משה ליאון ועופר ברקוביץ' עלו לסיבוב השני בירושלים

אחרי ספירה של 95% מהקולות, משה ליאון קיבל 33.3% מהקולות, עופר ברקוביץ' - 28.8%, זאב אלקין - 19.8%, ויוסי דייטש במקום הרביעי עם 17.2% מהקולות

משה ליאון במטה שלו אמש / צילום: מאיר אליפור
משה ליאון במטה שלו אמש / צילום: מאיר אליפור

סגן ראש העיר לשעבר וראש תנועת התעוררות עופר ברקוביץ' ורו״ח משה ליאון, מי שכיהן כמנכ"ל משרד ראש הממשלה וחבר מועצת העיר ב5 השנים האחרונות - יתמודדו על ראשות עיריית ירושלים בסיבוב השני ב 14 בנובמבר.

מערכת הבחירות היצרית, מלאה בהכפשות, ומפולגת לארבעה ראשים הסתיימה לפנות בוקר כאשר משרד הפנים עדכן על תוצאות ספירת רוב הקלפיות (אך לא כולן).

אחרי ספירה של 95% מהקולות, משה ליאון קיבל 33.3% מהקולות, עופר ברקוביץ' 28.8%, זאב אלקין 19.8% ויוסי דייטש במקום הרביעי עם 17.2% מהקולות. 

אלקין זכה לתמיכת נתניהו אך רבים הבחינו כי מדובר בתמיכה רפה, שהוענקה רק בשלבים מאוד מאוחרים של הקמפיין. ביום שישי יצא נתניהו לסיור בשוק עם אלקין. יממה לפני ההצבעה הוא הפיק סרטון שבו הוא קופץ לבקר במטה של אלקין וכשעתיים לפני סגירת הקלפיות הוא שלח הודעה קולית בה קרא לצאת להצביע למען אלקין.

מי שנרתם במלואו בראשית הקמפיין, ראש העיר היוצא ניר ברקת, כמעט ונעלם בשבועות האחרונים וככל הנראה לא סייע לאלקין גם בשינוע בוחרים ביום הבחירות.

בליכוד, הייתה התנגדות של הסניף הירושלמי המקומי ושל ח"כ אמסלם (המשפיע מאוד על הסניף) וכך, בשל ויכוחים פנימיים יצאו כל הצדדים בהפסד צורב.

מנגד, הצלחתו של ליאון להעפיל למקום הראשון היא הישג כביר עבורו. גם יו"ר ש"ס אריה דרעי ושר הביטחון אביגדור ליברמן עמדו מאחורי הקמפיין של ליאון. אתמול בלילה מאוחר הגיע ליאון למטה הבחירות שלו ואמר כי ״אמנם זה מוקדם מידי אבל תודה על שהייתם איתי ב-7 החודשים האחרונים. אני לא סתם אומר את זה הרבה זמן, ירושלים היא אהבת חיי וננצח בסיבוב השני. ירושלים לא מוענקת בקלות, צריך לעבוד על זה קשה ואני בטוח שבסופו של התהליך הזה בעוד שבועיים נחגוג את נצחוני". 

ברקוביץ' לעומת זאת ניגש לבחירות כמועמד עצמאי ללא חיבור מפלגתי וליכד סביבו בירושלים את כל הציבור החילוני, דתי מתון, ומסורתי. עם פרסום התוצאות קרא ברקוביץ' לאלקין לחבור אליו בסיבוב השני: "אתם יודעים מי ניצח הלילה? החילונים ניצחו, הדתיים ניצחו, החרדים ניצחו, הימנים ניצחו והשמאלנים ניצחו. אנחנו הולכים לקראת סיבוב שני ומשנסים מותניים, אנחנו הולכים לנצח את הסיבוב השני. אני קורא לזאב אלקין לחבור אלינו ולהוביל את השותפות של הציבור הציוני". 

לקראת הסיבוב השני, תחל תחרות קשה על תמיכת החרדים ובעיקר חסידות גור.