דרמה בשוק הטלוויזיה: בעלי המניות של רשת מבטלים את המיזוג עם ערוץ עשר

לדברי בעלי המניות ברשת, הנהלת הרשות השנייה הובילה לביטול המיזוג - ורשת חוזרת לפעילות מלאה • "בעלי המניות נאלצו לקבל את ההחלטה, שכן חברה אינה יכולה להתנהל לאורך זמן בחוסר ודאות" • תוקפים את הרשות השנייה: "נקטה סחבת ועיכובים; משמעות התנהלותה היא אחת – טרפוד המיזוג"

אודי אנגל: צילום: ליאת מנדל
אודי אנגל: צילום: ליאת מנדל

בעלי המניות של רשת מבטלים את המיזוג עם ערוץ עשר. לפי הודעת בעלי המניות מהיום (ב'), הנהלת הרשות השנייה הובילה לביטול המיזוג - ורשת חוזרת לפעילות מלאה. 

בהודעת בעלי המניות של רשת נכתב: "לצערנו, למרות ההערכה הרבה ושיתוף-הפעולה בין בעלי המניות של רשת 13 וערוץ עשר, בחודשים האחרונים לאורך שלבי המשא-ומתן ועד לחתימה על עקרונות הסכם המיזוג, ולמרות ההבנה שמיזוג שני הערוצים הוא הפתרון הנכון ביותר לשוק הטלוויזיה הישראלי, נאלצו בעלי המניות של רשת 13 להודיע היום על ביטול המיזוג וחזרה לפעילות מלאה של ערוץ 13, לרבות בנייה והשקעה בלוח השידורים, ובכך גם האצת ההפקות של 'המירוץ למיליון', 'הישרדות', 'האח הגדול', 'משחקי השף', 'אבודים', 'לצבי יש בעיה', 'נבסו', 'מהפכה במטבח', 'דה וויס', 'הרמון', 'אקס פקטור' ועוד.

"בימים הקרובים צפוי להתכנס דירקטוריון החברה בכדי לבטל פורמלית את ההחלטה על המיזוג, שהתקבלה לפני מספר חודשים, וינחה את הנהלת החברה להציג את תוכנית הפעילות ולוח השידורים לשנים הקרובות.

"בעלי המניות נאלצו לקבל את ההחלטה, שכן חברה אינה יכולה להתנהל לאורך זמן בחוסר ודאות, כל שכן, ערוץ טלוויזיה המחויב לתכנן הפקות עתידיות ועוד.

"לכן, לאור העיכובים והסחבת בהם נוקטת הרשות השנייה והחלטתה לקיים שימוע, שיימשך בפועל חודשים רבים, ומבלי שנשמעה התייחסות חיובית כלשהי לגבי נכונות המהלך להסדרת שוק הטלוויזיה, משמעות התנהלות הרשות היא אחת - טרפוד המיזוג, וזאת לאחר שהממונה על ההגבלים העסקים בחנה לעומק את עקרונות המיזוג והאופציות העומדות על הפרק והחליטה לאשר אותו. במצב זה נאלצו בעלי המניות לשים סוף למצב הבלתי אפשרי ולהודיע כי המיזוג לא יצא אל הפועל.

"בעלי המניות של רשת 13 מביעים הערכה רבה לבעלי המניות, ההנהלה ועובדות ועובדי ערוץ עשר וחדשות עשר, שהבינו כי המיזוג הוא הכרחי, למרות מורכבותו. אנו עדיין מאמינים שהפתרון הנכון לשוק הטלוויזיה המקומי הוא שילוב כוחות, אך בלב כבד וחרף המאמצים הרבים, הגענו לנקודה בה עלינו להסתכל נכונה על המציאות ולהשקיע את מרב המאמצים הניהוליים והמשאביים ברשת 13, ולהמשיך להציע לקהל הצופים טלוויזיה איכותית, מעניינת ורלוונטית גם בשנים הקרובות", לשון הודעת בעלי המניות של רשת.