גל הנטישות נמשך: גם אחד ממייסדי אוקולוס עוזב את פייסבוק

ברנדן אירייבה, המייסד המשותף של הסטארט-אפ אוקולוס VR, הודיע על עזיבתו בטוויטר • אירייבה כיהן כסגן נשיא בתחום המציאות הווירטואלית, והתגאה בהישגיו: "הפכנו מדע בדיוני למציאות"

ברנדן אירייבה / צילום: רויטרס
ברנדן אירייבה / צילום: רויטרס

בכיר נוסף בחברה שנרכשה ע"י פייסבוק עוזב את חברת הענק. הפעם מדובר בברנדן אירייבה, המייסד המשותף של הסטארט-אפ אוקולוס VR. אירייבה כיהן כסגן נשיא בתחום המציאות הווירטואלית הנוגעת למחשבים בפייסבוק, ולפני כן כיהן כמנכ"ל אוקולס עד 2016.

סיבת עזיבתו של אירייבה לא ידועה, והוא פרסם את עזיבתו בטוויטר, בציוץ שמתגאה בהישגיו בחברה, "הפכנו מדע בדיוני למציאות" כתב, והודה לצוות ולקהילה של אוקולוס. בפוסט שפרסם בפייסבוק כתב אירייבה כי כעת יזכה לראשונה להפסקה מעבודה מזה 20 שנה. נייט מיטשל, מייסד שותף נוסף באוקולוס יחליף את אירייבה בתפקידו בפייסבוק, ולפי פייסבוק, אירייבה ישאר בחברה עד אמצע נובמבר ויסייע בהעברת התפקיד למיטשל.

אוקולוס הוקמה בשנת 2012 ונרכשה ע"י פייסבוק ב-2014, עבור סכום של 2 מיליארד דולר. פאלמר לאקי, מייסד נוסף של הסטארט-אפ, עזב את פייסבוק ב-2017 כשסיבות העזיבה לא פורסמו. שמו של לאקי נקשר בזמן עבודתו בפייסבוק עם ארגון ימין קיצוני אמריקאי שאחת ממטרותיו הייתה לתקוף את הילארי קלינטון אונליין, אך מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, טען שסיבת עזיבתו של לאקי לא הייתה פוליטית.

בחודש שעבר עזבו את פייסבוק קווין סיסטרום ומייק קריגר, מייסדי אינסטגרם, שנמכרה לפייסבוק ב-2012 תמורת מיליארד דולר. לפי דיווחים, העזיבה הגיעה בעקבות מתחים מול פייסבוק. גם מייסדי וואטסטפ, שנמכרה לפייסבוק ב-2014 תמורת 22 מיליארד דולר, יאן קום ובריאן אקטון, עזבו את פייסבוק לפני כן בעקבות סכסוכים מתמשכים עם בכיריה.