נחנך בית דיור מוגן של קבוצת עזריאלי במודיעין בהשקעה של 390 מיליון שקל

יחידת דיור בקומפלקס היוקרתי לא זולה וכרוכה במתן פיקדון של 1.4-2.7 מיליון שקל הנשחק בכל שנה, ועוד תשלום חודשי של 5,300-10,000 שקל • יו"ר הקבוצה דנה עזריאלי: "עזריאלי מנהלת נדל"ן ולא מוכרת נדל"ן, זיהינו שתחום הדיור המוגן הוא נישה שמתאימה לנו"

מתחם הדיור מוגן של קבוצת עזריאלי במודיעין / צילום: שלומית צור
מתחם הדיור מוגן של קבוצת עזריאלי במודיעין / צילום: שלומית צור

קבוצת עזריאלי צפויה לאכלס בעוד כשבועיים את בית הדיור המוגן הראשון שהקימה הקבוצה בעצמה במודיעין תחת המותג PALACE. בפברואר 2014 רכשה עזריאלי את המגרש שממוקם סמוך לכניסה הצפונית לעיר ברחוב הצאלון, מהיזם ישראל לוי, תמורת 51 מיליון שקל. לוי אגב, רכש את המגרש בשנת 2007 מרשות מקרקעי ישראל ב-14 מיליון שקל בלבד כולל עלויות פיתוח.

על המגרש, הקימה עזריאלי בית דיור מוגן בן 239 יחידות דיור, ו-136 מיטות סיעודיות, ב-4 מבנים, שניים מהם מבנים אליפטיים בני 7-8 קומות, ושטחים ציבוריים נרחבים. בסך הכל כולל הפרויקט 35 אלף מ"ר בנויים עיליים, נוסף לחניון תת קרקעי הכולל 600 חניות. סך ההשקעה הכולל גם את מרכיב הקרקע וגם מרכיב הבנייה מסתכם ב-390 מיליון שקל.

יחידות הדיור מוגן כוללות דירות 2-3 חדרים בשטח שנע בין 48-72 מ"ר, ומרפסות קטנות וגדולות בטווח שנע בין 4 מ"ר ל-70 מ"ר. רכישת יחידת דיור בקומפלקס, כרוכה בתשלום פיקדון בסך 1.4-2.7 מיליון שקל, ותשלום חודשי של 5,300-10,000 שקל בגין דמי ניהול. סכום הפיקדון צפוי להישחק בכל שנה בשיעור של 3.5%. עד כה, טרם אכלוס הבית, שווקו 70% מיחידות הדיור בו. מלבד יחידות הדיור כולל הקומפלקס גם מסעדה, בריכת שחייה עם גישה לנכים, חדר כושר, מרפאה, בית כנסת, ספריה, אולמות הרצאה, חדרי ברידג', ושאטלים המציעים לדיירים נסיעה קצרה לקניון עזריאלי הממוקם במרחק 2 ק"מ מבית הדיור המוגן. בנוסף לכך רשאים הדיירים להתגורר בבית הדיור המוגן עם חיות המחמד שלהם.

הקומפלקס עצמו יכלול גם רשת פארם ובית קפה שיוקמו בחזית לרחוב הראשי ויהיו פתוחים לציבור הרחב. בקומפלקס יפעל גם מכון דיאליזה שישרת גם את תושבי האזור, ומטלה נוספת שהטילה עיריית מודיעין על עזריאלי היא הקמת בית יום לקשיש, סמוך לבית הדיור מוגן, שיופעל על ידי העירייה.

הפעילות של קבוצת עזריאלי כוללת הקמת וניהול של קניונים, משרדים, והחזקות נוספות, כאשר תחום הדיור מוגן מהווה כיום 6% מהיקף פעילותה. רשת PALACE דיור מוגן של קבוצת עזריאלי מנהלת כיום מלבד הקומפלקס במודיעין, בית דיור מוגן בתל אביב וברעננה בהם כ-560 יחידות דיור וכ-200 מיטות סיעודיות. מלבד הפרויקט במודיעין, הרשת מתכננת ומקימה בימים אלה עוד שלושה בתי דיור מוגן נוספים: בלהבים, בראשון לציון ובירושלים. עם סיום הקמתם, תמנה רשת PALACE כ-1,700 יחידות דיור ו-550 מיטות מדיקל.

דנה עזריאלי, יו"ר קבוצת עזריאלי, אמרה בסיור ראשון בקומפלקס כי "לפני מספר שנים חיפשנו תחום נוסף להיכנס אליו, וזיהינו שתחום הדיור המוגן הוא נישה מתאימה שנוכל לנהל ולתחזק, כי עזריאלי היא קבוצה שמנהלת נדל"ן ולא מוכרת נדל"ן. הגיל השלישי גדל וגדל ואנשים היום חיים יותר שנים מבעבר. אם לוקחים בחשבון את הגידול הצפוי באוכלוסיה, אם היום יש מיליון תושבים מעל גיל 65, בעוד עשור יהיו 1.3 מיליון תושבים בגיל השלישי. אנחנו ננהל את הדיור המוגן כמו שאנחנו מנהלים את המסחר והמשרדים שבבעלותנו, כולל את אגף המדיקל".