לקראת פיצול: יוניטרוניקס תידרש להפחתת הון של 47 מיליון שקל

יוניטרוניקס הסבירה את המהלך לפיצול עסקיה בפני מחזיקי האג"ח: "הפיצול יוריד את פרופיל הסיכון של החברה וייטיב עם בעלי האג"ח" • החברה, שנמצאת בשליטת קרן פימי והמייסד חיים שני, צפויה להנפיק את הפעילות המופרדת שתועבר לחברה הבת יוטרון • על פי חוות דעת של פרומתיאוס, "אין חשש סביר שהפחתת ההון תמנע מן החברה את היכולת לעמוד בהתחייבויותיה הקיימות והצפויות"

ישי דוידי, מנכ"ל קרן פימי / צילום: איל יצהר
ישי דוידי, מנכ"ל קרן פימי / צילום: איל יצהר

חברת יוניטרוניקס , הפועלת בתחום מוצרי האוטומציה, המחסנים האוטומטיים והחניונים הרובוטיים האוטונומיים, מממשיכה לקדם את המהלך לפיצול עסקיה. באסיפת בעלי האג"ח שהתכנסה אתמול, הציגה הנהלת החברה את ההשלכות הצפויות מפיצול תחום פעילות הפתרונות האוטומטיים (מחסנים אוטומטיים וחניונים רובוטיים אוטונומיים), הנמצא בצמיחה מואצת בשנה האחרונה ומנוהל כיום באמצעות חברה בת לחברה אחות חדשה, יוטרון.

תוצאות יוניטרוניקס
 תוצאות יוניטרוניקס

בחברה ציינו כי למהלך, שיצריך הפחתת הון של כ-47 מיליון שקל (על ידי ביטול יתרות בין חברתיות ולא העברת מזומנים לחברה החדשה), יתרונות רבים, ביניהם השלמת וייצוב הנהלת החברה, מיקוד בשוק האמריקאי ומיצוב החברה כמובילת שוק, גיוס הון להאצת הצמיחה במידת הצורך ומיצוב בשוק ההון כחברת צמיחה טכנולוגית.

יוניטרוניקס נמצאת בשליטת קרן פימי (מחזיקה 50% מההון) והמייסד והמנכ"ל חיים שני (המחזיק בכ-22%). על רקע הצמיחה בפעילות רשמה מניית יוניטרוניקס עלייה של 60% בשלושת החודשים האחרונים ושוויה של החברה בבורסה הגיע לכ-404 מיליון שקל. פימי רכשה את השליטה ביוניטרוניקס לפני כשנתיים וחצי (מארס 2016) לפי שווי של 220 מיליון שקל, כך שהקרן רשמה עד היום תשואה של 83% על השקעתה, שבוצעה בפרמיה של 30% על מחיר השוק.

לחברה יש חוב של כ-55 מיליון שקל לבעלי האג"ח שלה (ליוניטרוניקס יש שתי סדרות אג"ח) ועל פי חוות דעת של חברת הייעוץ פרומתיאוס, שבחנה את המהלך, "אין חשש סביר שהפחתת ההון תמנע מן החברה את היכולת לעמוד בהתחייבויותיה הקיימות והצפויות", עקב המהלך שכן פעילות הפתרונות האוטומטיים הינה בעלת היסטוריה הפסדית עם תזרים שלילי ואילו פעילות הבקרים (מוצרי האוטומציה), שהינה בעלת היסטוריה של רווחיות, תישאר בחברה כך שלמעשה הפיצול "ייטיב עם בעלי האג''ח בכך שהוא יוריד את פרופיל הסיכון של החברה".

לפי פרומתיאוס, פעילות הבקרים היא פעילות מבוססת, בעלת רקורד רווחי ותזרים חיובי ומנגד פעילות הפתרונות האוטומטיים הינה פעילות יזמית ומסוכנת יותר באופייה ומזכירה "סטארט אפ". לכן, בעלי האג"ח של החברה חשופים כיום לסיכון המצרפי של שתי הפעילויות, ופיצול תחום הפתרונות האוטומטיים ייטיב עם בעלי האג''ח בכך שהוא יוריד את פרופיל הסיכון של החברה.

זאת ועוד, מתחילת קיומה ועד מועד חוות דעת שהוגשה במסגרת הבקשה, רשמה פעילות הפתרונות האוטומטיים הפסד מצטבר של כ-98 מיליון שקל ולהערכת הנהלת יוניטרוניקס היא צפויה לרשום הפסד נוסף של כ-10 מיליון שקל עד שתגיע לאיזון.

כעת זקוקה יוניטרוניקס לאישור בית המשפט לפיצול הפעילויות ולאחר מכן לאישור בעלי האג"ח (לחברה שתי סדרות, 4 ו-5) ואישור בעלי המניות של החברה. אם האישורים יתקבלו, תוכל הנהלת החברה לקדם את מהלך הפיצול ולהוציא לפועל הנפקת מניות וגיוס הון בבורסה של יוטרון.

פעילות הפתרונות האוטומטיים של יוניטרוניקס נמצאת כאמור בצמיחה מואצת ומתחילת 2018 דיווחה החברה על ארבעה הסכמים להקמת חניונים רובוטיים בארה"ב, האחרון שבהם לפני כ-3 שבועות, בהיקף מצטבר של כ-130 מיליון שקל.

בסיכום המחצית הראשונה של השנה רשמה יוניטרוניקס צמיחה של 9.3% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה ב-2017, שהסתכמו בכ-95.7 מיליון שקל. הרווח התפעולי קפץ ב-80% והגיע לכ-6.1 מיליון שקל, והרווח הנקי הגיע לכ-2.5 מיליון שקל, לעומת הפסד של כמיליון שקל בתקופה המקבילה.