דיווח: בתום תחרות ארוכה אמזון בחרה בערים ניו יורק וצפון וירג'יניה לאכלס את המטות הנוספים שלה

בספטמבר 2017 הודיעה ענקית הקמעונאות כי היא מחפשת קמפוס חדש שיאכלס 50 אלף עובדים חדשים • הסיבה העיקרית לכך הייתה הצורך של החברה לגייס עוד אלפי מפתחי תוכנה בעיר אחרת מסיאטל, שם ממוקם המטה הראשי שלה • ערים מסוימות ניסו למשוך את תשומת ליבה של אמזון: טוסון שלחה לג'ף בזוס קקטוס ענק; וג'ורג'יה הציעה לשנות את שם חלק משטח העיר ל"אמזון"

ג'ף בזוס   / צילום: רויטרס
ג'ף בזוס / צילום: רויטרס

לאחר תחרות ארוכה שנמשכה כשנה ושעוררה עניין רב במאות ערים ובלא מעט מדינות בארה"ב, חשף הוול סטריט ג'ורנל כי ענקית הקמעונאות אמזון בחרה בערים ניו יורק וצפון וירג'יניה לאכלס את המטות הנוספים שלה.

הפרויקט אמור לייצר מספר עצום של מקומות תעסוקה בערים הללו, אולם מאידך צפוי ליצור בעיות תשתית וכן להשפיע לרעה על ערך הנכסים הסמוכים.

החיפוש אחר המקומות הנבחרים החל כבר בחודש ספטמבר 2017. בסיאטל, המשמשת כבסיסה של אמזון כבר יותר מעשרים שנה, פתחה הקמעונאית בנייני משרדים חדשים באותה שנה עבור למעלה מ-40 אלף עובדיה, אך באותה עת הודיעה אמזון שהיא מחפשת קמפוס חדש שיאכלס בסופו של דבר 50 אלף עובדים נוספים, בעיר אחרת בצפון אמריקה.

הסיבה העיקרית לכך הייתה הצורך של החברה לגייס עוד אלפי מפתחי תוכנה. החברה הגיעה למסקנה כי יהיה זול וקל יותר לעשות זאת בעיר אחרת מאשר סיאטל, שבה תרמה צמיחתה של אמזון לנסיקה בעלויות העבודה והנדל"ן ובמקביל להיווצרות מחסור בשטחי משרד, לדברי מומחים.

את מתחם מטה המשרדים שלה בסיאטל רכשה אמזון תמורת 1.16 מיליארד דולר בשנת 2012.

אמזון הגדירה מספר קריטריונים בחיפושיה אחר המטה הנוסף שלה, כמו מיקומו, שחייב להיות בסמוך לשדה תעופה מרכזי, והיכולה למשוך כישרונות בתחום. עוד תרה החברה אחר אזור אורבני או פרבר המאוכלס בלמעלה ממיליון איש, ובעל גישה נוחה לתחבורה ציבורית. החברה הצהירה כי המטה החדש ייצור למעלה מ-50 אלף מקומות עבודה, ועלות ההשקעה בו תעמוד לכל הפחות על סך 5 מיליארד דולר.

ההודעה על קיום התחרות עוררה טירוף מערכות, כשערים מסוימות ביצעו צעדים מעניינים על מנת למשוך את תשומת ליבה של אמזון. ראש העיר של קנזס, סליי ג'יימס, העניק ביקורות של 5 כוכבים לאלף מוצרים רנדומליים באתר אמזון; טוסון שלחה למנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס, קקטוס ענק; וג'ורג'יה הציעה לשנות את שם חלק משטח העיר ל"אמזון".