ראש השב"כ בוועדת חוץ וביטחון: "סיכלנו 480 פיגועים"

נדב ארגמן התייחס הבוקר למצב ביהודה ושמרון: ביו"ש המציאות מאוד מורכבת. מעל פני השטח אנחנו יכולים להבחין בשקט יחסי, אבל צריך לומר שזה שקט מתעתע" • ראש השב"כ ציין כי הארגון הצליח לסכל גם תקיפות סייבר נגד המדינה

נדב ארגמן / צילום: קובי גדעון-לע"מ
נדב ארגמן / צילום: קובי גדעון-לע"מ

ראש השב״כ נדב ארגמן הגיע היום בבוקר (ג') לתדרוך בוועדת חוץ וביטחון. בפתח הדיון אמר ארגמן לכתבים: השטח ביהודה ושמרון מבעבע. 

"בשנה האחרונה, ברצועת עזה אנחנו בין ספק מערכה או לקראת מערכה מצד אחד ומצד שני יש ניסיון לייצב את המצב ההומינטרי של תושבי הרצועה", אמר ארגמן. "ביהודה ושומרון המציאות מאוד מורכבת. מעל פני השטח אנחנו יכולים להבחין בשקט יחסי, אבל צריך לומר שזה שקט מתעתע. מתחת לפני השטח, השטח רוחש ומבעבע. חמאס מנסה בכל הכוח להוציא פיגועים מגזרת יו״ש, בהכוונה מרצועת עזה, מטורקיה ולבנון״.

עוד אמר ארגמן כי בשנה האחרונה השב״כ הצליח "לסכל 480 פיגועים, מתוך זה עצרנו 219 חוליות חמאס וסיכלנו 590 מפגעים בודדים. זה היקף גדול מאוד המצביע על היקף הטרור מתחת לפני השטח״.

ארגמן ציין כי השב״כ הצליח לסכל תקיפות סייבר נגד המדינה. ״המציאות הזו היא תולדה של פעילות של מערכת הביטחון הישראלית, כדי לאפשר לאזרחי ישראל לחיות את חיי היום יום״.

יו״ר הוועדה ח״כ אבי דיכטר אמר בפתח הדיון: "אחד הדברים המשמעותיים עבורנו, עליהם מופקד השב"כ, הוא ירושלים. אנו שומעים על מאמצי הרשות הפלסטינית לבחוש בירושלים ובהר הבית, ולאחרונה זה אף בא לידי ביטוי במעצר של תושב קבע ערבי ירושלמי, בשל, 'רחמנא לצלן', מכירת בתים בירושלים ליהודים. סוגיה שנייה שנבקש לשמוע עליה היא הרש"פ ויציבותה. ראינו בתקשורת שאתה הדמות המובילה את המגעים עם הרשות ומחמוד עבאס מטעם ראש הממשלה ונבקש להתעדכן לאן הולכת הרש"פ ביו"ש, ואף בעזה, ומה ההשלכות על ישראל. עזה היא גם הסוגיה השלישית, שכן מאז ה-30 במארס אנחנו במעין אינתיפאדה על הגדר. שבעה חודשים מלאי עשן, עם הבלחות של רקטות ופגיעות, לצערנו. נבקש לדעת לאן הולכת עזה, בין כישות עצמאית ובין כחלק מהרש"פ ומה זה אומר לגבי ישראל".