אל-על מגיבה לתחרות: תוסיף קו לבנגקוק ויותר מושבי פרימיום

אל-על מוסיפה טיסה שבועית לבנגקוק שבתאילנד במהלך עונת השיא, החל מ-7 בדצמבר 2018 • לא מדובר במהלך היחיד שאל-על נוקטת כמענה לתחרות הגוברת בענף – ולאחרונה הודיעה גם על הרחבת היצע מושבי הפרימיום ואף הכניסה מודל תמחור חדש של 3 רמות לכרטיסי הטיסה

התחרות על הטיסות הישירות לתאילנד נותנת את אותותיה: אל-על מוסיפה טיסה שבועית לבנגקוק במהלך עונת השיא, החל ב-7 בדצמבר 2018. נזכיר כי בקיץ האחרון נכנסה לאל-על מתחרה בקו הישיר לתאילנד בדמות ארקיע.

מספר הישראלים הנוסעים לתאילנד נמצא בעלייה מתמדת, ולפי הערכות לשכת התיירות של תאילנד בישראל, ב-2019 יפקדו את תאילנד כ-200 אלף תיירים מישראל. רבים מהנוסעים הישראלים טסים לתאילנד בטיסות עם עצירת ביניים (קונקשן), בין היתר דרך ירדן עם רויאל ג'ורדניאן, דרך איסטנבול עם טורקיש איירליינס, דרך מוסקבה עם אירופלוט ועוד. בשלב זה לא צפויה מתחרה נוספת - כלומר חברה תאילנדית (תאי) - להיכנס לקו הישיר בטיסות מתל-אביב.

הטיסה שמצרפת אל-על ללו"ז שלה תתקיים במטוסי בואינג 777, תמריא מתל-אביב בימי שישי בשעה 00:30 (כלומר בלילה שבין חמישי לשישי) ותנחת בבנגקוק ביום שישי אחר-הצהריים. טיסת החזור תמריא מבנגקוק בשעה 22:00 ותנחת בתל-אביב ביום ראשון לפנות בוקר. 

כמה זה עולה? 

לרגל השקת הקו מודיעה אל-על על מחיר מבצע, לפיו הטיסה תעלה מ-730 דולר (למזמינים עד 3.11.18 לטיסות היוצאות עד 28.11.18). בדצמבר מציעה אל-על טיסות לבנגקוק במחיר שמתחיל ב-840 דולר (לרכישה ויציאות עד 31.12.18), אם כי בפועל מצאנו טיסה זו גם בפחות. טיסות עד לאי קוסמוי (במסגרת שיתוף-פעולה עם תאי איירוויז או עם בנגקוק אירוויס) יתחילו ב-950 דולר.

מבדיקת מחירי הטיסות לבנגקוק עם עצירה בדרך (עד 3 שעות מקסימום המתנה), לטיסה המיועדת ל-7 בדצמבר, עולה כי טיסה עם טורקיש איירליינס או עם אירופלוט תעלה כ-600 דולר, טיסה דרך עמאן עם רויאל ג'ורדניאן תעלה 680 דולר, וטיסה עם אל-על למועד זה תעלה כ-830 דולר, לעומת כ-840 דולר בארקיע למועדים דומים.

טיסה שמיועדת לסוף נובמבר מצאנו כמובטח באל-על ב-730 דולר, טיסה עם טורקיש או עם אירופלוט למועד זהה עולה כ-600 דולר (593 דולר בטורקיש ו-620 דולר באירופלוט), ובארקיע המחיר לטיסה ב-22 לנובמבר תעלה מ-680 דולר - מחיר דומה לזה שמציעה רויאל ג'ורדניאן בטיסה דרך עמאן.

טיסה לסוף חודש דצמבר (28.12) עם אל-על תעלה 830 דולר באתר אל-על ואפילו ב-775 דולר לפי אתר חיפוש הטיסות ALICE. המחיר ברויאל ג'ורדיניאן למועד זה עומד על 700 דולר. המחיר בארקיע למועד זה עומד על 840 דולר. בטורקיש איירליינס הטיסה לבנגקוק דרך טורקיה תעלה כ-900 דולר במועד זה. 

מודל תמחור חדש

לא מדובר במהלך היחיד שאל-על נוקטת כמענה לתחרות הגוברת בענף: לאחרונה נכנס לתוקף מודל תמחור חדש שמיישר קו עם חברות תעופה רבות בעולם שכבר פועלות בדרך זו. מודל התמחור הזה מציע 3 רמות לכרטיסי הטיסה בכל כיוון (כך שאפשר לשלב). המודל פועל בשלב זה רק בטיסות לאירופה.

רמת המחיר הבסיסית היא של כרטיס Lite - כרטיס הכולל כבודת יד, תיק יד וארוחה קלה. מזוודה והושבה לא כלולים במחיר, וניתן לרכוש בנפרד. (35 דולר לכיוון למזוודה בקנייה מראש ו-70 דולר להוספת השירות בנמל התעופה, מ-15 דולר לכיוון להושבה).

כרטיס הביניים, Classic, כולל גם מזוודה והושבה ואת האפשרות לביטול/שינוי בתוספת תשלום. הכרטיס הגמיש ביותר, Flex, כולל גם דלפקי צ'ק-אין מהירים לנוסעים וכן אפשרות לשנות או לבטל את הכרטיס.

בכל טיסה אפשר לבחור ברמת הכרטיס הנחוצה (למשל עבור ילדים להזמין את כרטיס ה-Lite ללא מזוודה ולהורים את כרטיס ה-Classic, או הלוך ברמת Lite וחזור ברמת Classic וכדומה).

ומה הפערים בין 3 רמות הכרטיסים? בטיסה לפריז ב-15.11, לשם הדוגמה, המחיר לכרטיס ה-Lite עומד על 166 דולר, כרטיס ה-Classic הכולל מזוודה מתחיל ב-207 דולר (מכאן שעדיף לרכוש את הכרטיס הזה על פני הוספת מזוודה לכרטיס הבסיס), וכרטיס ה-Flex לטיסה זו מתחיל ב-256 דולר. המחירים הללו מתייחסים לכרטיס טיסה לכיוון מתל-אביב לפריז. גם בטיסת החזור, הפער בין כרטיסים ב-3 רמות המחיר עומדים על 40-50 דולר, כשהם עומדים על 200 דולר, 240 דולר ו-290 דולר בהתאמה לטיסת החזור מפריז לתל-אביב. 

יותר מושבי פרימיום

לאחרונה גם הודיעה אל-על על הרחבת היצע מושבי הפרימיום עם הצבת מטוסי הדרימליינר בקווים נוספים: מחלקת הפרימיום הייתה זמינה רק בטיסות לניו-יורק, ומהשבוע הבא היה תהיה זמינה גם בקווים ללוס אנג'לס ולמיאמי ובקווים ללונדון ולפריז. בעוד כחודש תיכנס המחלקה גם בטיסות להונג-קונג, ומינואר גם בקו לטורונטו. מחלקת הפרימיום מציעה טיסה במושב מרווח יותר מזה שבמחלקת התיירים, לרבות ארוחות משודרגות וקדימות בעלייה למטוס.

זאת ועוד, באמצע חודש מאי צפויה להמריא הטיסה הראשונה של אל-על בקו החדש תל-אביב-סן פרנסיקו, שבו פועלת לבדה (ובהצלחה יש לציין) חברת התעופה יונייטד. החל בחודש מאי לנוסעים לסיליקון ואלי או לסן פרנסיסקו תעמוד אפשרות נוספות בטיסה ישירה מתל-אביב.