בג"ץ אישר את התמודדות עינת קליש-רותם לראשות עיריית חיפה

קליש-רותם תצטרך לתקן את רישום הסיעה שלה עד מחר ב-17:00

ד״ר עינת קליש-רותם / צילום: דוברות "חיים בחיפה"
ד״ר עינת קליש-רותם / צילום: דוברות "חיים בחיפה"

שופטי בג"ץ, ניל הנדל, עופר גרוסקופף ואלכס שטיין, החליטו הערב (ב') לאשר לעינת קליש-רותם להתמודד לראשות עיריית חיפה, והפכו בכך את החלטת בית המשפט המינהלי/מחוזי בחיפה.

קליש-רותם תצטרך לתקן את רישום הסיעה שלה עד מחר (ג') בשעה 17:00.

ההחלטה התקבלה בסופו של יום דרמטי בבג"ץ, כאשר עו"ד עמית חדד מייצג את קליש, בנפרד ממפלגת העבודה. אחרי ששמעו את טענות כל הצדדים, החליטו השופטים לקבל את העתירה נגד פסק דינו של בית המשפט המינהלי. "אנו מורים כי רשימת 'חיים בחיפה' תהיה רשאית להגיש עד מחר, 23.10.2018, בשעה 17:00, רשימת מועמדים מתוקנת כדין לבחירות בעיר חיפה, וכן את ד"ר עינת קליש-רותם כמועמדת לראשות העיר חיפה. נימוקי פסק הדין יינתנו בהמשך".

מפלגת העבודה עשתה טעות כאשר נעמדה מאחורי שתי סיעות בהתמודדות העירונית בחיפה. מצד אחד איש המפלגה הוותיק ישראל סביון, ומן הצד השני החליטה המפלגה לתמוך במועמדותה של עינת קליש-רותם לראשות העיר.

קליש-רותם פופולרית בקרב פעילים רבים בחיפה, וההחלטה של בית המשפט המינהלי בחיפה לפסול אותה לפני כשבוע עוררה תדהמה בעיר. ביום שבת האחרון נערכה הפגנת תמיכה של כ-700 איש בקליש-רותם.

עורכי הדין איתן הברמן ואורי הברמן ממשרד שרקון, בן-עמי, אשר & נאמן, קינן ושות', שייצגו בעתירה את מפלגת העבודה, אמרו כי "אנחנו שמחים שהתקבלה עמדתנו, לפיה את הבחירה לראשות עיר יש להשאיר בידי הבוחרים, ולא ניתן לפסול מועמדים על טעויות שהחוק מאפשר לתקן". כאמור, את קליש-רותם יצג בעתירה לבג"ץ עו"ד עמית חדד, שותף במשרד ד"ר י. וינרוט ושות'.

יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, מסר: "אני שמח על החלטת בג"ץ להחזיר לתושבי חיפה את הכוח להחליט על עתידה של העיר. אני גאה לתמוך בעינת קליש-רותם לראשות העיר חיפה. העיר זקוקה לשינוי משמעותי לטובת כלל התושבים, ועינת היא האדם הנכון לכך. יש לה תוכניות מפורטות ובעיקר יכולת להוציא אותן לפועל. אני קורא לתושבי חיפה לתת לה את הכוח להצעיד את העיר קדימה".