מערך מטוסי ה-F-35 (אדיר) של חיל האוויר שב היום (א') לפעילות שגרתית ומבצעית לאחר שבימים האחרונים מפקד החיל, האלוף עמיקם נורקין, הורה על קרקועו.
ההחלטה להפסיק את פעילות המטוסים החמקניים שעדיין נמצאים בשלבי קליטה בחיל האוויר התקבלה באמצע השבוע שעבר, בעקבות ההתרסקות הראשונה של מטוס מסוג זה במהלך טיסת אימון ארה"ב, שאירעה לפני כשבועיים וחצי. למרות שהמטוס שהתרסק אינו מהדגם של המטוסים המשמשים את חיל האוויר, בצה"ל הסבירו את המהלך כצעד זהירות.
בימים האחרונים בדקו צוותים מהמערך הטכני של חיל האוויר את 12 המטוסים שנמסרו עד כה לישראל, וזאת בתיאום עם מינהלת תכנית ה-F-35 העולמית ויצרנית המנוע, פראט אנד וויטני. בדיקות מנוע מקיפות שנעשו למטוסים העלו כי הם כשירים לשימוש.
היצרנית האמריקאית של ה F-35 לוקהיד מרטין מסרה מוקדם יותר היום כי כמות משמעותית של מטוסים מסוג זה בארה"ב וברחבי העולם כבר שבו לטיסה בעקבות השלמת בדיקות המנוע הנדרשות: "באמצעות הבדיקות הוחלט כיצד לפעול, או שהמטוסים אושרו לטיסה או שזוהו מנועים שנדרשו להחלפת צינורית דלק".
החברה מסרה עוד כי המקרה לא צפוי להשפיע על תכנית המסירה של מטוסי F-35 ללקוחות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.