים חדשים עבורה, כגון האינטרנט של הדברים והבית החכם, וכן שימוש בקול כממשק משתמש. ברבעון השני של 2018, המוצרים החדשים היוו לראשונה למעלה ממחצית מההכנסות של החברה: 15.8 מיליון דולר מתוך הכנסות כוללות של 30.7 מיליון דולר.

ההכנסות מהמוצרים החדשים צמחו ב-7% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2017, כאשר מתוך זה, הצמיחה בתחום התקשורת למשרדים ו-VoIP הייתה בשיעור של 14% לכ-9.8 מיליון דולר; הצמיחה בתחום ה-SmartVoice הייתה בשיעור של 147% ל-2.2 מיליון דולר; והצמיחה בתחום הבית החכם הייתה של 27%, ל-3.8 מיליון דולר. לעומת זאת, הכנסות החברה משוק השבבים לטלפוניה אלחוטית המשיכו לרדת כצפוי, בשיעור של 10.5%, לרמה של 14.9 מיליון דולר.

DSPG היא אחת מהחברות הישראליות הוותיקות ביותר בוול סטריט, והיא נסחרת בנאסד"ק כבר משנת 1994. שווי השוק של החברה הוא 260 מיליון דולר, וזאת כשבקופתה יש כ-124 מיליון דולר. בשנה האחרונה מניית החברה ירדה ב-16%, בין היתר על רקע יציאתה ממדד ראסל 3000 בעדכון האחרון, בשל שינוי בקריטריונים של היכללות במדד. נכון להיום, חמישה אנליסטים מסקרים את מניית DSPG וכולם מחזיקים בהמלצות חיוביות, כאשר מחיר היעד הממוצע למניה הוא 15.4 דולר, שגבוה ב-33% מהמחיר הנוכחי של המניה בנאסד"ק.