תוצאות הבדיקה החיצונית בנוגע לפרשת ההטרדה המינית בפוקס הובילו לעליית המניה

המשקיעים נרגעו: מניית פוקס עלתה היום, אבל מאז פרסום החשדות נגד הראל ויזל באוגוסט המניה נשחקה בכ-7% • בשנה האחרונה, וגם מתחילתה של 2018, התחזקה מניית פוקס בכ-11%, והיא משקפת לחברה שווי נוכחי של כמיליארד שקל

הראל ויזל / צילום: איל יצהר
הראל ויזל / צילום: איל יצהר

מניית פוקס  הגיבה היום (ב') בחיוב לפרסום ממצאי דוח הבודקת החיצונית - שקבע כי לא היו אירועי הטרדה מינית, ולא נמצא פגם בהתנהלות החברה ומנהליה - ועלתה בכ-3%-2%.

ואולם, העליות היום לא קיזזו במלואן את ירידת הערך שהציגה המניה מאז שהתפוצצה הפרשה במהלך אוגוסט, ומאז תקופה זו מציגה פוקס שחיקה של כ-7% בערכה.

למרות העליות היום, מניית פוקס נחלשה
 למרות העליות היום, מניית פוקס נחלשה

לפרסום הראשון בנוגע להתנהלות המנכ"ל ובעל השליטה בפוקס, הראל ויזל, הגיבה מניית פוקס בירידה חדה של כ-6%, ופרסום נוסף בנושא כשבוע לאחר מכן שלח את המניה לצלילה של כ-9% באותו יום מסחר, אולם חלק מאותן ירידות נמחקו בהמשך.

הירידות שנרשמו אז הגיעו על רקע חששות המשקיעים מההשלכות שליליות שיהיו לפרשה על פעילות החברה, אשר עשויות להוביל לפגיעה משמעותית במכירות או לסיום תפקידו של ויזל, הנחשב לדמות הדומיננטית המובילה את פעילות הקבוצה, וניתן להניח כי המגמה החיובית מהיום משקפת במידה מסוימת רגיעה כלשהי ברמת החששות וחוסר הוודאות בנושא.

בפרספקטיבה נרחבת יותר, המגמה השלילית האחרונה במניית פוקס קטעה לקבוצה תקופה חיובית שבאה לידי ביטוי בקפיצה דו-ספרתית חדה בשווייה תוך כמה חודשים, וזאת לאחר שטרם לכך הגיעה לרמת שפל, כשסבלה, כמו מתחרותיה הבורסאיות קסטרו וגולף, מחששות המשקיעים מהשפעת ההרעה במצב שוק האופנה על התוצאות הכספיות, שבאו לידי ביטוי בירידות דו-ספרתיות בתוך תקופה קצרה יחסית.

בסך-הכול, בשנה האחרונה (וגם מתחילתה של 2018) התחזקה מניית פוקס בכ-11%, והיא משקפת לחברה שווי נוכחי של כ-1 מיליארד שקל. בסיכום המחצית הראשונה של 2018, הכנסותיה של פוקס טיפסו ב-16% והגיעו ל-857 מיליון שקל, והרווח הנקי שלה זינק פי 4.5 ל-59 מיליון שקל.