עוד פגישה ועוד ישיבה: עדיין אין הכרעה אם להשית היטל על יבוא מלט לישראל

בחברת מלט הר טוב מזהירים כי המשך היבוא בהיצף יוביל לסגירת פעילותה ולפיטורי 120 עובדי החברה

הממונה על היטלי הסחר במשרד הכלכלה והתעשייה, דני טל, קבע כבר בקיץ האחרון כי מלט שמיובא לארץ מטורקיה ומיוון - נמכר בארץ במחירי היצף ומסכן את היצור המקומי, אך גם אתמול (א') הוועדה המייעצת להיטלי היצף סיימה את ישיבתה על הנושא בלי הכרעה. בראש הוועדה עומד עו"ד דוד וינצקי, ותפקידה לדון בהמלצות הממונה על היטלי הסחר, טרם העברת ההכרעה בנושא לשר הכלכלה והתעשייה אלי כהן ולשר האוצר משה כחלון.

ההמלצה של הממונה על ההיטלים היא להשית היטל בגובה של עד 23% לתקופה של 5 שנים על מלט שמיובא לארץ מטורקיה ומיוון. זאת, לאחר שחקירה ממושכת שעשה, קבעה כי המלט המיובא נמכר בארץ במחירים נמוכים יותר ממחיריו בשוקי המוצא שלו.

ההליכים בנושא נפתחו בעקבות דרישת מלט הר טוב, יצרנית מלט קטנה שהיא הנפגעת העיקרית מיבוא המלט בהיצף. התלונה שהיא הגישה לממונה נתמכה בידי נשר, שנחשבת בעלת כוח מונופוליסטי בענף.

במלט הר טוב מזהירים זו תקופה ארוכה כי המשך היבוא בהיצף יוביל לסגירת פעילותה ולפיטורי 120 עובדי החברה. בקמפיין שבו פתחו העובדים ומנהלי החברה בימים האחרונים, נקראו השרים כחלון וכהן "למנוע מהטורקים לקבור אותנו במלט".

במספר הפגנות שקיימו במהלך הימים האחרונים טענו העובדים כי "טייקונים ישראליים שנהנים מהמצב הקיים, לוחצים לבטל את ההחלטה של הממונה על היטלי הסחר".

עוד טרם הדיון שהתקיים אתמול בוועדה, ארגון המלט העולמי פנה אליה באופן רשמי והודיע כי "ככל שהדוח של הממונה על היטלי הסחר נכון, הארגון יתמוך במהלכים שישראל תנקוט נגד היצף השוק במלט זול וזאת כדי להגן על התעשייה המקומית שלה".

דיון נוסף של הוועדה המייעצת צפוי להיערך בימים הקרובים, ובמקביל עובדי מלט הר טוב צפויים להמשיך במאבקם בניסיון לשכנע את השרים כחלון וכהן להגביל את יבוא המלט.