קרנות גמישות – מי הקרנות הטובות מתחילת השנה

קרנות נאמנות / צילום: שאטרסטוק
קרנות נאמנות / צילום: שאטרסטוק

קרנות גמישות הן הקרנות שמבטאות טוב יותר מכל דבר את הניהול של בית ההשקעות - בקרנות הגמישות למנהלי ההשקעות יש את האפשרות לבחור במה שהם רוצים - בפיזור שהם רוצים בין מכשירים מסוכנים ולא מסוכנים ובניירות ערך עצמן. לכן, מדובר "בחלון הראווה" של בית ההשקעות, ובהתאמה אתם יכולים ללמוד מהתשואה של הקרן לאורך זמן הרבה על בית ההשקעות שבחרתם.

הקרן הגמישה הטובה ביותר מתחילת השנה היא קרן קסם אקסלנס תיק גמיש . הקרן הצליחה לייצר תשואה של 21% ובהתאמה גדלה כתוצאה מהתשואה ובעיקר מגיוסים גדולים מהיקף של 100 מיליון שקל לפני כשנה להיקף של 1 מיליארד שקל.

הסוד של אקסלנס הוא השקעות במניות זרות - כמעט 80% מהנכסים של החברה מושקע במניות בנאסד"ק. זו הסיבה שהקרן הצליחה לייצר תשואה גבוהה, אבל זו גם הסיבה לחולשה ולירידה בתשואה בזמן האחרון. התמהיל של הקרן מסוכן, וסיכון הולך יחד עם סיכוי. אז נכון שהקרן מובילה בתשואות, אבל זה על חשבון פיזור. ההובלה בדירוג הקרנות הגמישות זה הישג, אבל ברמת סיכון כזו, זה יכול להתמסמס בחודשים ספורים.

במקום השני בתשואה - דיאמונד גמישה  של איילון . הקרן המנהלת כ-90 מיליון שקל עלתה בכ-19% מתחילת השנה גם בדיאמונד הייתה צבירה נאה בשנה האחרונה כשרק לפני שנה ניהלה הקרן כ-5 מיליוני שקלים.

דיאמונד מתרכזת במניות בוול-סטריט לרבות פייסבוק וטוויטר, לצד החזקה גדולה במניות הבנקים. גם כאן, מדובר על פיזור מוטה מניות.

הקרנות הגמישות הגדולות (והיחסית יציבות על פני השנים האחרונות) סיפקו תשואה נמוכה יותר מתחילת השנה, אבל הן הרבה יותר מפוזרות מאשר שתי הקרנות המובילות. הקרן הגדולה בתעשייה היא של אלטשולר שחם גמישה  ( כ-1.6 מיליארד שקל). הקרן הניבה תשואה של 3.6% מתחילת השנה. אחריה בגודל - מור גמישה  שהציגה תשואה של 2% מתחילת השנה והיא מנהלת כ-1.4 מיליארד שקל.

בין הגדולות נמצאים גם פסגות תיק השקעות גמיש  עם תשואה של מעל 4% והיקף נכסים בסך של 640 מיליון שקל, וגם הקרן ילין לפידות גמישה  שמציגה בדירוגים ארוכי הטווח מיקומים טובים, אבל לא הצליחה לייצר תשואה מרשימה מתחילת השנה - פחות מ-1%. היא מנהלת כ-430 מיליון שקל.

אנליסט נמצאת במקומות גבוהים יחסית היקף הנכסים בשתי קרנות - אנליסט גמישה  ו-אנליסט השקעות  עם היקף נכסים של 240 ו-220 מיליון שקל בהתאמה. אנליסט גמישה ייצרה תשואה של מעל 45 מתחילת השנה בעוד שאנליסט השקעות נמצאת הרחק מרחוק עם תשואה של פחות מ-1%.

מדריכים קשורים באתר הון:

קרנות גמישות - כל מה שצריך לדעת

* המאמר נכתב על ידי הון, מדריכים פיננסים. המידע והנתונים במאמר אינם מהווים המלצה לרכוש או למכור מניות, קרנות נאמנות וניירות ערך אחרים; וכן אינם תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.