ראדא דיווחה על הזמנות בסך 12 מיליון דולר: "מגזר המכ"מים מבוססי התוכנה ממשיך לצבור תאוצה"

ההזמנות עליהן דיווחה החברה הביטחונית מביאות את סך ההזמנות מתחילת אוגוסט להיקף כולל של 24.5 מיליון דולר • החברה, הנסחרת ברשימה המשנית של בורסת נאסד"ק, מציינת כי מרבית ההזמנות הן מלקוחות חדשים ואסטרטגיים, והן בעלות פוטנציאל להזמנות המשך משמעותיות בעתיד

החברה הביטחונית ראדא  דיווחה היום (ב') על הזמנות חדשות שהתקבלו אצלה לאחרונה, בהיקף כולל של כ-12 מיליון דולר. נראה כי החברה ממשיכה את המומנטום של החודשים האחרונים: מתחילת חודש אוגוסט הודיעה ראדא על הזמנות בהיקף כולל של 24.5 מיליון דולר (כולל ההזמנות עליהן דיווחה היום).

ראדא מייצרת מכ"מים טקטיים לכוח המתמרן, כאשר זהו מנוע הצמיחה המרכזי שלה; במקביל החברה מספקת פתרונות אוויוניקה. מתוך ההזמנות עליהן דיווחה החברה היום, יותר מ-5 מיליון דולר הם עבור המכ"מים מבוססי התוכנה שלה להגנה מפני פגזי מרגמה, טילים וארטילריה קצרת-טווח (C-RAM); מערכות הגנה כנגד כלי טיס בלתי מאוישים (Counter-UAV); והגנה אווירית לטווחים קצרים (SHORAD).

החברה מציינת כי מרבית ההזמנות התקבלו מלקוחות חדשים ואסטרטגיים, וכי ההזמנות הן בעלות פוטנציאל להזמנות המשך משמעותיות בעתיד. יתר ההזמנות (שאינן מתחום המכ"מים הטקטיים) הן הזמנות המשך למוצרי האוויוניקה של ראדא, כולל מערכות לכלי טיס בלתי מאוישים.

לדברי דב סלע, מנכ"ל ראדא, "כפי שהזמנות אלה מעידות, פעילות האוויוניקה שלנו נותרה יציבה ורווחית. ההזמנות שהתקבלו אצלנו נוטעות בנו ביטחון כי פעילות זו תמשיך לשמור על יציבות בשנים הקרובות. מעבר לכך, מנוע הצמיחה שלנו - מגזר המכ"מים מבוססי התוכנה, ממשיך לצבור תאוצה עם הזמנות ראשוניות חדשות בעלות פוטנציאל עתידי משמעותי, שהתקבלו מלקוחות אסטרטגיים. יתר על כן, אנו רואים כי לקוחות חדשים איתם התחלנו לעבוד בתחילת השנה מתחילים לבצע הזמנות המשך. אני שב ומדגיש כי שוק המכ"מים הטקטיים שלנו נמצא עדיין בשלב צמיחה ראשונית, ואנו רואים כיצד הוא צובר תאוצה. אנו מאמינים כי המובילות שלנו בשוק המכ"מים הטקטיים לכוח המתמרן תניב את פירותיה בעתיד הקרוב".

החברה מנתניה נסחרת ברשימה המשנית של בורסת נאסד"ק, לפי שווי שוק של 92 מיליון דולר. בעלת השליטה בראדא היא קרן ההשקעות הפרטית DBSI של יוסי בן-שלום וברק דותן, שמחזיקה כיום בכ-27% ממניות החברה. DBSI נכנסה להשקעה בראדא בשנת 2016, כשהשקיעה מיליוני דולרים בודדים בחברה שהייתה אז בקשיי נזילות. ראדא נסחרה אז בשווי זניח של כ-6 מיליון דולר בלבד. לאחר שהמניה זינקה בחודשים שלאחר מכן, DBSI מימשה ברווח נאה חלק מההחזקות שלה בחברה.