בוקר וערב עם (ובלי) רביבה | ספר חדש של "רביבה וסיליה"

עשר שנים אחרי שיצאה אסופת הקינוחים של "רביבה וסיליה", רואה אור ספר המתכונים החדש: "30 שנה, 24 שעות" • ביקורת 

עשר שנים אחרי שיצאה אסופת הקינוחים של "רביבה וסיליה", רואה אור ספר המתכונים החדש, "30 שנה, 24 שעות". הפעם עומד במרכז צמד המסעדות של המותג שהקימה בסוף שנות השמונים רביבה אפל, שהלכה מוקדם יותר השנה לעולמה, במהלך העבודה על הספר.

את מקומן של עוגות האופרה והקונקורד המפוארות מחליף כאן אוכל ביתי, ישראלי מאוד - כיוון שהולך וצובר תאוצה במסעדות שהחלו את דרכן כצרפתיות. את החלוקה הקלאסית לפרקי מתכוני ראשונות-עיקריות-מאפים-קינוחים מחליפה כאן חלוקה לפי שעות ההכנה של המנות: ממאפים וסלטים לארוחות בוקר ועד למנות שעולות על השולחן בארוחת הערב. מתכונים שימושיים וקלים להכנה של פסטות, בף בורגיניון וגם קובה.

את התמונות צילמה רוני כנעני ועל המתכונים אמון שף "רביבה וסיליה", שי מונטג. "רצינו ספר לזכרה ולא ספר זיכרון", אמר בנה של אפל, עמוס, על הרעיון שעמד מאחורי הספר - פרויקט שבו עסקה רביבה בימיה האחרונים ובכוחותיה האחרונים, במקביל לטיפולים הכימותרפיים שעברה. מי שאוהב סיפורים ארוכים על מנות ומשפחות לא ימצא אותם כאן. זהו ספר מינימליסטי - שירת הייקו של מתכונים וצילומים לא מתחנחנים (ונאים מאוד) ללא קטעי מעבר מיותרים.

מונטג סיכם על הכריכה את תהליך העבודה: "במשך חודשים בישלנו יחד. טעמנו, כתבנו וצחקנו. דיברנו על אוכל ועל עיצוב, על פריז ועל ילדים. בישלנו בבית של רביבה. חיטטנו במזווה, שלפנו כלים יפים מהמגירות. רביבה ישבה בצד ובשקט ובסבלנות הסבירה, הדריכה וחיכתה. ואז טעמה. 'זה אוכל מנחם', פסקה. ואנחנו נשמנו לרווחה". 168 שקל. להשיג במסעדות ובאתר "רביבה וסיליה".