וויז אייר משנה את מדיניות הכבודה: לא תאפשר להעלות מזוודת טרולי לטיסה

זאת למעט לנוסעי הפריוריטי • השינויים ייכנסו לתוקף ב-1 בנובמבר

מטוס של וויז-אייר/ צילום: שאטרסטוק
מטוס של וויז-אייר/ צילום: שאטרסטוק

חברת הלואו קוסט ההונגרית וויז אייר משנה את מדיניות הכבודה שלה ועורכת הפרדה בין נוסעי ה"פריוריטי" והנוסעים ה"רגילים", שלא יוכלו עוד להעלות מזוודת טרולי למטוס. השינויים ייכנסו לתוקף ב-1 בנובמבר. 

החל ממועד זה לכלל הנוסעים יתאפשר לעלות למטוס עם תיק יד בלבד (במידות40x30x20). במקביל, החל בעוד 3 שבועות רק נוסעי ה"פריוריטי" יוכלו להעלות גם מזוודת טרולי (במידות 55x40x23) עמם למטוס - מה שכיום מותר לכלל הנוסעים במסגרת תמחור הבייסיק של החברה.

"המטרה של מדיניות הכבודה החדשה היא להקל על הנוסעים בתהליך העלייה למטוס ולאפשר חוויית טיסה חלקה יותר", כך מנמקת החברה בהודעתה, הנסמכת על כך ש"ממצאי החברה מראים כי מעל 10,000 טיסות בשנה מתעכבות בשל בעיות הקשורות לכבודה".

נסביר כי מבחינת חברות לואו קוסט, עיכוב בטיסה עשוי להשית עליה קנסות לרשויות התעופה המקומיות, ומבחינת כלל חברות התעופה והלואו קוסט בפרט - עליהן למנוע כל הוצאה מיוצרת כזו.

עוד טוענים בחברה כי "ב-5 השנים האחרונות יש ירידה במשך השהות של נוסעים במדינת היעד, וכעת כל נוסע שלישי של Wizz Air מזמין טיסות לתקופה של 3 ימים ומטה. כתוצאה מכך, נוסעים של Wizz Air אורזים בחוכמה ובצמצום". במילים אחרות, הנוסעים שיודעים שעל מזוודה הם ישלמו לפעמים יותר מאשר על הטיסה עצמה, הופכים להיות ארזנים מקצוענים. האם העובדה שהמזוודה עולה כסף הובילה לכך שאנשים לוקחים פחות כבודה? יש להניח שכן.

לאחרונה פרסמנו כי התשלומים הנלווים שמשלמים הנוסעים לכרטיס הטיסה תוך דגש על תוספת כבודה הפכו למקור הכנסה משמעותי עבור חברות התעופה, שבמסגרת התחרות פועלות בצו התייעלות שמחמיר עם העלייה במחירי הדלק באחרונה. יותר ויותר חברות גובות כסף על כבודה - ולא רק חברות לואו קוסט.

כיום גובה וויז אייר על מזוודה של עד 20 ק"ג תוספת של 14-70 אירו, בהתאם לעונתיות. מזוודה במשקל של עד 32 ק"ג תעלה בטווח שבין 19 עד 86 אירו - המחירים הללו תקפים למזמינים אונליין בלבד.

נוסעים שישלמו עבור מזוודה רק עם הגיעם לשדה התעופה ישלמו הרבה יותר: 60-120 אירו לכל מזוודה במשקל של עד 20 ק"ג. תוספת למזוודה במשקל של עד 10 ק"מ נעה בין 7-12 אירו.

כדי לפצות את הנוסעים שכבר הזמינו טיסה ושסברו כי יוכלו לקחת טרולי עמם, בחברה מדגישים כי טיסות שהוזמנו ללא Wizz Priority לפני 10 באוקטובר לתקופה של אחרי 1 בנובמבר 2018, יזכו בשדרוג למזוודה של 10 ק"ג לבטן המטוס - בעוד טיסות שהוזמנו עם מזוודה לבטן המטוס יזכו בשדרוג ל-Wizz Priority.

התמחור של וויז אייר מורכב מ-3 רמות מחיר. לטיסות שמתקיימות עד ל-1 בנובמבר רמת הבסיס כוללת גם מזוודת טרולי יחד עם האפשרות להעלות תיק יד לטיסה (לפי המידות המוגדרות). לשם המחשה, טיסה מתל-אביב לסופיה ב-19.10 (כלומר לפני השינוי) עולה ברמת התמחור הבסיסית 179 שקל לכיוון. דרגת המחיר הבאה הכוללת גם מזוודה של עד 20 ק"ג, בחירת מושב וצ'ק-אין מועדף תעלה 360 שקל לכיוון, והדרגה הגבוהה בכרטיס שכולל מזוודה של עד 32 ק"ג והטבות אחרות עולה 403 שקל לכיוון (מתל-אביב). חברי מועדון הדיסקאונט של וויז אייר משלמים מחיר זול יותר, שנע מ-129 שקל לכיוון, עבור ב-293 שקל לכיוון ועד 341 שקל לכרטיס היקר בטיסה האמורה.

יוהאן אידהאגן, מנכ"ל השיווק של Wizz Air, מסר: "נוסעים מחפשים לעלות למטוס עם כבודה קטנה וקלילה, וזה מרכז המודל של חברות הלואו קוסט. אנו מעוניינים להציע ללקוחות שלנו את המחירים הנמוכים ביותר יחד עם שקיפות מלאה של כל העלויות הכלולות. באמצעות הצגה של כבודה קלילה יותר, Wizz Air מאפשרת ללקוח להתאים את הכבודה לצרכיו הפרטיים ולשלם רק לפי הצורך.

"אנו שמחים להכריז על מדיניות כבודה שקופה ההוגנת לכל, שמציעה מגוון רחב של אפשרויות עבור לקוחותינו ומאפשרת לכל נוסע לעלות למטוס עם תיק נסיעה ללא עלות נוספת. אנו משוכנעים כי ההצעה הרב-גוונית הזו תתאים לצורכי לקוחותינו, שיוכלו מעתה לשלם רק לפי הצרכים הפרטיים שלהם. החל מ-1 בנובמבר אנו נהפוך טיסות ליותר נוחות, ותוך כדי נמשיך להציע את העלויות הנמוכות ביותר ברשת הרחבה שלנו של 143 יעדים, ב-44 מדינות".

Wizz Air מפעילה צי של 104 מטוסים מסוג איירבוס A320 ואיירבוס A321 ביותר מ-600 קווים, הפועלים מ-25 בסיסים המחברים 141 יעדים ב-44 מדינות. החברה הרחיבה משמעותית את פעילותה בישראל, וכיום היא מציעה 25 קווים ל-9 מדינות. השנה (2018) Wizz Air מציעה 1.3 מיליון מושבים בקוויה לישראל וממנה, וב-2019 החברה צפויה להציע 1.6 מיליון מושבים. מתחילת השנה עמדה תנועת הנוסעים עם החברה על 800 אלף נוסעים בטיסות מנתב"ג - עלייה של 67% לעומת התקופה המקבילה (ינואר-ספטמבר) אשתקד.