טוויטר מחקה מעל 10,000 חשבונות בחשד שניסו להניע אנשים מלהצביע בבחירות בארה"ב

עפ"י הדיווח, בסוף חודש ספטמבר ובתחילת חודש אוקטובר פעלו אלפי חשבונות שהתחזו לחשבונות של תומכי המפלגה הדמוקרטית במטרה להניע אנשים מלהצביע בבחירות האמצע בארה"ב שייערכו בשבוע הבא • באוגוסט פורסם כי פייסבוק ביצעה מבצע ניקוי נגד מאות חשבונות מזויפים מאיראן ורוסיה

טוויטר / צילום: שאטרסטוק
טוויטר / צילום: שאטרסטוק

טוויטר מחקה מעל 10,000 חשבונות ברשת החברתית, אשר על פי החשד פרסמו מסרים שנועדו להניע אנשים מלהצביע בבחירות האמצע שייערכו בארה"ב ביום ג' הקרוב. כך על פי דיווח שפורסם הערב (ו') ברויטרס. החשבונות שנמחקו הם חשבונות אוטומטים ממוחשבים שהתחזו לחשבונות של תומכי המפלגה הדמוקרטית.

"ביצענו פעולות מחיקה בחשבונות רלוונטיים בטוויטר", מסר דובר הרשת החברתית. החשבונות המדוברים פעלו בסוף חודש ספטמבר ובתחילת חודש אוקטובר.

מספר החשבונות שהוסרו הוא נמוך יחסית, בהתחשב בכך שטוויטר מחקה בעבר מיליוני חשבונות שהחשיבה כאחראים להפצת מידע לא נכון ו"פייק ניוז" במהלך הבחירות לנשיאות שנערכו בארה"ב בשנת 2016.

בחודש אוגוסט האחרון פורסם כי פייסבוק ביצעה מבצע ניקוי בפלטפורמה נגד מאות חשבונות מזויפים מאיראן ורוסיה שלקחו חלק בקמפיינים שמטרתם לייצר פילוג במדינות שונות, בדומה לקמפיין ההשפעה הרוסי על הבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2016.

לפי פייסבוק, 652 עמודים ופרופילים מזויפים איראניים שהוסרו פעלו במטרה זו בארה"ב, בריטניה ובמדינות במזרח התיכון ואמריקה הלטינית.

מנהל האבטחה לשעבר של פייסבוק, אלכס סטאמוס, שעזב את החברה באוגוסט, כתב טור באתר Lawfare ובו אמר כי "מאוחר מדי כדי להגן על בחירות 2018". סטאמוס התייחס לפרסומים לפיהם פייסבוק איתרה והסירה מאות פרופילים איראניים ורוסים שמטרתם הייתה להפיץ דיסאינפורמציה, וכי מיקרוסופט איתרה שישה שרתים רוסים מהם תוכננו לצאת התקפות פישינג בעלות אופי פוליטי.

לדבריו, פרסומים אלו מוכיחים שהאקרים עדיין יכולים להתערב בבחירות, וכי בחירות האמצע המתקרבות של ארה"ב אכן יהיו חשופות לקמפיינים של השפעה ולמתקפות האקינג.

סטאמוס מפנה אצבע מאשימה לממשל אובמה, ממשל טראמפ ולקונגרס שלדבריו לא הגיבו מספיק בחומרה להתערבות בבחירות לנשיאות של 2016. הוא כתב כי "אם ארה"ב תמשיך בצורה הזו, היא מסתכנת בהפיכת הבחירות שלה לגביע העולם ללוחמת מידע".