היום: שיבושים בלימודים בחלק מהמוסדות האקדמיים עקב שביתה של הסגל הזוטר

באוניברסיטאות ת"א ובן-גוריון ימשיך הסגל הזוטר לשבות • שאר המוסדות שישבתו הם מכללות, שבחלקן ישבות גם הסגל הזוטר וגם הסגל הבכיר

סטודנטים באוניברסיטה / צילום: איל יצהר
סטודנטים באוניברסיטה / צילום: איל יצהר

שיבושים בלימודים בחלק מהמוסדות האקדמיים היום (א') בעקבות שביתה של הסגל הזוטר בחלק מהמכללות והאוניברסיטאות ושל הסגל הבכיר בחלק מהמכללות. הארגונים מוחים על תנאי העסקתם. הסגל הזוטר ישבות במכללת כנרת, מכללת אחווה, מכללת רופין, סמינר הקיבוצים, מכללת ספיר, המכון הטכנולוגי חולון, זאת בנוסף לשביתות של הסגל הזוטר באוניברסיטאות תל-אביב ובן-גוריון. הסגל הבכיר במכללות ישבות בספיר, המכללה האקדמית ת"א-יפו, מכללת אפקה, המרכז הטכנולוגי חולון, מכללת הדסה, המכללה האקדמית להנדסה עזריאלי, מכון אקדמי לב, מרכז אקדמי רופין והמכללה האקדמית כנרת.

"הפורום המתאם של הסגלים הזוטרים במכללות הציבוריות וכוח לעובדים ישביתו את הלימודים בשבע מכללות ציבוריות. הצענו לוועד ראשי המכללות (ור"מ) להציע הצעה מיטיבה שיכולה למנוע את השביתה, אך בור"מ בחרו להתעלם", אומר שגיא מעיין מרצה במכללת ספיר וחבר הפורום. הסגל הזוטר במכללות הציבוריות מנהל מו"מ מול ור"מ קרוב לשנה במטרה להשוואת את תנאי העסקתם לתנאי מקבליהם באוניברסיטאות.

מארגוני הסגל הבכיר במכללות נמסר כי "עילת השביתה המרכזית היא סירוב מוחלט של הנהלת ור"מ, המועצה להשכלה גבוהה, הוועדה לתכנון ותקצוב (ות"ת) והממונה על השכר באוצר להשלים את המשא ומתן שהחל עם המועצה המתאמת לפני כשנתיים. במקום זאת, ור"מ והרגולטורים מנסים לכפות על חברי הסגל נוסח חד-צדדי שלהם להסכם חדש שסוטה באופן חמור לרעת חברי הסגל מזכרון הדברים ('מסמך העקרונות') שנחתם בין הצדדים ב-22 לאוקטובר 2017. בימים האחרונים פנתה הנהלת המועצה המתאמת פעם נוספת להנהלת ור"מ בקריאה לחידוש מיידי של משא ומתן רציף עם המועצה המתאמת על כלל הנושאים שבמחלוקת בתמורה להקפאת השביתה. קריאה זו נדחתה על הסף".

גורמים שמעורים במשא ומתן טענו בעבר כי בארגוני הסגל הבכיר נסוגו מהסכמים שנעשו עם המועצה הקודמת, וכי מסמך העקרונות הוא בסיס למשא ומתן שמתנהל בין כל מכללה לסגל שלה. הסכם נחתם גם עם ארגוני הסגל הזוטר באוניברסיטאות, אבל גם כאן קיימת התנגדות של הארגונים בתל-אביב ובבאר שבע להסכם והם דורשים תנאים טובים יותר. ארגוני הסגל הזוטר של אוניברסיטת חיפה ושל הטכניון לא חתמו גם הם על ההסכם, אבל הם מנהלים משא ומתן בלי לשבות.

מהנהלת ור"מ נמסר כי: "לא מתקבל על הדעת שבשל סכסוך פוליטי פנים ארגוני, ההנהגה החדשה במועצה המתאמת של ארגון הסגל הבכיר מסרבת להכיר בהסכם אשר נחתם ואומץ על ידי 10 מכללות. בנוסף, במספר מכללות מתקיימת הידברות מקומית בין הנהלה לוועדים להקפאת השביתה. עדכונים ימסרו בהמשך".

הם ציינו כי ב-11 מכללות הלימודים יתקיימו כסדרם - המכללה האקדמית עמק יזרעאל, המכללה האקדמית תל חי, המכללה האקדמית צפת, האקדמית גליל מערבי, בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב, ירושלים, האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים, שנקר - הנדסה. עיצוב. אמנות., המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה, המכללה האקדמית בית ברל, המכללה האקדמית להנדסה סמי שמעון - SCE, המכללה האקדמית אשקלון.