פרטנר וסלקום למשרד התקשורת: זרז הקלות בפריסת תשתיות

המשרד החליט עקרונית לאפשר לחברות התקשורת להשתמש בתשתית של בזק, אך הנושא הוקפא נוכח השימוע בנושא הדדיות, ועתה כנראה יוכרע בנפרד

סיבים אופטיים / צילום: shutterstock
סיבים אופטיים / צילום: shutterstock

משרד התקשורת שוקל בקשות של מספר מפעילים לקבל החלטה מיידית בעניין האפשרות של מתחרותיה של בזק לעשות שימוש בגובים (manholes) שלה. הגוב של בזק משמש כצומת תקשורת מרכזי ברחוב שדרכו עוברים ומתחברים סיבים אופטיים.

המשרד כרך את נושא הגובים של בזק בתוך שימוע שהוא עורך בימים אלה בנושא השימוש ההדדי בין תשתיות תקשורת, וכעת, לאור הלחצים של פרטנר וסלקום, בעיקר הוא שוקל להפריד בין הנושאים כדי לקבל החלטה מהירה בנושא הגובים היות שזה נושא ממש בוער מבחינתן.

משרד התקשורת קיבל החלטה עקרונית לאפשר למתחרותיה של בזק להשתמש בגובים שלה, ולבטל את ההחלטה הקיימת לפיה כל מתחרה נדרש לבנות גוב משלו בסמוך לגוב של בזק בבואו להשתמש בתעלות התקשורת של החברה לצורך פריסת סיבים עצמאית בערים.

אלא שמתברר שהמשרד כרך בין הטיפול בגובים לבין שימוע ההדדיות בתשתיות שמתנהל במקביל, והתוצאה היא שההחלטה בעניין הגובים מתעכבת ומקשה על הפריסה של פרטנר וסלקום. שתי החברות מנסות להאיץ ככל שניתן את הפריסות העצמאיות, והחובה לבניית גוב חדש גורמת להן קשיים שמעכבים את ביצוע העבודות.

כאמור המשרד נוטה לאשר קבלת החלטה בנושא הגובים מבלי להמתין להשלמת כל השימוע בנושא השימוש ההדדי בתשתיות התקשורת של המפעילים.