יוצר "הסמויה" לא רוצה את נפתלי בנט בהלוויה בפיטסבורג

שר החינוך והתפוצות בנט צייץ אמש (שבת) כי יטוס לפיטסבורג כדי לחזק את הקהילה היהודית לאחר הטבח בבית הכנסת • לא כולם ברשת החברתית היו מרוצים מהפגנת הסולידריות ודיוויד סיימון, יוצר תוכנית "הסמויה", בחר למחות על כך בציוץ קולני במיוחד

דיוויד סיימון / צילום: Shutterstock
דיוויד סיימון / צילום: Shutterstock

לאחר הטבח שהתרחש אמש (שבת) בבית הכנסת "עץ החיים" בפיטסבורג, פנסילבניה, הגיבו בזעזוע רה"מ נתניהו, נשיא המדינה ריבלין ובכירים נוספים בפוליטיקה הישראלית לאירוע הנורא.

שר החינוך והתפוצות נפתלי בנט אף הגדיל לעשות והודיע בציוץ כי "אמריא הלילה לפיטסבורג, כשר התפוצות, על מנת לחזק את אחיותינו ואחינו היהודים, ברגעם הקשה". 

אך לא כל העוקבים ברשת החברתית שמחו מהושטת היד של בנט לסיוע ותמיכה. אחד הצייצנים הבולטים פוליטית בפיד האמריקאי, יוצר תוכנית "הסמויה" דיוויד סיימון, החליט שלא לעבור על ציוצו של בנט בשתיקה, ציטט את גרסתו האנגלית וכתב תגובה נסערת.

"לך הביתה. התערבויותיו של נתניהו בפוליטיקה האמריקאית סייעו בבחירתו של דונלד טראמפ ותמיכתו הבלתי סופית בלאומנות לבנה ופשיזם. הקהילה האמריקאית יהודית מדממת כעת מידי ראש הממשלה הישראלי ורבים מאיתנו יודעים זאת".

לאחר ציוץ זה של סיימון, החלה סערת תגובות מצייצנים ישראלים, תומכי נתניהו ומתנגדיו, אשר התקבלה בהומור מצידו - סיימון הגיב לכל אחת מהתגובות, עברית או אנגלית, גם אם כל מה שכללה היה סרטון או בליל של סימני שאלה וקריאה.

זו אינה הפעם הראשונה שהמפיק והתסריטאי הוותיק מאשים את הנשיא טראמפ בלאומנות או מביע סלידה מהימין האמריקאי, ובבחירות של 2016 תמך במועמד הדמוקרטי ברני סנדרס.

נזכיר כי דיוויד סיימון אינו יליד פיטסבורג או מדינת פנסילבניה אלא וושינגטון, אך הינו יהודי ואביו ברנרד אף היה איש יחסי הציבור של האירגון היהודי-אמריקאי הבינלאומי "בני ברית".