יאיר נתניהו תובע את הנהג המקליט: "'קלטת החשפניות' רמסה את פרטיותו. הוא התקשה לצאת מהבית"

בנו של ראש הממשלה הגיש הבוקר תביעה נגד רועי רוזן, הנהג שהקליט אותו בעת בילוי במועדון חשפנות עם חבריו ומכר את הקלטת לתקשורת • תובע פיצוי בסך מיליון שקל בגין "תחושת השפלה קשה ופגיעה באמון"

יאיר נתניהו / צילום: שלומי יוסף
יאיר נתניהו / צילום: שלומי יוסף

יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, תובע פיצוי בסך מיליון שקל מרועי רוזן, הנהג שהקליט אותו בעת בילוי עם חבריו בתל-אביב ומכר את הקלטת לתקשורת. לטענת נתניהו הבן, "הפרסום האמור גרם לנזק שקשה להפריז בחומרתו למוניטין, לשם הטוב ולתדמיתו, שהם מנכסיו המשמעותיים ביותר".

"בעקבות פרסום הקלטת צומצמה דמותו של יאיר נתניהו לאירוע אחד, ולשיחה אחת", נכתב בתביעה. עוד טוען יאיר נתניהו כי "נלווית לפרסום גם תחושת ההשפלה הקשה בעיני הבריות", וכי "מאז פרסום ההקלטה התקשה לצאת את ביתו במשך חודשים; נמנע כמעט לחלוטין מהגעה לאירועים חברתיים ופומביים"; "חווה תחושה קשה של פגיעה באמון וחשדנות - הוא חושש לשוחח בחופשיות עם אנשים; והוא חרד שמא יקליטו דברים נוספים שיאמר ויוציאו גם אותם מהקשרם".

באמצעות עורך דינו עמית חדד, שותף במשרד חדד רוט ושות', טוען בנו של ראש הממשלה כי הוא אינו איש ציבור, והוא מעולם לא בחר לעצמו תפקיד הכרוך באובדן הפרטיות והאלמוניות. "התובע הוא אדם פרטי לחלוטין, אשר תפקידו של אביו מחייב אותו להקריב קורבנות אישיים", נכתב בתביעה. "בנסיבות ייחודיות אלה", נטען, "חובת הסודיות והאמונים שחבים הגורמים הנותנים את השירותים לתובע מתעצמת בעשרות מונים. גורמים אלה חייבים לעשות כל שביכולתם כדי להקנות לתובע תחושת ביטחון ולאפשר לו להתנהל באופן טבעי, כפי שהיה נוהג לולא היו לצדו.

"כל הפרה של חובה זו פוגעת פגיעה קשה בתובע, אך לא רק בו אלא גם באינטרס של כלל הציבור הישראלי. אובדן האמון במעטפת השירותים שמספקת מדינת ישראל מצד מי שזקוקים לשירותים אלה מתוקף תפקידם, עשוי להוביל לפגיעה קשה בביטחון המדינה, והדברים ברורים מעצמם".

לטענת יאיר נתניהו, רוזן, ששימש כנהגו, הפר את אמונו, פגע בפרטיותו, הכפיש את שמו הטוב וגרם לו לעוגמת-נפש של ממש - ו"הכול למען בצע כסף".

לטענת נתניהו, היה אסור לרוזן להקליט אותו, ומדובר בהאזנת סתר. "בענייננו האיסור החל על הנתבע לא להקליט את השיחה הוא כפול: השיחה הוקלטה גם למטרות ביצוע עבירה וגם כדי לגרום נזק. אין ולא יכול להיות חולק שהשיחה הוקלטה כדי להביך את התובע ולגרום לו נזק (הכולל בתוכו גם פגיעה בשם טוב). כמו כן, בנסיבות העניין, השיחה הוקלטה גם לשם ביצוע עבירה, משום שאין ספק שהיא הוקלטה על-מנת לעשות בה שימוש ולהפיץ אותה ברבים, שאחרת מה טעם היה לנתבע להקליט את השיחה".

"פרשת ההקלטות" של יאיר נתניהו התפוצצה בינואר השנה, אז הופצו בתקשורת ההקלטות המדוברות בהן נשמע בנו של ראש הממשלה, יאיר, כשהוא משוחח עם חברו ניר מימון, בנו של איש העסקים קובי מימון, שנחשב על-ידי רבים לבעל השליטה בפועל באימפריית הנדל"ן וחיפושי הנפט והגז אקויטל (אף שהוא אינו מחזיק בה מניות). השניים הוקלטו כשהם מבלים במועדון חשפנות, והבן יאיר מדבר בבוטות על נשים, על בילויים במועדוני חשפנות וזנות ועל תמורה בין אביו, ראש הממשלה, לבין טייקון הגז קובי מימון.

הראשונים להגיש תביעה נגד רוזן היו בעלי חברת מודיעין אזרחי, אשר העסיקה אותו. בתביעה נטען כי מדובר בהפרה בוטה של החובות הבסיסיים החלים עליו כעובד, חובות אמון, תום-לב וסודיות, לשון הרע וגזל סוד מסחרי אשר ממשיכים לחול עליו גם כעובד לשעבר - הוראות אשר לטענת החברה נקבעו במפורש בהסכם העבודה האישי, בהסכם העבודה הקיבוצי בענף השמירה והאבטחה ובהסכם הקיבוצי של המעסיקה.