מיולר האמריקאית רוכשת את קראוס תעשיות ב-140 מיליון דולר

רבים ממוצרי קראוס תעשיות נמכרים לחברת מקורות ולתאגידי מים ברחבי הארץ, אך עיקר המכירות הוא בחו"ל • על שמה של החברה רשומים יותר מ-100 פטנטים בתחום הצנרת

צינורות מים / צילום: shutterstock
צינורות מים / צילום: shutterstock

מיולר האמריקאית שעוסקת בתחום מוצרי המים רוכשת את חברת הצינורות קראוס תעשיות שפועלת מדרום תל אביב בסכום של כ-140 מיליון דולר, כך הודיעה היום (ב') קראוס תעשיות. העסקה כפופה לקבלת אישורים, והיא צפויה להיסגר במהלך החודשיים הקרובים.

קראוס תעשיות מעסיקה כ-300 עובדים וב-2017 היא מכרה בהיקף של כ-43 מיליון דולר. רבים ממוצריה נמכרים לחברת מקורות ולתאגידי מים ברחבי הארץ - אך את עיקר המכירות היא עושה בחו"ל. היא מחזיקה בחברה בת שפועלת בצפון אמריקה ומונה עשרות עובדים, ומחזיקה ברשת הפצה באירופה.

החברה, שבבעלות איש העסקים דני קראוס הוקמה בידי סבו ב-1920 בסלובקיה ונוסדה בתל אביב בשנות ה-40 של המאה הקודמת. על שמה של החברה רשומים יותר מ-100 פטנטים בתחום הצנרת. אחד ממוצרי הדגל שלה הוא מחבר ייחודי לצנרת מים בקטרים שונים, שמאפשר תנועה של צינורות לאחר התקנה - באופן שמונע שברים עתידיים בצנרת.

החברה הרוכשת מיולר היא חברה אמריקאית ציבורית שנחשבת מובילה בתחום היצור והשיווק של מוצרים למערכות המים בצפון אמריקה. סל המוצרים שלה כולל מערכות לגילוי נזילות ולהערכת מצב הצנרת, מגופים ועוד. מחזור המכירות שלה הסתכם ב-2017 ב-826 מיליון דולר.

"לקראוס יש שם ומוניטין רב שנים שמזוהה עם מוצרים איכותיים בארה"ב ובשאר העולם", אמר היום הנשיא ומנכ"ל מיולר, סקוט הול: "תוספת של פתרונות תיקון וחיבור צנרת למגוון המוצרים שלנו יאפשר לנו להרחיב את מגוון הפתרונות שאנחנו נותנים לחברות מים בצפון אמריקה ואף יאפשר לנו להרחיב את נוכחותנו העולמית".

במיולר אמרו עוד כי הרכישה של קראוס תעשיות עולה בקנה אחד עם אסטרטגיית הצמיחה שלה, ומגוון המוצרים שלה ישלים את תמהיל המוצרים שהיא מציעה לכלל לקוחותיה בעולם - כך שמהלך זה יהווה עבור מיולר קרש קפיצה לשוק האירופי.