מכה לזדורוב? הפרקליטות: השערה יכולה להתאים לעשרות אלפי אנשים בישראל

פרקליטות המדינה מפרסמת כי עיון בדוח הבדיקה של המכון לרפואה משפטית באשר לשערה שנמצאה על גופתה של תאיר ראדה ז"ל, אשר אינה תואמת את ה-DNA של המורשע ברצח רומן זדורוב, מעלה כי הראיה אינה ראיה ניצחת, היות והשערה יכולה להתאים לעשרות אלפי אנשים בארץ

רומן זדורוב / צילום: דודי ועקנין
רומן זדורוב / צילום: דודי ועקנין

האם הפרקליטות חותמת את הגולל על התקוות כי "הראיה החדשה" בפרשת רצח תאיר ראדה תוביל לשחרור רומן זדורוב מהכלא? פרקליטות המדינה פרסמה היום (ה') הודעה לפיה עיון בדוח הבדיקה של המכון לרפואה משפטית באשר לשערה שנמצאה על גופתה של ראדה ז"ל, ואשר אינה תואמת את ה-DNA של המורשע ברצח, רומן זדורוב, מעלה כי הראיה אינה ראיית זהב ואינה ראיה ניצחת, היות והשערה יכולה להתאים לעשרות אלפי אנשים בישראל.

פרקליטות המדינה הודיעה היום כי קיבלה לידה את הדוח המלא והמפורט, הנושא 16 עמודים של חוות-דעת מדעיות, וכי "מסיכום הדוח עולה כי השערה שנבדקה יכולה להתאים לאלפי אנשים עד עשרות אלפי אנשים בישראל".

עוד נכתב בהודעת פרקליטות המדינה כי "כפי שמסרנו לאורך כל הדרך, הפרקליטות תבחן את הממצאים המלאים לעומק על-מנת להבין את משמעותם הראייתית ולהחליט אילו פעולות נוספות לנקוט, ככל שיהיה בכך צורך".

העיסוק בפרשה כיום - כמעט 13 שנה אחרי רציחתה של תאיר ראדה ז"ל בשנת 2006 בתא שירותים בבית ספרה בקצרין - נע סביב טענתו של זדורוב - שהורשע על-ידי בית המשפט המחוזי פעמיים, וערעורו לעליון נדחה - כי הוא אינו הרוצח. בסוף השבוע שעבר הפרשה עלתה שוב לכותרות, לאחר שסנגורו של זדורוב הודיע כי לאחר בדיקות שנערכו, נמצא כי שערה שנמצאה על גופתה של תאיר ז"ל שאינה שייכת למי שהורשע ברצח (זדורוב) אלא מתאימה לפרופיל הגנטי של א"ח, בן זוגה לשעבר של האישה המכונה א"ק שנחקרה בפרשה בעבר.

סנגורו של זדורוב, עו"ד ירום הלוי, דרש לשחררו לאלתר ולערוך משפט חוזר למורשע, שבמסגרתו תוכח חפותו. בפרקליטות טרם השיבו האם הם מסכימים או מתנגדים לקיומו של משפט חוזר, ואולם מההודעה היום עולה כי לתפיסתם, הראיה שנמצאה אינה כה מכרעת כפי שביקש עו"ד הלוי להציג, וזאת, כאמור, על-פי ממצאיו של המכון לרפואה משפטית עליה מתבסס הסנגור.