מקבוק אייר ואייפד פרו: אפל השיקה הערב מוצרים חדשים

אפל הכריזה על מחשב מקבוק אייר חדש, שיעלה 1,200 דולר, במסגרת אירוע חומרה שערכה באקדמיה למוזיקה בברוקלין • המחשב החדש, בגודל 13.3 אינץ', מציע רזולוציה עם 4 מיליון פיקסלים ו-48% יותר צבע, ולדברי אפל, הסוללה שלו מחזיקה ליום שלם • באייפד פרו החדש לא יהיה כפתור בית

אייפד פרו החדש של אפל / צילום: רויטרס
אייפד פרו החדש של אפל / צילום: רויטרס

אפל הכריזה על מוצרים חדשים באירוע חומרה שערכה הערב באקדמיה למוזיקה בברוקלין, ניו יורק: מחשב מקבוק אייר חדש ואייפד פרו חדש. 

האייפד יצוייד בתצוגת LCD מקצה לקצה, עם שוליים מעוגלים. הוא מגיע בשני גדלים - 11 אינץ' ו-12.9 אינץ' ועוביו 5.9 מילימיטר. מחיר האייפד פרו בגודל 11 אינץ' מתחיל מ-800 דולר, והאייפד פרו בגודל 12.9 אינץ' יתחיל ממחיר של אלף דולר. ניתן יהיה להטעין אייפונים באמצעות חיבורם לאייפד פרו.

פתיחת הנעילה במכשיר היא באמצעות Face ID, שמתאפשר בזכות מצלמת TrueDepth. באייפד החדש לא יהיה כפתור בית, ותחליף אותו מערכת שליטה מבוססת מחוות בדומה לאייפונים החדשים ולאייפון X. האייפד החדש מגיע עם שבב A12X Bionic חדש עם מעבד CPU של 8 ליבות ומעבד גרפי של 7 ליבות. הסוללה שלו מחזיקה יום שלם, לפי אפל, הוא מגיע עם אחסון פנימי של עד טרה-בייט ואפל עוברת בו לשקעי USB-C.

עם האייפד פרו החדש מגיעים גם אביזרים חדשים - עפרון אפל דור שני שנצמד בצורה מגנטית לאייפד פרו ונטען באמצעותו בצורה אלחוטית, ומקלדת חכמה חדשה שנצמדת לאייפד בצורה מגנטית. לדברי טים קוק, אפל מכרה 400 מיליון אייפדים עד היום. 

המחשב החדש מצויד בתצוגת רטינה מקצה לקצה, בגודל 13.3 אינץ'. הוא מציע רזולוציה עם 4 מיליון פיקסלים ו-48% יותר צבע. הוא מצויד במעבד ליבה כפולה דור 8 של אינטל, הסייענית הקולית סירי, פתיחת נעילה באמצעות טאץ' ID שנמצא במקלדת ומוגן ע"י שבב T2 של אפל, מקלדת "באטרפליי" דור חדש, רמקולים חזקים ב-25%, ומערך של שלושה מיקרופונים. בצידו יש שני שקעי Thunderbolt לחיבור מכשירים. לדברי אפל, הסוללה שלו מחזיקה ליום שלם.

המקבוק החדש מגיע עם זכרון RAM שמתחיל ב-8 ג'יגה בייט במודל הבסיסי ויכול להגיע עד 16 ג'יגה בייט, ובין 128 ג'יגה בייט ל-1.5 טרה-בייט של זכרון SSD.

למחשב החדש יהיה 17% פחות נפח יחסים לדגם הקודם, ועוביו 5.6 מילימטר. משקלו 2.75 פאונד. הוא עשוי ממאה אחוז אלומיניום ממוחזר. הוא יעלה החל מ-1,200 דולר והוא זמין להזמנה מהיום.

מקבוק אייר החדש של אפל / צילום: רויטרס
 מקבוק אייר החדש של אפל / צילום: רויטרס

באירוע הוכרז גם על מחשב מק מיני חדש, שמתאים בעיקר ליוצרים מקצועיים. הוא מצויד במעבד אינטל דור שמיני, עם אופציה למעבד עם שש ליבות. גם בו נעשה שימוש ב-100% אלומיניום ממוחזר.

זכרון ה-RAM יגיע עד 64 ג'יגה בייט, ולכל מודל יהיה אחסון פלאש עם עד 2 טרה בייט שטח אחסון. המחשב מגיע עם גימור בצבע אפור חלל. מדובר בעדכון ראשון למק מיני מאז 2014.

המק מיני החדש יימכר במחיר התחלתי של 800 דולר.

המקבוק החדש של אפל / צילום: רויטרס
 המקבוק החדש של אפל / צילום: רויטרס

"זה כל כך נהדר להיות בניו יורק. אנחנו אוהבים אותה! ויש לה קהילת יוצרים מדהימה שחשובה לנו באפל" אמר טים קוק, מנכ"ל אפל בפתיחת האירוע. "היום נדבר על המוצר היצירתי ביותר שלנו - המק. המחשב הראשון שעוצב עבור יצירתיות והפך לאחד הכלים היצירתיים החשובים בעולם".

לדברי קוק, 51% מקוני מק בעולם קונים את המוצר לראשונה, ומאה מיליון מקים נמכרו בעולם בסך הכל. "המשתמשים לוקחים את מקבוק אייר לכל מקום ומשתמשים בו לכל דבר. הגיע הזמן למקבוק אייר חדש, שלוקח את החוויה אפילו רחוק יותר בתחומים החשובים ללקוחות שלנו" אמר קוק.

האירוע הסתיים בהופעה של הזמרת לנה דל ריי שביצעה שני שירים ואמרה כי "זה כבוד עבורי לשיר באירוע של אפל, ששינתה את הדרך בה אנחנו צורכים וגם יוצרים מוזיקה".