ג'ורג' סורוס וסנטורים יהודיים עם מגן דוד על המצח

"כל פעם שיש אירוע נגד אמריקה, יהודים נמצאים מאחוריו" • ההתנגדות למינוי ברט קוואנו לבית-המשפט העליון, שהגיעה לשיאה בשימועים בסנט, ותגובות תומכיו, הניבו קמפיין אנטישמי • עותקי כרוז אנטישמי בקמפוסים בארה"ב ובתי כנסת

ג'רוג' סורוס / צילום ארכיון: Luke MacGregor, רויטרס
ג'רוג' סורוס / צילום ארכיון: Luke MacGregor, רויטרס

כפי שהיה אולי אפשר לצפות, ההתנגדות העזה למינויו של ברט קוואנו לבית-המשפט העליון והתגובות של תומכיו על התנגדות זו הניבו ניצנים של קמפיין אנטישמי בארה"ב.

עותקים של כרוז אנטישמי מכוער הופצו בקמפוסים של אוניברסיטאות ברחבי ארה"ב, לרבות בקמפוסים של אוניברסיטת קליפורניה בברקלי ובדייוויס, במכללת ואסאר, מכללת מאריסט והמכללה הקהילתית, כולן בפוקיפסי, ניו-יורק, שני ארגונים יהודיים באייווה ובתי-כנסת ברינו, נוואדה, ובקליפורניה.

הכרוז האנטישמי / צילום באדיבות StandWithUs
 הכרוז האנטישמי / צילום באדיבות StandWithUs

בחלק העליון של הכרוז מצוירות קריקטורות של מחוקקים יהודיים ואחרים שהיו פעילים בההתנגדות למינוי קוואנו: הסנטורים ריצ'ארד בלומנטל, דאיין פיינסטיין וצ'אק שומר; פרופ' כריסטין בלאסי פורד, שהאשימה את קוואנו שתקף אותה מינית בהיותם תלמידים בבית-ספר תיכון; פרקליטתה דברה כץ, המיליארדר ג'ורג' סורוס; ג'וליה סווטניק, שטענה שקוואנו נכח במסיבות שבהן הותקפו נשים; ומיייקל אוואנאטי, פרקליטה של סווטניק (וגם של שחקנית הפורנו סטורמי דניאלס שמתעמתת בבתי-המשפט עם דונלד טראמפ).

על מצחם של היהודים (כל הסנטורים, סורוס, כץ וסווטניק) טבוע מגן דוד. על מצחם בלאסי פורד ואוואנאטי טבועות המילים: גוי/ה טוב/ה.

בחציו התחתון של המסמך מרוח המשפט הבא: "כל פעם שיש אירוע נגד לבנים, נגד אמריקה, נגד החירות, בדקו ומצאו שיהודים נמצאים מאחוריו". בתחתית מופיע דיוקנו של קוואנו, שהחל לכהן בעליון, ומתחתיו נכתב: "מובא לכם על ידי מועדון הספר של סטורמר".

על פי מאגר המידע של הליגה נגד השמצה ומקורות אחרים, מועדון הספר של סטורמר הוא ארגון שמורכב מצוותים קטנים של גברים לבנים צעירים שתומכים באנדרו אנגלין, ניאו-נאצי אמריקאי. הוא מפיק את אתר האינטרנט האנטשימי דיילי סטורמר, שמטיף להשמדת יהודים (אם כי מכחיש את השואה) וקורא לתת תוקף חוקי לאונס.

המשטרה בפוקיפסי איתרה גבר צעיר שנראה מפיץ את עותקי הכרוז במכללות המקומיות, אך דובר של המשטרה אמר כי האיש לא נעצר מפני שנוסח הכרוז אינו מגיע לרמה של פשע משטמה, כמוגדר בחוק. המכללות המקומיות אסרו על כניסת האיש לשטחן.

הארגון StandWithUs, עם סניפים ברחבי ארה"ב, אירופה וישראל, שפועל לקידומה של ישראל ולמאבק באנטישמיות, פרסם את ההודעה הבאה: "אנו מודאגים עמוקות מעותקי הכרוז האנטישמי והמוטה שהופצו בקמפוסים של אוניברסיטאות על ידי קבוצה שטוענת כי היא קשורה לאתר ניאו-נאצי, דיילי סטורמר. הכרוז מעלה האשמות כוזבות בוטות נגד יהודים ויש בו דיוקנאות של אנשים מפורסמים עם מגן דוד טבוע על מצחם.

"הכרוז ספוג המשטמה מעלה מתהום הנשייה סיפורי בדים אנטישמיים, שמטילים על היהודים אל האחריות לכל בעיות תבל. לכרוזים רעילים כאלה אין מקום בחברה מתורבתת". על הודעת הארגון חתומה אחת ממייסדות StandWithUs, רוז רותסטיין, בת של ניצולי שואה.

שרבובו של סורוס לכרוז אינו מקרי. במהלך השימועים על מינוי קוואנו טענו הנשיא טראמפ ומיץ' מקונל, ראש סיעת הרוב בסנט, כי סורוס הוא שמימן מפגינים נגד מינוי קוואנו. מאות אם לא אלפי מפגינים התפרשו במקומות שונים על גבעת הקפיטול וניסו לדבר עם מחוקקים. חלקם התעמתו עם סנטורים במעליות.

"הצרחנים הגסים במעליות הם מקצוענים בתשלום שרק מנסים להציג את הסנטורים בנסיבות שליליות", אמר טראמפ. "אל תפלו בפח הזה. ראו את כל השלטים שיוצרו על ידי מקצוענים במימון סורוס ואחרים. אלה לא שלטים שמישהו צייר במרתף מתוך אהבה".