הפועלים גייס בכיר בכאל וישראכרט ממנים בכירה לשעבר מפועלים לניהול האשראי

לקראת הפרידה של חברות האשראי והבנקים, הגופים מתאימים את עצמם, ומרחיבים את ההתמחויות בעולמות התוכן • בנק לאומי מקים מועדון צרכנות, ובישראכרט מתכוונים להגדיל את פעילות ההלוואות

כרטיסי אשראי / צילום: שאטרסטוק
כרטיסי אשראי / צילום: שאטרסטוק

ההיפרדות הצפויה של בנק הפועלים ובנק לאומי מחברות כרטיסי האשראי שבבעלותן ישראכרט ולאומי קארד, מאלצת את ארבעת הגופים לבצע התאמות לעולם החדש, שבו כבר לא יהיה הקשר העמוק בין הבנק לחברת כרטיסי האשראי שלו. לצורך כך נראה כי הגופים השונים מרחיבים את ההתמחות בעולם התוכן של הגוף השני - הבנקים בכרטיסי אשראי וחברות כרטיסי האשראי בעולם הבנקאי - ולצורך כך נעזרים בבכירים מהחברות הרלוונטיות.

ל"גלובס" נודע כי בנק הפועלים גייס לאחרונה לשורותיו בכיר מחברת כרטיסי האשראי כאל. אל הבנק הצטרף גרי לסקי, שכיהן כסגן ראש אגף לקוחות פרטיים ומנהל מערך המכירות וערוצי ההפצה, ונחשב שם למנהל מוערך. לסקי צפוי להקים בבנק צוות שיהיה אחראי על עולם כרטיסי האשראי. הקמת הצוות החדש נעשית מכיוון שעד היום ניהול מוצר זה התרכז בישראכרט.

לסקי יהיה אחראי בין היתר על עולם שיטות התשלום, ניהול הסיכונים ואסטרטגיות המכירה. בנוסף נזכיר כי בימים אלה בנק לאומי מקים מועדון צרכנות, שיחליף את עולם ההטבות שמקבלים כיום לקוחותיו מלאומי קארד. גם בבנק הפועלים בוחנים את הנושא הזה, ואם יחליטו להקים מועדון שכזה, סביר שלסקי המתמחה בתחום יהיה אחראי על כך.

במקביל לכך, בישראכרט מתכוונים להתרחב בעולם ההלוואות, שהוא מוצר בנקאי בסיסי. ל"גלובס" נודע כי באחרונה הוחלט למנות את דלית גפן לראש אגף אשראי בחברה במקום אלי זהב שפרש מהחברה. גפן אמנם נמצאת בישראכרט כ-3 שנים, והיא ניהלה את חברת גלובל פקטורינג של הקבוצה שעוסקת בתחום הפקטורינג והניכיון. יחד עם זאת, את עיקרי הקריירה היא עשתה בבנק הפועלים, וכיהנה בין היתר בתפקידים בכירים בחטיבה העסקית של הבנק, כך שהיא מביאה עימה ניסיון עשיר בתחום האשראי.

ישראכרט היא אמנם השחקן הגדול ביותר בענף כרטיסי האשראי, אך דווקא בתחום ההלוואות היא שחקן קטן לעומת מתחרותיה, עם אשראי צרכני של כ-2.6 מיליארד שקל בלבד. בישראכרט מתכוונים להגדיל משמעותית את הפעילות הזו, ולפי הערכות בחברה מציבים יעד שאפתני ורוצים לשלש את היקף תיק האשראי שלהם בשנים הקרובות.