יאלללה! גייסה כ-620 אלף שקל כדי לפתח פתרונות לטרור העפיפונים

יזמי ותושבי עוטף עזה ביקשו למצוא פתרונות הייטק לטרור העפיפונים, והשיגו מימון גבוה מהמצופה • בין הפתרונות שבפיתוח: רחפן טורף או רחפן כיבוי ואמצעי שליטה ובקרה מתקדמים

השריפה במכללת ספיר בעקבות טרור העפיפונים / צילום: נועם נרקיס
השריפה במכללת ספיר בעקבות טרור העפיפונים / צילום: נועם נרקיס

לפני שבועיים כתבתי על הקמת חברה בשם "יאלללה!" על ידי יזמי ותושבי עוטף עזה למציאת פתרונות הייטק לטרור העפיפונים. החברה פנתה אז לגיוס המונים והיום מתברר שהוא הצליח מעל למשוער. החברה תכננה לגייס בתחילה 400 אלף שקל וגייסה לבסוף כ-620 אלף שקל מ-385 משקיעים שונים. אחד היזמים הוא הסטארטאפיסט אלון אלשיך, המתגורר בקיבוץ ניר עם הסובל מטרור העפיפונים והבלונים.

אלשיך מסר שהכסף יושקע בחברות ופתרונות לבעיה ובין הפעילויות של החברה פתרונות כמו רחפן טורף או רחפן כיבוי ואמצעי שליטה ובקרה מתקדמים. "הבנו שהדרך לפתרון היא לדחוף פתרונות אזרחיים קדימה ומכירה שלהם לגופים בטחוניים שהם מגיעים לבשלות", אמר אלשיך. כמה פתרונות נמצאים כבר בשלב של פיילוט.

בין היתר מקווים ב"יאלללה!" לקדם פתרון המבוסס על הסטארט-אפ SayVU המאפשר איתור מדויק של מקום השריפה כדי להזניק למקום רחפנים או את שירותי הכבאות. כמו כן במקרה של בלון באוויר, "יאללה" מקדמת מיזם עם מערכת יירוט בלונים של הסטארט-אפ AerialX שננעלת על המטרה ומשמידה אותה באמצעות רחפן עם טיל קטן. המערכת מגלה בלון, מוזנקת אוטומטית, עפה אליו תוך חישוב הרוחות, בוחרת את זווית התקיפה ומשמידה את הבלון.

פתרון נוסף שנבחן הוא רחפן של חברת D.O Drone, שמגיע במהירות למקום השריפה, משליך רימונים מיוחדים המכבים את השריפה או מונעים את התפשטותה. הרחפן יכול לשאת 50 ק"ג, מצויד במצלמה תרמית ומסוגל לדווח על כיבוי השריפה לחדר הבקרה והשליטה.