רפאל: הצלחה של 95% ביירוט טילים ע"י "מעיל רוח" בגרסתה החדשה

הניסוי נערך בנגב לפני מומחים רבים מחו"ל • רפאל מציגה את המערכת בתערוכת AUSA שנפתחה אתמול בוושינגטון

מעיל רוח קל' לנגמשי חי"ר / צילום: רפאל
מעיל רוח קל' לנגמשי חי"ר / צילום: רפאל

בסדרת ניסויים שהתקיימה בחודשים האחרונים בשדה ניסויים של רפאל בנגב, יורטו יותר מ-300 טילים מסוגים שונים באמצעות גרסה חדשה וקלת משקל שפותחה של מערכת ההגנה לטנקים ולמשוריינים מסוג"מעיל רוח, כך דיווחה היום (ג') רפאל, שחשפה את המערכת החדשה בתערוכת הנשק AUSA שנפתחה אתמול בוושינגטון.

בניסויים בנגב המערכת הותקנה על נגמ"ש בראדלי אמריקאי ונורו לעברו טילים נגד טנקים וגם רקטות אר.פי.ג'י. חלק מהניסויים נערכו לפני כ-120 מומחים טכניים ונציגים של צבאות מארה"ב, ממדינות נאט"ו וממדינות נוספות. ברפאל אמרו כי שיעור היירוט של האיומים שהופנו אל הנגמ"ש היה 95%.

מערכת מעיל רוח הוכנסה לשימוש מבצעי בצה"ל לקראת 2010 ובסבבי הלחימה שבאו מאז ברצועת עזה, היא הצליחה ליירט פעמים רבות טילים שהופנו כלפי טנקים ישראליים. בגרסתה החדשה, המשקל והנפח שלה נמוכים בכ-40% מהגרסה המקורית של מערכת ההגנה, מה  שמאפשר התאמתה למשוריינים קטנים יותר .

ביוני האחרון הצבא האמריקאי החליט לרכוש מערכות של מעיל רוח בהיקף של 193 מיליון דולר להגנת טנקי האברמס שלו. בנוסף, כל טנק מרכבה סימן 4 כמו גם נגמ"ש נמ"ר המשמשים את צה"ל- נמסרים לחטיבות השונות כשעליהם מותקנות מערכות אלה. החלטה על הצטיידות במערכת הקלה למיגון הנגמ"שים האמריקאים אמורה להתקבל בתחילת השנה הבאה - וכל עסקה בנושא צפויה להסתכם בכמה מאות מיליוני דולרים.

על מיגון המשוריינים האמריקאים מתמודדות בנוסף לרפאל גם אלביט מערכות ותעש. תעש, שעתידה להירכש בקרוב בידי אלביט, פתחה גרסה קלה למערכת חץ דרבן והיא מקדמת את שיווקה להגנה על הנגמ"שים האמריקאים. אף שהיא הצליחה בשורה של ניסויים בארה"ב בעבר, משרד הביטחון לא בחר במערכת חץ דרבן של תעש להגנה על כוחות צה"ל, והחברה מייעדת אותה ליצוא.