תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

10 דרכים לשלם פחות על ביטוח מקיף לרכב

מי זכאי להנחות, על אילו כיסויים אפשר לוותר, ומה הטעות של רוב המבוטחים? זה הזמן לבדוק אם גם אתם משלמים יותר מדי על ביטוח הרכב

בטוח שאפשר להוזיל את ביטוח הרכב/צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
בטוח שאפשר להוזיל את ביטוח הרכב/צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

הכתבה בשיתוף ביטוח 9.000.000

עלות האחזקה של כלי רכב בישראל אינה עניין זול, ועשויה להסתכם באלפי שקלים בחודש. לצד עלויות שוטפות כמו דלק או ביקורים במוסך, ההוצאה החשובה ביותר על הרכב היא פוליסת הביטוח שלו. בכביש רק דבר אחד בטוח, והוא ששום דבר אינו בטוח.

עולם הרכב מציע לנהגים שני סוגי פוליסות: ביטוח חובה וביטוחי רכב רכוש. ביטוח חובה, כשמו כן הוא - חובה, ומכסה את נזקי הגוף של נפגעים בתאונת דרכים שבה מעורב המבוטח. ביטוח זה אינו מכסה נזקי רכוש, המכוסים על ידי שני סוגים של ביטוחי רכוש: ביטוח צד ג' וביטוח מקיף.

להבדיל מביטוח החובה - נהגים לא חייבים לרכוש ביטוח רכוש לרכב. עם זאת, לאור עלותם של כלי רכב, תיקונם וחלפים עבורם, רובם המכריע בוחר מדי שנה לעשות זאת, במטרה להגן על כספם ביום סגריר.

ההבדל בין ביטוח צד ג' לביטוח מקיף הוא פשוט למדי: ביטוח צד ג' מכסה רק נזק שנגרם לרכוש של הגורם השני בתאונה, ולא לרכבו של המבוטח עצמו. ביטוח זה מתאים בעיקר לכלי רכב ותיקים וזולים שעשויים בכל רגע להחזיר נשמתם למחסן החלפים.

מסיבה זו בוחרים רוב המבוטחים בביטוח מקיף, המכסה גם את כלי הרכב שלהם בעת צרה וגם את ביטוח צד ג' בתוכו. ביטוח מקיף מכסה שורה ארוכה של נזקים פוטנציאליים, לא עלינו - מתאונת דרכים או חבלה, דרך השחתה, שריפה ועד אסון טבע או כל נזק אחר שנגרם לרכב. הביטוח מפצה את המבוטח במקרים אלו, החל מהוצאות תיקונים ועד זיכוי מלא של שווי הרכב במקרה של גניבה או טוטאל-לוס. בסופו של דבר, בלי ביטוח מקיף כל נסיעה ברכב היא הימור, וככזו היא עלולה להסתיים בהפסד כספי לא מבוטל.

באתי, ראיתי, חסכתי - איך לחסוך מאות שקלים בביטוח הרכב/צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
 באתי, ראיתי, חסכתי - איך לחסוך מאות שקלים בביטוח הרכב/צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

חיסכון של מאות שקלים בשנה

הצרכן הישראלי התבגר בשנים האחרונות ולמד להשוות ולחסוך, בין היתר בעזרת האינטרנט. לכן, אין זה מפתיע לגלות שבתחום הביטוח חלק הולך וגדל מהציבור מתקדם ומבצע השוואת מחירי ביטוח מקיף, צעד שעשוי לחסוך לו מאות שקלים בשנה. ועדיין, חלק לא מבוטל מהמבוטחים נכנע להרגלים ישנים, ובכך דווקא כן מוותר על ההזדמנות לחסוך סכומי כסף לא מבוטלים מדי שנה, רק בשל ההנחה כי המחירים הם קשיחים. אז זהו, שלא.

ראשית יש להבין כי מחיר הפוליסה נקבע על סמך שני גורמים: סיכונים הקשורים למבוטח - כמו גיל, ותק נהיגה, עבר ביטוחי ותביעות ועוד, וסיכונים הקשורים לרכב - כמו דגם, שנת ייצור, מחיר חלפים, נתוני גניבות, מקרי טוטאל-לוס וכן הלאה. בהתאם לכך, יש לא מעט צעדים וגורמים שעשויים להוזיל משמעותית את מחיר הפוליסה הבאה שלכם:

1. סקר שוק

חיפוש אחר העסקה הטובה והמשתלמת ביותר עשוי לחסוך מדי שנה סכום נאה. בדומה לכל קנייה אחרת, כאשר רוכשים ביטוח רכב, השוואת מחירים היא חלק בלתי נפרד מהתהליך. בימינו זה פשוט למדי, בזכות לא מעט כלים יעילים ונגישים לביצוע השוואת מחירי ביטוח מקיף אונליין.

2. תהליך דיגיטלי

בנוסף להיותו כלי מצוין להשוואת מחירים, האינטרנט מציע לכל מבוטח שני יתרונות משמעותיים נוספים. ראשית, בחברות דיגיטליות המאפשרות זאת, עצם רכישת הביטוח אונליין חוסכת זמן רב, וזמן כידוע הוא כסף. שנית, חברה מתקדמת מאפשרת למבוטחים לבצע יותר פעולות, וליהנות מיותר שירותים אונליין - ללא תוספת מחיר: פתיחת תביעה, מעקב אחר תביעה, רכישת כיסויים, צ'ט עם נציג, ועוד. כלים אלו יחסכו לכם בבוא העת זמן, אנרגיה - ולא מעט עצבים.

3. עמלת סוכן

שוק הביטוח בישראל מאפשר לרכוש ביטוח ישירות מחברת הביטוח ולדלג על סוכן הביטוח שגובה עמלה המייקרת את הפוליסה. עם כל הצער על כך שבשנה הבאה לא תקבלו ממנו שי לחג, באספקט הכלכלי זה כנראה ישתלם לכם.

4. זכאות להנחה

נהגים מנוסים, סטודנטים, בעלי מוגבלויות פיזיות ועוד, זכאים ברוב המקרים להנחה בביטוח המקיף. כשפונים לחברות ביטוח מומלץ למסור כמה שיותר פרטים אישיים. זה עשוי להשתלם ביותר.

5. עבר ביטוחי

גם נהגים שלא הפעילו את פוליסת הביטוח במשך כמה שנים ברציפות, לרוב זכאים להנחה משמעותית במחיר הפוליסה, כיוון שפוטנציאל הסיכון שלהם נמוך.

6. השתתפות עצמית

ברוב המקרים נוכל להוזיל את הפוליסה בתמורה להגדלת ההשתתפות העצמית למקרים של תאונה או נזק לרכב. זכרו לבדוק גם מה גובה ההשתתפות העצמית בתיקון הרכב במוסך הסדר לעומת מוסך פרטי.

7. מערכות מיגון והתראה

מערכות כמו איתוראן, מובילאיי ועוד הופכות את רכבכם לבטוח יותר ובכך לפחות מועד לתאונות. כיוון שכך, הן בהחלט עשויות להוזיל בעשרות אחוזים את מחיר הביטוח המקיף שלכם. התקנתן אמנם כרוכה בהוצאה - אך זו תחזיר את עצמה מהר מאוד לאור ההנחה במחירי פוליסה.

8. רכב שני

הידעתם, אם יש רכב נוסף בבית, הסיכון נחלק בין שני הרכבים, מה שמוריד את מחיר הפוליסה עבור כל אחד מכלי הרכב.

9. חבילת ביטוח

לרוב משתלם לעשות את ביטוח החובה והמקיף באותה חברה, זאת מאחר וחברות הביטוח נוהגות להציע הנחה נוספת למבוטחים הרוכשים כמה פוליסות.

10. שירותים נלווים

לחברות הביטוח אמנם אסור לגרוע מהפוליסה התקנית הבסיסית, אך כל חברה מציעה כיסוי ושירותים נוספים שונים המשפיעים על המחיר. מדובר בשירותים ותוספות כגון גרירה, ביטוח שמשות, פנסים, מראות, רכב חלופי, רדיו ועוד. ברוב המקרים ניתן לוותר על הפחות חשובים מהם, ולחסוך עוד בהוצאות.

כחלק מהנוהל, מדי שנה חברות הביטוח שולחות חידוש פוליסה לכל המבוטחים. אך כאן הסיפור לא נגמר, אלא רק מתחיל. קיבלתם הצעה לחדש פוליסה? נהדר. עכשיו צאו להשוות מחירים ותנאים. ההימור שלנו: תופתעו מהסכום שתחסכו בסופו של דבר. בהצלחה, והכי חשוב: סעו בזהירות.