זאב ביילסקי לקבלנים: "תרשמו את מספר הטלפון שלי"

לדברי ראש מטה הדיור במשרד האוצר, זאב ביילסקי, "כמות הודעות הוואטסאפ הכי גדולה שאני מקבל היא מקבלנים" • עוד אמר: "אנחנו אלופים בהטלת האשמות אבל כל זה לא יעזור להרוגים והמשפחות שלהם"

זאב בילסקי / צילום: פוטו מרסלו אילת
זאב בילסקי / צילום: פוטו מרסלו אילת

ראש מטה הדיור במשרד האוצר, זאב ביילסקי, נאלץ להתמודד הבוקר עם האשמות הקבלנים כי הממשלה רואה בהם אשמים במצוקת הדיור במקום לעבוד כתף אל כתף עמם, בכנס ארגון קבלני תל אביב יפו בת ים שהתקיים באילת.

בתגובה לדברים השיב ביילסקי: "זה פשוט לא נכון. כל קבלן עם בעיות יודע להתקשר אליי. ומי שלא יודע שירשום את מספר הטלפון שלי", הצהיר ביילסקי ומסר בקול רם מעל הבמה את מספר הטלפון הנייד שלו.

בנוגע להתייחסות הממשלה לנושא הדיור השיב ביילסקי: "האשמות לא נכונות. לידיעתכם השר כחלון עסוק כל היום בנושא. כל מכרז שנכשל בעיר מסוימת השר מכנס ישיבה כדי להבין מדוע. זה דבר שלא היה. אתם מתקיפים את תוכנית מחיר למשתכן, אבל הבעיה בתוכנית שלא השכילו למי לתת את ההטבה. כן חרדים לא חרדים, כן זוג נשוי לא זוג נשוי, בסוף בא שר האוצר ואמר באומץ ואמר שכל מי שאין דירה שייכנס לתוכנית. עד היום הוגרלו 60 אלף איש, האלפים הראשונים נמצאים בדירות שלהם, קרוב ל-17 אלף דירות נמצאות בבנייה, אנשים שמעולם יכלו להגיע לדירה הצליחו להגיע לדירה".

ביילסקי התייחס גם לנושא ההרוגים באתרי הבנייה, ואמר לקבלנים: "לפני חמישה ימים נהרגו שלושה פועלים, וזה הביא את מס ההרוגים ל-27 . לכל ה-27 הרוגים האלה יש משפחות וילדים. אלה אנשים שבסך הכל ביקשו להביא פרנסה הביתה, וחלקם גם באו ממדינות זרות. אני שמח שבימים האחרונים מילאנו את כל מכסת הפועלים הסינים שהבאנו - 6000 עובדים, ועוד 2000 פועלים ממולדובה שצריכים להגיע לארץ.

"אני מקווה גם שיבוא היום שפועלים מעזה יבואו לעבוד בישראל במקום להיגרר אחרי מרצחים, ושיעבדו אצלכם במשכורת טובה. אבל כל זה לא יעזור ל-27 הרוגים והמשפחות שלהם ואנחנו אלופים בהטלת האשמות. אני מבקש ממכם, אתם הכי קרובים אל אותם פועלים. תעשו מה שאפשר לשמור על החיים שלהם. אלה אנשים תמימים שבסך הכל באו להתפרנס. אפשר לזהות את אותם עובדים שלא מצייתים לחוקי הבטיחות באתר, וברגע שאחד כזה ילך הביתה ויאבד את הפרנסה העובדים האחרים יחשבו פעמיים".