ראש NSA היוצא, מייק רוג'רס, מצטרף לקבוצת הסייבר Team8

רוג'רס יצטרף לקבוצה של נדב צפריר בתור יועץ בכיר והוא יעבוד הן עם חברות הפורטפוליו הקיימות של Team8 והן בפיתוח חברות חדשות

הנהלת חברת Team8  / צילום: London Stock Exchange
הנהלת חברת Team8 / צילום: London Stock Exchange

קבוצת הסייבר הישראלית Team8 הודיעה היום (ה') על הצטרפותו של אדמירל מייק רוג'רס כיועץ בכיר. רוג׳רס היה ראש הסוכנות לביטחון לאומי (NSA), ראש פיקוד הסייבר ומפקד הסוכנות המרכזית לביטחון של ארה״ב, והוא סיים את תפקידיו בחודש מאי השנה.

נדב צפריר, מנכ"ל ומייסד שותף של Team8 ומפקד יחידה 8200 לשעבר, אומר: "מייק מביא עמו יתרונות שאין שניים להם ויעצים את מודל הקמת החברות של Team8 בידע רחב, הסתכלות ייחודית וניסיון אדיר שצבר לאורך השנים. רוג׳רס יעבוד עם Team8 בניתוח התפתחות מגמות הפשיעה בסייבר, לזיהוי האתגרים העומדים בפני ארגונים בבניית חסינותם כנגד מתקפות סייבר, ולפיתוח תפיסות הגנת סייבר וטכנולוגיות חדשניות״.

ההכרזה על המינוי המיוחד של רוג'רס באה לאחר שבתחילת השבוע הכריזה על מכירתה של סיגניה, חברת התגובה למתקפות סייבר אותה הקימה לפני כשלוש שנים, לחברת טמאסק מסינגפור בסכום של 250 מיליון דולר. זה האקזיט הראשון בקבוצה, שקמה לפני כ-4 שנים.

ב-Team8 אומרים כי רוג'רס מביא עמו הבנה רחבה, אסטרטגית וייחודית של המגמות וההתפתחויות בזירת הלוחמה בסייבר, היכרות עמוקה של ארגוני התקיפה וארגוני הפשיעה המתקדמים בעולם, ובקיאות בטכנולוגיות ובמחקרים המתקדמים ביותר בעולם בתחומי החדשנות להגנת סייבר. כמו כן, לרוג׳רס הבנה ייחודית של אתגרי הסייבר העומדים בפני ארגונים בסקטור הפרטי כיום, וכיצד אתגרים אלו עתידים להתפתח בעתיד.

רוג'רס יעבוד הן עם חברות הפורטפוליו הקיימות של Team8 והן בפיתוח חברות חדשות. כמו כן, יסייע רוג׳רס בגיוס עובדים בכירים ל-Team8 ולחברות בקבוצה, ולגיבוש האסטרטגיה להתרחבותה של Team8 בארה״ב, שחנכה את משרדיה בניו יורק באוקטובר 2017, על במת הנסדק בניו יורק.

"עבדתי בעבר עם האנשים המוכשרים ביותר ב-8200, ולכן, כאשר נוצרה ההזדמנות להצטרף ל-Team8, ידעתי שזו הזדמנות נדירה וחשובה״, אומר מייק רוג׳רס. ״לצד הידע, החזון, היכולות הטכנולוגיות יוצאות הדופן ושיתופי הפעולה האסטרטגיים עם ארגונים מובילים בעולם - הדבר המרשים ביותר בעיני הוא המודל של Team8 , היוצר צוותים ייחודיים בכדי לזהות ולפתור את הבעיות הקשות ביותר ולחולל שינוי באופן שבו ארגונים פועלים אל מול איומי סייבר".

בנוסף לסיגניה, נמצאות בקבוצת Team8 קלארוטי, המגינה על תשתיות קריטיות וחברות תעשייתיות, שהשלימה גיוסי הון בסך של 93 מיליון דולר מענקיות האינטרנט התעשייתי סימנס, שניידר אלקרטריק ורוקוול. חברת אילוסיב נטוורקס, שהשלימה גיוסי הון בסך של 33 מיליון דולר ממיקרוסופט, סיסקו וסיטי בנק. חברת הייסולייט השלימה גיוסי הון בסך של 23 מיליון דולר בהובלת בסמר ואינוביישן אנדבורס. ככל הנראה קיימות חברות נוספות שנבנות בקבוצה, ופרטיהן טרם נחשפו.

Team8 היא קבוצת מחקר, ייזום והקמת חברות סייבר, בעלת רשת לקוחות ושותפים ברחבי העולם ויכולת גיוס טאלנטים. 8 Team נוסדה ב-2014 ע"י נדב צפריר, ישראל גרימברג ולירן גרינברג, ובין המשקיעים בה: מיקרוסופט, סיסקו, AT&T, Accenture , נוקיה, Temasek, Bessemer Venture Partners , ו- Innovation Endeavors . הקבוצה גייסה עד כה למעלה מ-175 מיליון דולר והיא מעסיקה יותר מ-370 איש ברחבי העולם ומגייסת בימים אלו עובדים לעשרות משרות בישראל.