רביב צולר ודרור הלוי מכניסים שותף לחברת העיר החדשה TLV לפי שווי של 30 מיליון שקל

אלי גבאי ממשיך בהרחבת פעילותה של חברת גבאי מניבים שבשליטתו, שהודיעה על כניסה לשותפות במארגנת קבוצות הרכישה, חברת העיר החדשה TLV, בראשותו של דרור הלוי • גבאי חתמה על הסכם לרכישת 17% ממניות העיר החדשה תמורת כ-5 מיליון שקל, עם אפשרות לרכישת 8% נוספים בתוך חצי שנה מחתימת ההסכם • העיר החדשה מקדמת כיום שני פרויקטי מגורים בת"א

רביב צולר, מנכ"ל כיל / צילום: שלומי יוסף
רביב צולר, מנכ"ל כיל / צילום: שלומי יוסף

איש העסקים אלי גבאי ממשיך בהרחבת פעילות חברת גבאי מניבים  שבשליטתו, שהיום עדכנה על כניסה לשותפות במארגנת קבוצות הרכישה, חברת העיר החדשה טי.אל.וי, בראשות היזם דרור הלוי.

גבאי מניבים דיווחה היום כי חתמה על הסכם לרכישת 17% ממניות העיר החדשה תמורת כ-5 מיליון שקל, עם אפשרות לגבאי לבצע עסקה לרכישת 8% נוספים ממניות החברה, לפי שווי חברה דומה (כ-30 מיליון שקל), בתוך חצי שנה ממועד חתימת ההסכם.

ככל הידוע, הלוי הוא בעל השליטה, המחזיק בקרוב למחצית ממניותיה של העיר החדשה, וביתרה מחזיקים כמה בעלים פרטיים נוספים, ובהם גם רביב צולר, מנכ"ל כיל.

מהעדכון בנוגע לעסקה עולה, כי אחד מבעלי המניות בעיר החדשה נמצא כיום בהליכים של הסדר נושים, ובמסגרת הסכם רכישת המניות שנחתם כעת, נקבע כי לגבאי אפשרות לרכוש כ-19% נוספים מהון המניות של העיר החדשה במסגרת הסדר הנושים, ובכפוף לאישור בית המשפט, כך שבסופו של דבר יחזיק בעד 44% מהמניות, ויהיה שותפו העיקרי של הלוי. 

פרויקט תמ"א בצפון הישן של ת"א

לפי העדכון של גבאי מניבים, העיר החדשה, הפועלת בתחום הנדל"ן היזמי בישראל, מקדמת כיום שני פרויקטים בתל אביב. האחד הוא פרויקט תמ"א 38 באזור הצפון הישן של תל אביב, שבו מתוכננות כ-90 דירות, שמחציתן יימסרו לבעלי הקרקע ומחציתן ישווקו על-ידי החברה. הפרויקט השני הוא פרויקט פינוי-בינוי בנאות אפקה, הצפוי לכלול כ-350 דירות, כ-225 מהן ישווקו על-ידי החברה והיתר יימסרו לבעלי הקרקע. בעבר יזמה העיר החדשה מספר פרויקטים שזכו להצלחה, ובהם "מגדלי ההיי-טק" ו"מגדלי אסותא" בת"א, והיישוב כפר האורנים שלייד מודיעין, בהיקף כולל של מאות יחידות דיור.

העסקה הנוכחית של גבאי ממשיכה את צעדיה להרחבת הפעילות, ורק בשבוע שעבר החברה עדכנה כי זכתה בהתמחרות לרכישת נכסי חברת הבנייה יעקב אלעזר שנקלעה לקשיים תזרימיים, תמורת כ-41 מיליון שקל. ככל הידוע, ליעקב אלעזר זכויות להקמת כ-250 דירות באזור המרכז, וקרקע לפיתוח על שפת אגם הכינרת.

פעילותה של גבאי מניבים מתרכזת בתחום הנכסים המניבים בישראל, שבו היא מחזיקה בשמונה נכסים המשמשים למשרדים, תעשייה ומקבצי דיור, וכן היא פועלת בתחום הבנייה למגורים, בעיקר בישראל. מנכ"ל החברה הוא יוסי גורדון, לשעבר מנכ"ל התאחדות הקבלנים, והיו"רית היא מיה גבאי-טובול, אחותו של בעל השליטה. מנייתה של גבאי מניבים התחזקה מתחילת השנה בכ-10% ומשקפת לחברה שווי של כ-100 מיליון שקל.

בסיכום המחצית הראשונה של השנה הצטמקו הכנסותיה של גבאי מניבים בכ-30% ל-14 מיליון שקל, בעיקר בהשפעת הכנסה חד-פעמית שרשמה ממימוש נכס בשנה שעברה, ובשורה התחתונה הרווח הנקי שלה הצטמצם ביותר מ-50% ועמד על 2.5 מיליון שקל.

בחודש יולי האחרון עדכנה גבאי מניבים על אפשרות למחיקת מניותיה מהבורסה, לאחר שדירקטוריון החברה הסמיך את ההנהלה "לבחון, יחד עם יועציה החיצוניים, חלופות להפיכת החברה לחברה פרטית מדווחת". אחת האפשרויות שנבחנה היא רכישת מלוא מניות הציבור בתמורה להנפקת אג"ח במסגרת הליך לפי סעיף 350 לחוק החברות. בגבאי הדגישו אז כי ההחלטה היא מקדמית ואינה מחייבת, ומאז לא עדכנה החברה בנושא.

גבאי רכש את השליטה בגבאי מניבים, ששמה היה אז אנגל משאבים, בשנת 2016, תמורת 6.5 מיליון אירו, נוסף על הזרמת הון של כ-20 מיליון שקל שהתחייב לבצע לקופת החברה בהמשך. את הרכישה ביצע עם שותפו דיוויד מוריס, שהשתלט על אנגל משאבים ב-2011 במסגרת הסדר חוב שכלל תספורת של כ-50% לחוב אג"ח בהיקף של כ-260 מיליון שקל. הוא איבד את החברה בתחילת 2014, בעקבות דרישת בנק מממן בגין הלוואה שלקח ולא החזיר.

בשנה שעברה מוריס נפרד שוב מהחזקותיו בחברה ומכר אותן לגבאי, כחלק מהסכם פשרה שגובש בעקבות מחלוקות משפטיות שונות שהיו בין אנגל משאבים לבין מוריס, ובהן החזר הלוואה של 35 מיליון שקל שהעניק מוריס לחברה לצורך פירעון אג"ח, וכן בנוגע להעמדת אשראי לחברה. כיום מחזיק גבאי בכ-63% מהונה של גבאי מניבים.

נוסף על פעילות זו, אלי גבאי מחזיק יחד עם שותפו הצעיר נתנאל לורנצ'י (34) בחברת גבאי התחדשות עירונית, המחזיקה בקרקע לפיתוח בבודפשט שבהונגריה, ואשר החליטה מוקדם יותר השנה להיכנס לפעילות בתחום מתן הלוואות.

באחרונה פרסם לורנצ'י, באמצעות חברת דקמא הפרטית שלו, הצעת רכש עבור נתח ממניותיה של גבאי התחדשות עירונית, ואמש עדכנה החברה כי ההצעה התקבלה באופן חלקי, כך שיירכש נתח של כ-16% ממניותיו של כל ניצע, באופן יחסי להחזקותיו.

ההצעה, שבהיענות מלאה ההשקעה בה תגיע לכ-2 מיליון שקל, נקבה במחיר מניה של כ-1.5 שקל - גבוה בכ-30% משוויה הממוצע בששת החודשים טרם פרסומה.

מפרטי הצעת הרכש עולה כי לורנצ'י חתם מול גבאי על הסכם רכישת מניות מותנה, שבמסגרתו - בכפוף להצלחת הצעת הרכש - הוא ירכוש ממנו את מלוא החזקותיו בחברה (כ-19%), תמורת כ-8 מיליון שקל, לפי שווי מניה דומה לזה של ההצעה לציבור (כ-1.5 שקל).