יונדאי העולמית משקיעה בסטארט-אפ הראייה הממוחשבת allegro.ai

על פי הערכות חברת הבינה המלאכותית תקבל השקעה של מיליוני דולרים בודדים • לראשונה ממפה יונדאי בפני "גלובס" את השקעותיה הקודמות בישראל

חברת יונדאי העולמית הודיעה היום (ב') על השקעה בחברת הסטארט-אפ הישראלי allegro.ai. היקף ההשקעה לא נמסר אולם ניתן להעריך שמדובר במיליוני דולרים בודדים. יונדאי מצטרפת לקבוצת המשקיעים בחברה, שכוללת את סמסונג ובוש, קרן מיזמה ונצ'רס וקרן ההשקעות הפרטית של סיר רונלד כהן, שביחד הובילו סבב גיוס הון של 11 מיליון דולר בחודש אפריל האחרון.

allegro.ai מפתחת טכנולוגיה של ראייה ממוחשבת המבוססת על למידה עמוקה. החברה מציעה פתרון ניהולי מקצה לקצה לכל מחזור החיים של מערכת ממוקדת למידה עמוקה, המשמשת לפיתוח יישומי ראייה ממוחשבת. פלטפורמת החברה מפשטת את תהליך הפיתוח והניהול של פתרונות המבוססים על בינה מלאכותית בתחומים כמו כלי רכב אוטונומיים, רחפנים, אבטחה, לוגיסטיקה ועוד.

חברת יונדאי מנהלת את פעילות ההשקעות באמצעות זרוע Cradle (ר"ת Center for Robotic-Augmented Design in Living Experiences), שפועלת כקרן ההון סיכון תאגידית ומשמשת כיחידת ההשקעות בחדשנות של יונדאי. יונדאי Cradle פועלת משני מוקדים - עמק הסיליקון ותל אביב - והיא משקיעה בסטארט-אפים ברחבי העולם בתחומי בינה מלאכותית, רובוטיקה, פתרונות אנרגיה חכמים, ערים חכמות, אבטחת סייבר ועוד.

רובי חן, מנהל הפעילות ב-Cradle תל אביב, אומר בשיחה עם "גלובס", כי לאחר מספר שנים בהן הגיעו לישראל משלחות של יונדאי לבחון טכנולוגיות, הוחלט בחברה להעלות את דרג הנוכחות בישראל ולהקים כאן פעילות השקעות מלאה. "כמו כל תאגיד בינלאומי, הם זיהו שישראל היא מוקד של חדשנות, ושיש פה תרבות של יזמות ולכן מעוניינים להכיר אותה מקרוב".

רובי חן מגיע לתפקיד ביונדאי אחרי שורת תפקידים בתחומי ההשקעות והמיזוגים, האחרון בחברת נייס, ולפני כן באמדוקס ובקרן StageOne, במסגרתה ניהל את חממת TheTime. לצידו הצטרף קובי שימנה, שמשמש מנהל השקעות בקרן, ועד לאחרונה היה מנכ"ל חברת מחקרי שוק ההייטק הישראלי IVC. "אתה זוכר שלפני שנה, בוועידת החדשנות בתחבורה בתל אביב אמר ה-CIO של יונדאי שיפתח משרד בשנה הקרובה בתל אביב? אז הנה הוא מקיים את ההבטחה", הוא אומר.

השניים פורשים לראשונה באופן מלא את שורת ההשקעות של יונדאי בישראל עד היום. מתברר שיונדאי השקיעה עד כה בישראל בשתי קרנות הון סיכון, חמש חברות סטארט-אפ ומספר פרוייקטי מחקר בטכניון. סכום ההשקעה המדויק לא נמסר. גורמים בענף מעריכים שמדובר בכ-30 מיליון דולר במצטבר. חן עצמו אומר שהחברה מרוצה מההשקעות עד כה ובמהלך 2019 תמשיך בהשקעות בהיקף דומה, ואף עולה על ההשקעות ב-2018.

החברה המוכרת ביותר בה השקיעה יונדאי היא Autotalks, שנוסדה ב2008, ופיתחה את השבב V2X, טכנולוגיה המאפשרת תקשורת בין כלי רכב לכלי רכב אחרים ולסביבה, ובכך מסייעת להפחית התנגשויות בכבישים, ומאפשרת שירותים חדשים מבוססי קישוריות. לאחר מכן השקיעה בחברת Percepto שפיתחה טכנולוגיית ראיית מכונה המיושמת בתוך רחפנים ליישומים תעשייתיים, שמסוגלים לטוס בעצמם ללא מפעיל אנושי.

השקעה שלישית היתה בחברת OPSYS Tech, שפיתחה מגוון פתרונות מבוססי טכנולוגיות סיבים אופטיים והשקעה רביעית בחברת D-ID, מפתחת טכנולוגיות בינה מלאכותית המגינה מפני אלגוריתמים של זיהוי פנים. היום כאמור מכריזה החברה על השקעה בחברת אלגרו, בעלת הפתרון לפיתוח מערכות למידה עמוקה וראייה ממוחשבת.

בתחום קרנות ההון סיכון החברה השקיעה בקרן ההון סיכון פיטנגו, ובקרן נוספת המתמחה בהשקעה בתחומי האוטוטק בישראל. מקורות בענף מעריכים שהכוונה היא לקרן מניב. כמו כן חתמה יונדאי על מזכר הבנות (MOU) עם הטכניון, ועם המכון המתקדם למדע וטכנולוגיה הקוריאני (KAIST), לשיתוף פעולה מחקר טכנולוגי ופרויקטי מו"פ בנושאי מוביליטי.

מדובר בהשקעות אסטרטגיות מבחינתה של יונדאי, הן בטכנולוגיות עצמן והן במיצובה כמי שנוכחת בישראל באופן קבוע. "זו הדרך של יונדאי להראות את המחויבות שלה לשוק הישראלי - כלי השקעה פיננסיים ארוכי טווח שמראים את המחויבות והעניין שיונדאי מוצאת בשוק הישראלי", אומר סימנה, "יונדאי מתעניינת לא רק בטכנולוגיות רכב מובהקות אלא גם בתחומים כמו AI, רובוטיקה, אנרגיה חכמה, ובמודלים עסקיים חדשניים בעולם המוביליטי, כל טכנולוגיה שפורצת דרך ומשבשת יכולה לעניין אותנו".

חן מוסיף: "יונדאי התפתחה מיצרן רכב לחברה שנותנת שירותי מוביליטי ובמסגרת זו עשינו את ההשקעות בישראל אבל עוד עשרות השקעות בסין, ארה"ב, קוריאה, אוסטרליה, סינגפור, הודו, שוויץ. השקענו מיליוני דולרים בכל אחת מהחברות. יונדאי היא יצרן רכב מספר 4 בעולם, עם 7.3 מיליון כלי רכב שייצרה ב-2017. קח את המספר הזה וקח את הטכנולוגיה הישראלית ואתה יכול להבין לאיזה שוק עולמי אתה יכול להגיע. יונדאי יכולה להיות הגשר שמביא את הטכנולוגיה הישראלית לקהל היעד שלה בעולם". עוד אמר חן כי יונדאי תבחן את האפשרות להקים מרכז מו"פ בישראל או לרכוש חברה ישראלית: "אנחנו רק מחכים להזדמנות הנכונה".