טמפו | בלעדי

אחרי קוקה-קולה וטמפו: גם יפאורה מייקרת את המשקאות הקלים

יפאורה תבורי עדכנה את רשתות השיווק על עליית מחירים בשיעור דומה לזה שביצעו שתי המתחרות שלה  - עד 4% • ההתייקרות כוללת את כל מותגי המשקאות הקלים של החברה, בהם RC קולה, שוופס, ספרינג, תפוזינה ו-Fruit Water

יפאורה תבורי / צילום אתר החברה
יפאורה תבורי / צילום אתר החברה

אחרי קוקה-קולה ישראל וטמפו, גם השחקנית השלישית בשוק המשקאות, חברת יפאורה-תבורי, מעלה מחירים - כך נודע ל"גלובס". בימים אלה מעדכנת יפאורה-תבורי, בניהולו של רוני גת, את רשתות השיווק על עליית מחירים בשיעור דומה לזה שביצעו שתי המתחרות שלה - עד 4%. ההתייקרות כוללת את כל מותגי המשקאות הקלים של החברה, בהם RC קולה, שוופס, סודה, ספרינג, תפוזינה ו-Fruit Water. עם זאת, לפי שעה מחיר ספרינג תה ומחירי המים המינרליים של המותגים שיפאורה מייצרת או מפיצה - מי עדן ועין גדי - נותרו ללא שינוי.

יפאורה עוסקת משנת 1993 בייצור ושיווק משקאות קלים הכוללים 12 מותגי משקאות, והיא מעסיקה קרוב ל-800 עובדים. מהנתונים שמציגה "כלל משקאות" עולה כי יפאורה היא חברת המשקאות הקלים השנייה בגודלה בישראל, עם נתח שוק של 26%. לפניה ניצבת החברה המרכזית המחזיקה ב-51% מהשוק, ואחריה טמפו עם נתח שוק של 15%.

מכירת משקאות קלים נחשבת לפעילות רווחית במיוחד, והיא באה לידי ביטוי בדוחותיהן של החברות הציבוריות הפועלות בתחום. את 2017 סיכמה יפאורה עם הכנסות של 949 מיליון שקל, לצד צמיחה של 14% ברווחים שהגיעו ל-129 מיליון שקל. הרווח הנקי של החברה עמד ב-2016 על 130.8 מיליון שקל. 

הפעילות הרווחית הזו מניבה גם דיבידנדים נאים: בעשור האחרון חילקה יפאורה דיבידנדים בהיקף של כ-50% מרווחיה, המסתכמים במאות מיליוני שקלים. המנכ"ל והיו"ר רוני גת קיבל ב-2017 שכר ומענקים בעלות כוללת של כ-4.6 מיליון שקל. 

המספרים של קבוצת יפאורה
 המספרים של קבוצת יפאורה

כאמור, יפאורה מצטרפת לשתי המתחרות שלה שהעלו מחירים בשבועות האחרונים: חברת המשקאות הציבורית טמפו והחברה הפרטית קוקה-קולה ישראל. בשבוע שעבר דיווחנו כי טמפו הודיעה לקמעונאים ולמסעדות כי היא מייקרת את כל המוצרים שלה - החל ממשקאות קלים כמו פפסי, פפסי מקס, סבן אפ, ג'אמפ, נסטי, XL, סן פלרגינו, סן בנדטו ועוד; ועד לבירות דוגמת גולדסטאר, מכבי, הייניקן, פאולנר ואחרים. מדובר בהתייקרות בשיעור של עד 4% במשקאות שהיא משווקת גם לרשתות השיווק, וכאמור גם לברים ולמסעדות. בסך-הכול משווקת טמפו בישראל כ-90 סוגי בירה - שכולם צפויים להתייקר - כמו גם 30 סוגי הקפה שטמפו משווקת.

גם קוקה-קולה ישראל הודיעה כי תעלה את מחירי מותגי המשקאות שהיא משווקת בשיעור של עד 3%. זאת בהמשך לעליית מחירי מוצרי החלב שאותם היא מייצרת ומשווקת, ובהמשך לגל התייקרויות שהחל בקיץ האחרון - 7 שנים מאז מחאת קיץ 2011 - וכלל יצרניות נוספות כמו תנובה, עוף טוב, סנו ואחרות. 

מחברת יפאורה-תבורי לא נמסרה תגובה.