מדריך גלובס: כך תצילו את התמונות שהעליתם לפליקר

לשירות הוותיק נמאס להציע אחסון תמונות בחינם, והוא רוצה להפוך שוב לקהילה מקוונת של צלמים • החדשות הרעות: החשבונות יוגבלו לאלף תמונות חינמיות בלבד • החדשות הטובות: אחסון ללא הגבלה יעלה 50 דולר בשנה – מחיר נמוך משמעותית לעומת המתחרים • החדשות החשובות: במדריך הבא תלמדו כיצד למנוע מתמונות הפליקר שכבר העליתם להימחק

צילום תמונות / צילום: Shutterstock
צילום תמונות / צילום: Shutterstock

רשת אחסון התמונות פליקר הייתה אחת האיכויות והפופולריות באינטרנט בעשור הקודם. היא הייתה שם נרדף לווב 2.0 - הפיכת המרחב הקיברנטי למבוסס על תוכן גולשים. אבל עכשיו נמאס לפליקר להיות פראיירית.

העובדה שהיא נשארה לא רק חינמית, אלא גם באמת איכותית, לא עזרה לה. הגולשים הצביעו ברגליים והלכו, כמעט כולם, לפייסבוק ולאינסטגרם. מי שניצלו את נדיבותה, בדמות אחסון חינמי של תמונות בנפח של עד טרה-בייט, היו, כך טוענת החברה השבוע במכתב למשתמשים, גורמים נצלניים שבינם לבין רשת חברתית לצלמים אין קשר. הבעיה הזאת התחילה מלמעלה: על יאהו, הבעלים הקודם של פליקר, כתבו הבעלים החדשים SmugMug שהם "התעלמו ממה שהפך את פליקר מיוחדת".

כדי להחזיר את חדוות הצילום והשיתוף לשירות, החליטה פליקר לשים סוף לניצול של שטח האחסון החינמי. היא הודיעה שהחל מ-5 בפברואר תגביל את מספר התמונות שניתן לאחסן בחינם לאלף, לא משנה כמה הן שוקלות. מי שירצו לשמור יותר מאלף תמונות יתבקש לשלם 50 דולר בשנה עבור נפח אחסון בלתי מוגבל.

הרציונל שמאחורי זה הוא שנפח התמונות עולה ככל שהטכנולוגיה מתקדמת, ופליקר לא מעוניינת שהמשתמשים משלמים שלה יוטרדו ממנו. בנוסף, היא מעוניינת שיהיה ברור שהמשתמשים נמצאים בראש מעינייה ולא המפרסמים - כפי שקורה בשירותים חינמיים.

יש לציין שתעריף של 50 דולר בשנה הוא נמוך משמעותית אפילו מתעריפי האחסון של טרה-בייט שנותנות ספקיות האחסון הבולטות. בגוגל תתבקשו לשלם 390 שקלים לשנה ובדרופבוקס 100 דולר בשנה. מיקרוסופט מספקת טרה בייט אחד של אחסון כחלק מחבילת אופיס 365 שמחירה 70 דולר בשנה.

האחסון בפליקר עשוי גם פתרון טוב למי שרוצים לפנות מקום מהמחשב או מהסמארטפון מבלי לוותר על איכות התמונות או קטעי הווידאו הנשמרים. אם פחות אכפת לכם מגיבוי תמונות באיכות המקורית, זה הזמן לגלוש למדריך גלובס טק לפינוי מקום בסמארטפון.

אבל השוואת המחירים היא לא המטרה היחידה שלשמה התכנסנו. אנחנו פה כדי להזהיר שפליקר עלולים למחוק את התמונות ששמרתם בה עד היום. במדריך הבא נסביר כיצד להוריד את כולן למחשב, ולהציל אותן מתהומות הנשייה הקיברנטיים.

אז מה עושים?

נכנסים לפליקר עם חשבון הפליקר או היאהו (הבעלים הקודמים).

בפינה הימנית העליונה חפשו את התמונה שלכם או את איקון המצלמה על רקע סגול (במקרה שלא העליתם תמונה שלכם לפליקר בעבר). הקליקו עליה ואז הקליקו על Settings. גללו את המסך עד למטה והקליקו על הכפתור Request my Flickr data.

ליד הכפתור תראו את כתובת המייל. אל הכתובת הזו תשלח פליקר מייל ובו קישור להורדת המידע שפליקר שומרת עליכם (פחות מעניין) ואת כל התמונות וקטעי הווידאו ששמרתם בה אי פעם.

שימו לב, וזה טיפ חשוב - יתכן שכתובת המייל שאליה ישלח הקישור היא לא כתובת המייל שדרכה התחברתם זה עתה לפליקר. הסיבה לכך היא שכמו בגוגל, למשל, אפשר לחבר לחשבון אחד כמה כתובת מייל. ייתכן שאינם זוכרים את הסיסמה לכתובת המייל שאליה תשלח פליקר את הקישור. כדי לפשט הליכים גשו לדף הבא, והחליפו בו את כתובת המייל שאליה יישלח הקישור אל כתובת מייל שאליה יש לכם גישה.

אם חיברתם לחשבון בעבר כמה כתובות, תראו את כולן בעמוד הזה. עתה בדקו - האם אחת הכתובות שמופיעה שם היא כתובת אליה יש לכם גישה? אם כן, בחרו בה, באמצעות קליק על כפתור Set Primary. אם לא, תוכלו להוסיף כתובת מייל חדשה.

לאחר מכן חזרו אל עמוד ההגדרות (זוכרים? לוחצים על התמונה שלכם בפינה הימנית העליונה ומקליקים על Settings). עתה, ודאו שכתובת המייל היא הכתובת הנכונה ולחצו על Request my Flickr data. המתינו כמה שעות, פתחו את המייל שקיבלתם מפליקר, ואז הקליקו על הקישור שבמייל.

לאחר שההורדה תסתיים, גשו אל הקובץ במקום בו הוא נשמר במחשב שלכם, הקליקו עליו קליק ימני ואז בחרו ב-Extract Files כדי לחלץ את התמונות והווידאו לתיקייה רגילה.