ממשיכות להימחק מהבורסה: הצעות רכש למניות הציבור בחברות נץ ונאוסיטי

בעלי קבוצת נץ, המחזיקה בפעילות נדל"ן מניב בארה"ב, פרסמו הצעה לרכישת כ-10% בהשקעה של כ-12 מיליון שקל • אהוד בן ש"ך ושותפיו בחברת הנדל"ן נאוסיטי מציעים להשקיע 11 מיליון שקל ברכישת 20% • ב-2017 נמחקו מהמסחר בבורסת תל אביב 13 חברות, ומנגד הצטרפו 20 חברות חדשות

אהוד בן ש"ך / צילום: איל יצהר
אהוד בן ש"ך / צילום: איל יצהר

גל הנפקות האקוויטי הראשוניות (IPO) בבורסה המקומית נפסק כבר לפני כמה חודשים, ומנגד נמשכת מחיקת מניות של חברות שכבר נסחרות בה. כעת עומדת על הפרק קבוצת נץ , המחזיקה בפעילות נדל"ן מניב בארה"ב, שבעלי השליטה בה פרסמו הצעה לרכישת מניות הציבור, בשיעור של כ-10% מהון החברה ובהשקעה של כ-12 מיליון שקל.

בעלי השליטה בקבוצת נץ, טוני אלישע, ז'אק ומרגרט אמויאל, מנחם גורביץ' והמנכ"ל צבי איציק, מציעים לרכוש את חלק הציבור בחברה לפי מחיר מניה של 55 אגורות - דומה למחיר השוק המשקף לקבוצת נץ שווי של כ-120 מיליון שקל. זאת, אחרי שמניית החברה זינקה בכ-65% מתחילת השנה. מועד ההיענות האחרון להצעה נקבע לעוד שבועיים (6 בנובמבר).

רגע לפני פרסום הצעת הרכש עדכנה קבוצת נץ על שינויים בהסכם מניות בעלי השליטה, שכללו את צירופו של גורביץ' לדבוקת בעלי השליטה, לאחר שהוא מסר ייפוי כוח למנכ"ל החברה צבי איציק להצבעות באסיפות הכלליות של החברה. גורביץ' מכהן מנכ"ל החברה הבת נץ USA, ומחזיק בכ-4% ממניות קבוצת נץ.

לנץ גם סדרת אג"ח, בהיקף של כ-75 מיליון שקל, הנסחרת בתשואה של כ-6%, כך שגם במקרה שבו הצעת הרכש תיענה ומניותיה יימחקו, החברה תמשיך לדווח לבורסה.

את מחצית השנה הראשונה סיכמה קבוצת נץ עם שיפור של 18% בהכנסותיה, שהגיעו ליותר מ-7 מיליון דולר, ובתקופה זו היא נהנתה גם משערוך נכסים חיובי, והציגה רווח נקי של 3.5 מיליון דולר, אחרי הפסד של כ-1 מיליון דולר בשנת 2017 כולה.

בשנה שעברה מכרה קבוצת נץ יחד עם אפריקה ישראל את הבעלות בחברת מלונות אפריקה ישראל (בעלת הזיכיון לתפעול בתי המלון "קראון פלאזה" ו"הולידי אין") לידי משפחת דיין, שהשקיעה בסך הכול ברכישת נכסי המלונות כ-950 מיליון שקל.

בעלי השליטה בקבוצת נץ קיבלו כדיבידנד בעין את מניות נץ מלונות, שהחזיקה עבור הקבוצה את חלקה בפעילות המלונאות, ומכרו את השליטה בשלד שנותר לאחר מכירת הפעילות לעמוס לוזון. כיום מחזיקה קבוצת נץ בנדל"ן מניב, בעיקר למגורים וגם למשרדים בכמה אזורים בארה"ב, בהם מזרח המדינה, אטלנטה ומיאמי, ומתחילת השנה היא ביצעה כמה עסקאות לרכישת ומכירת נכסים.

נאוסיטי קפצה בעקבות ההצעה

גם אהוד בן ש"ך פועל, יחד עם שותפיו אדי דוד ארדיטי ושבתאי בר-נוי, למחיקת מניות חברת הנדל"ן נאוסיטי  שבשליטתם מהמסחר. הבוקר  פורסמה ההצעה המעודכנת שלהם לרכישת מניות הציבור, בהשקעה כוללת של כ-11 מיליון שקל, לפי מחיר מניה של 3 שקלים. שיעור החזקות הציבור בנאוסיטי עומד על פחות מ-20%.

מניית נאוסיטי הגיבה היום להצעה בקפיצה של כ-13%, והגיעה להיסחר סביב המחיר המוצע. עם העליות היום השלימה המניה זינוק של קרוב ל-80% בשוויה מתחילת השנה, והיא משקפת לנאוסיטי שווי של כ-55 מיליון שקל.

העדכון מצדם של יו"ר נאוסיטי בן ש"ך ושותפיו מגיע, לאחר שמוקדם יותר החודש פרסמו הצעת רכש במחיר נמוך יותר (כ-2.6 שקלים למניה), בהמשך להצעה דומה שפרסמו בחודש יוני, שאז נדחתה על-ידי מחזיקי המניות.

לנאוסיטי סדרת אג"ח קטנה בהיקף של כ-8 מיליון שקל, הנסחרת בתשואה של כ-7.5%, כך שגם היא צפויה להמשיך לדווח לבורסה במקרה של היענות להצעת הרכש.

נאוסיטי, שב-2010 ביצעה הסדר חוב בהיקף של קרוב ל-300 מיליון שקל, פועלת כיום בתחום הנדל"ן היזמי באירופה, ואת מחצית השנה הראשונה של 2018 סיכמה בהפסד של כ-6 מיליון שקל, אחרי הפסד של קרוב ל-3 מיליון שקל שרשמה ב-2017 כולה.

צמד מחיקות אפשריות אלה מצטרפות להיפרדותם של המשקיעים משלוש מהחברות המובילות בבורסה, הנכללות במדד הדגל שלה (ת"א-35 ), בתוך תקופה קצרה, בעקבות עסקאות מכירה ומיזוג גדולות. מדובר בסודהסטרים שנמכרה לפפסיקו, פרוטרום (שבמקומה נרשמה למסחר החברה הרוכשת IFF) ומזור רובוטיקה, שנמכרה למדטרוניק.

מוקדם יותר החודש הודיעה חברת התרופות נבידאה על כוונתה להימחק מהמסחר בבורסה המקומית. נבידאה הייתה חלק מגל של חברות ביומד אמריקאיות שנרשמו למסחר בשוק ההון המקומי בסוף 2015, ומאז איבדו את מרבית ערכן ומרביתן נמחקו כבר מהמסחר.

מהלכים אלה ממשיכים את הטפטוף החוצה של חברות מהבורסה המקומית מתחילת השנה, לאחר שב-2017 נמחקו מהבורסה 13 חברות, ומנגד הצטרפו 20 חברות חדשות - 17 בהנפקת מניות ראשונה (IPO) ושלוש נוספות דואליות ברישום כפול.